problemen thuis

  • 21 February 2023
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

ik ben 16 en ik word heel erg gecontroleerd door mij vader met bijna alles wat ik doe. Ik weet dat veel tieners dit zeggen. Daarom wil ik graag wat voorbeelden geven want ik ben echt ten einde raad.

Om te beginnen mag ik niks uit de koelkast pakken zonder overleg met mijn vader, de kaas word regelmatig gewogen om te kijken hoeveel we hier van hebben gegeten. Zodra ik wel iets uit de koelkast heb gepakt  word er tegen mij geschreeuwd ook al is het maar brood beleg of een colatje.

 

Nog een ding dat mij dwars zit is dat ik 16 ben en maar 2 uur per dag op mijn telefoon kan, en een appstore blokkade heb. Ik mag geen social media alleen Whatsapp.

Mijn vader cheackt continu waar ik en mijn moeder zijn op zoek mijn iphone tot het punt dat het echt krankzinnig begint te worden.

 

ook schreeuwt hij bijna elke dag tegen mij en mijn moeder, en ik merk dat dit ons gezin echt aantast.

 

Wat kan ik nog doen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Wat vervelend zeg :(

Misschien kan je het er eens over hebben thuis. Uitleggen wat het met je doet enzo en zeggen dat je wat meer vrijheid en privacy wil. Je kan het ook eens met je moeder bespreken of met je mentor op school

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @amily,

Ik sluit me aan bij @jaivy

Je kan naar je mentor gaan.  Ook zou je hulp in kunnen schakelen van https://veiligthuis.nl. Overmatige controle is ook een vorm van huishoudelijk geweld. Je kan met veilig thuis bellen op 0800-2000. Dan krijg je een medewerker aan de lijn die naar je luistert, advies geeft en zo nodig hulp inschakelt van bijvoorbeeld de politie. Ik heb ook een keer gebeld toen een vriendin werd geslagen door haar ouders en het bij haar thuis echt niet goed ging. Zij is nu veilig. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

xx Eenmeisje004 

Reageer