hallo, ik ben 14 jaar oud en ik heb problemen thuis. Ik heb een zusje die is 4 jaar. mijn moeder heeft geen werk, ik krijg geen zakgeld en ze koopt altijd niks voor mij. Mijn hondje is al lang niet bij de trimsalon geweest. mijn moeder zegt dat ik voor trimsalon zelf moet betalen. Terwijl ik geen geld heb. Ze scheldt mij uit vaak voor niks. Als ik iets te sloom doe of bijvoorbeeld als ik de licht vergeet uit te zetten. Ze slaat mij ok soms en is erg aggresief. We hebben thuis ook veel dingen die kapot zijn. Bijvoorbeeld onze wc, douche, trap. Veel dingen zijn bij ons kapot maar mijn moeder heeft geen geld om het te repareren. Ze zegt soms tegen mij dat ze hoopt dat ik dood ga. Wat moet ik doen? ik wil het niet tegen iemand anders zeggen want ik wil niet naar ander famillie.
hoihoi
wat naar dat je dit allemaal mee moet maken joh! dat je moeder soms boos is kan komen door stress omdat ze misschien weinig geld heeft. dit is natuurlijk geen goede reden om agressief te worden en dat soort dingen te zeggen. ik zou je toch adviseren om het wel tegen een familielid, mentor of een vertrouwenspersoon te vertellen. je wordt heus niet gelijk uit huis gehaald. eerst proberen ze een oplossing te vinden, als dat niet lukt wordt je waarschijnlijk wel uit huis gehaald, maar ik denk dat ze heus wel een oplossing kunnen vinden. hoe gedraagt ze zich tegenover je zusje?
heel veel sterkte en succes!
Heey,
Jeetje, wat heftig. Wat een vervelende situatie. Wat je moeder doet is echt niet oké. Ouders mogen hun kinderen niet zomaar uitschelden en al helemaal niet slaan. Het lijkt me ook lastig en vervelend dat jouw moeder geldproblemen heeft. Jij hebt recht op een goede en veilige woonplek, maar zoals ik het nu leest heb je die niet echt.
Je geeft aan het niet aan iemand te willen vertellen omdat je bang bent dat je uit huis moet. Ik snap dat je daar bang voor bent en dat je dat niet wil. Maar zoals eland11 ook al zei gaan ze dat echt niet zomaar doen. Het lijkt mij ook een goed idee om het tegen iemand te zeggen bijvoorbeeld: je mentor, familielid, vertrouwenspersoon op school, ouders van een vriend/vriendin, buren, je huisarts of iemand anders die je vertrouwd. Hij/zij kan jou helpen en er samen met jou voor zorgen dat je weer fijn thuis kan wonen en je veilig bent. Ik snap wel dat het eng is om aan iemand te vertellen hoor.
Het is ook een optie om met Veilig Thuiste bellen of chatten. Veilig Thuis is een organisatie die kinderen en mensen in een onveilige thuissituatie helpt. Je kan ze 24/7 bellen op dit nummer: 0800-2000 het is gratis en kan ook in eerste instantie nog anoniem. Op werkdagen kan je met ze chatten van 09:00 tot 22:00 via deze website: https://veiligthuis.nl
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En ik wens je veel sterkte en succes!
joeeeeeee
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.