Skip to main content

ik ga naar een psycholoog door redenen van mijn gescheiden ouders

Ik ben best wel zenuwachtig en ik weet  ook niet wat ik moet  verwachten 
Heeft iemand tips of informatie?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuachtig bent! Weet dat die psycholoog er voor jou is, en het zo fijn mogenlijk voor jou wil maken. Als je daar komt gaat alles waarschijnlijk min of meer vanzelf. Veel succes!!!

https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-leert/jongeren/vragen/als-ouders-scheiden/

Hey Timmmm, 

Wat rot voor je dat je ouders gaan scheiden. Dat moet vast veel met je doen. Wel fijn dat je daarom met een psycholoog over je gevoelens kan  praten!

Ik snap heel goed dat je nerveus bent, maar misschien is je psycholoog dat zelf ook wel😉 bij zo'n eerste gesprek gaat het vaak over hoe het met je is, waar je tegenaan loopt, wat je graag wilt bereiken. Je kunt alles tegen hem of haar zeggen, want ze hebben beroepsgeheim. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je ouders alles te weten komen wat jij daar vertelt.

Probeer sowieso eerlijk te zijn. Je hoeft niet gelijk alles te vertellen, want dat komt wel bij de volgende sessies. 

Ik heb er een linkje bij gedaan over vragen van jongeren, wat als mijn ouders gaan scheiden. Misschien heb je er wat aan 😊

Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd hoe het is gegaan!

Heel veel liefs, 

Brown Eyes

Waarschijnlijk gaan jullie in eerste instantie gewoon praten. Als je vragen hebt over wat je kan verwachten, kan je die best aan je psycholoog stellen.  Maar ik snap wel dat het spannend om naar een psycholoog te gaan, al helemaal voor de eerste keer.

Reageer