Skip to main content

Hey, ik heb dus thuis wat problemen en ik weet niet wat ik ermee moet doen. 
Mijn moeder is best wel depressief geworden doordat haar moeder en broer zelfmoord hebben gepleegd (zelf heb ik alleen de dood van mijn oom meegemaakt). Soms ben ik bang dat ze zelf ook zelfmoord wil plegen, omdat ze weleens zegt dat ze weg wil en soms zegt ze dat ze het niet meer aan kan. Ook huilt ze bijna elke dag.  Het is ondertussen al 4 jaar geleden dat mijn oom is overleden en er spelen ook nog rechtszaken om zijn geld, dit is voor mijn moeder ook niet makkelijk.

Verder heeft ze me ook pasgeleden verteld dat ze misschien wil scheiden van mijn vader, want ze vindt nu iemand anders leuk.

De rest van het gezin lijkt ook steeds verder kapot te gaan, mijn zusje is bijvoorbeeld bijna de hele dag in haar kamer en mijn broertje is altijd weg uit huis. Mijn vader wordt altijd snel boos en schreeuwt naar iedereen, zelfs naar mijn oma die dement is en iets kleins is vergeten.

ik heb hier nog nooit met iemand over gepraat en twijfel of ik dat binnenkort moet gaan doen. Wat zouden jullie doen?

Heyyyy,

Jeetje, wat een heftig verhaal...als ik het goed begrijp vraag je je af of je binnenkort ook zelfmoord moet plegen, verbeter me als het niet klopt. Mijn tip is om dat niet te doen! Er zijn altijd oplossingen. Zoizo kun met de Kindertelefoon praten maar eventueel kun je ook met www.113.nl praten. Dat is een site waar je ook gratis kunt bellen en anoniem kunt chatten! Het is voor mensen die zelfmoord willen plegen of die mensen kennen die dat willen doen. Het kan je echt goed helpen! Voor de rest is praten echt gewoon heel erg belangrijk.

Ik hoop dat alles goed komt en ik wens je oprecht veel sterkte en succes.

Groetjes van mij

xxx

Heyyyy,

Jeetje, wat een heftig verhaal...als ik het goed begrijp vraag je je af of je binnenkort ook zelfmoord moet plegen, verbeter me als het niet klopt. Mijn tip is om dat niet te doen! Er zijn altijd oplossingen. Zoizo kun met de Kindertelefoon praten maar eventueel kun je ook met www.113.nl praten. Dat is een site waar je ook gratis kunt bellen en anoniem kunt chatten! Het is voor mensen die zelfmoord willen plegen of die mensen kennen die dat willen doen. Het kan je echt goed helpen! Voor de rest is praten echt gewoon heel erg belangrijk.

Ik hoop dat alles goed komt en ik wens je oprecht veel sterkte en succes.

Groetjes van mij

xxx

Nee ik wil zelf geen zelfmoord plegen, ik ben alleen bang dat mijn moeder het gaat doen. Ik twijfel of ik erover moet praten met iemand 

Nee ik wil zelf geen zelfmoord plegen, ik ben alleen bang dat mijn moeder het gaat doen. Ik twijfel of ik erover moet praten met iemand 

Je moet er zeker met iemand over praten. Het is namelijk heel heftig. Voor zoiets kun je alsnog www.113.nl contacteren en ook de kindertelefoon. Desnoods probeer je met een psycholoog te praten, kan ook helpen. 

Veel succes

xxx

Reageer