Problemen thuis

  • 18 November 2022
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi, ik ben matthea 16 jaar oud, 

ik ben net klaar met eten en er was iets voorgevallen.

het gebeurd wel vaker dat we ruzie krijgen…

ik wilde m'n moeder wat vertellen over mn schooldag. 
mijn oudere zus wil een liedje opzetten waardoor ik mn verhaal dus niet kan doen dus begin ik harder te praten. vervolgens begint mn zus enorm boos & geïrriteerd naar mij te schreeuwen. ik vond dat respectvol dus wilde ik uit de bank...weg naar mijn kamer waarop ze me probeerde tegen te houden, toen ik naar de deur van de hal liep probeerde ze me te slaan. ik bleef rustig en heb mezelf verdedigd door haar arm weg te duwen. 
nog geen 10 sec. later begint mijn jongere zusje ermee te bemoeien. mijn zus wilde haar slaan, en mijn vader zegt vervolgens...zegt...sla maar! waarna er een soort slagpartij ontstond. (zo te horen > ik zag het niet)
waarna mijn zusje boos en in tranen naar haar kamer word gestuurd door papa die heel boos is en ik heel graag iets wil doen maar niet kan. ik zit nu op mijn slaapkamer met de deur op slot maar ik durf nu niet weg. ben eigenlijk van plan om vannacht als ze slapen...om het huis uit te gaan. 


nu ben ik ten einde raad dus dacht ik...ik ga advies vragen voordat ik de politie om advies vraag
ik weet nu niet wat ik moet doen?! ben bang...hoewel ik me wel kan verweren…

ik kan er gewoon niet tegen als iemand voor mijn ogen word mishandeld en ik voor mijn gevoel niks kan doen. het liefst geef ik die gene dan een trap in het gezicht maar dat is geen oplossing!?!
 

pleassse….iemand help! 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @matthea,

wat heftig dit! Je zou naar veilig thuis kunnen bellen op 0800-2000. Ook kan je altijd met de kindertelefoon bellen op 0800-0432 of chatten

Sterkte en succes <3. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

@Eenmeisje004 ik heb al geprobeerd op met de kindertelefoon te chatten maar ze hadden het te druk dus vandaar dat ik hier nu ben.

Reputatie 7
Badge +14

@matthea dan zou je veilig thuis kunnen bellen. Dat heb ik ook gedaan toen een vriendin mishandeld werd door haar ouders. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 5
Badge +3

Hey,

Ik zie dat het nu al 4 dagen geleden is dus ik kan denk ik niet zo goed advies geven.

Ik wil wel graag vragen hoe het is gegaan.

Ben je geholpen?

 

Badge

hoi, ik ben matthea 16 jaar oud, 

ik ben net klaar met eten en er was iets voorgevallen.

het gebeurd wel vaker dat we ruzie krijgen…

ik wilde m'n moeder wat vertellen over mn schooldag. 
mijn oudere zus wil een liedje opzetten waardoor ik mn verhaal dus niet kan doen dus begin ik harder te praten. vervolgens begint mn zus enorm boos & geïrriteerd naar mij te schreeuwen. ik vond dat respectvol dus wilde ik uit de bank...weg naar mijn kamer waarop ze me probeerde tegen te houden, toen ik naar de deur van de hal liep probeerde ze me te slaan. ik bleef rustig en heb mezelf verdedigd door haar arm weg te duwen. 
nog geen 10 sec. later begint mijn jongere zusje ermee te bemoeien. mijn zus wilde haar slaan, en mijn vader zegt vervolgens...zegt...sla maar! waarna er een soort slagpartij ontstond. (zo te horen > ik zag het niet)
waarna mijn zusje boos en in tranen naar haar kamer word gestuurd door papa die heel boos is en ik heel graag iets wil doen maar niet kan. ik zit nu op mijn slaapkamer met de deur op slot maar ik durf nu niet weg. ben eigenlijk van plan om vannacht als ze slapen...om het huis uit te gaan. 


nu ben ik ten einde raad dus dacht ik...ik ga advies vragen voordat ik de politie om advies vraag
ik weet nu niet wat ik moet doen?! ben bang...hoewel ik me wel kan verweren…

ik kan er gewoon niet tegen als iemand voor mijn ogen word mishandeld en ik voor mijn gevoel niks kan doen. het liefst geef ik die gene dan een trap in het gezicht maar dat is geen oplossing!?!
 

pleassse….iemand help! 

Hii, maak het bespreekbaar! Ga naar iemand die je vertrouwd, bijv je beste vriend(in) of je mentor bijvoorbeeld. En geef thuis ook duidelijk aan hoe jij je hier over voelt, en luisteren ze thuis niet naar je? Gw naar iemand stappen die wel naar je luisterd en probeer samen n oplossing te zoeken. Mocht je t erg spannend vinden moet je gewoon de stap wagen, want denk niet dat je nog langer wil rondlopen met dit probleem x. 
 

succes lieverd🌸❤️

Reputatie 1
Badge

@anoniemia ja, het is al beter, sorry voor late reactie!

@ZebraVeerr 

ik heb het verteld op mijn stage bedrijf. tegen 2 leidingen (vertrouwenspersonen) dus die weten er vanaf. mocht er weer zoiets gebeuren dan ga ik hogerop om hulp vragen.

Reputatie 7
Badge +14

@matthea top! Laat je het ons weten als het weer gebeurd? :)

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

@Eenmeisje004 als ik daar toe dan in staat ben zeker!

Reageer