Vraag

Problemen thuis

  • 24 May 2020
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Badge

Hallo allemaal mijn naam is () en ik heb nogal een groot probleem. Sinds mijn ouders gescheiden zijn woon ik bij mijn moeder, het eerste jaar dat ik alleen bij mijn moeder woonde kon ik het erg goed met haar vinden... Maar sinds het tweede jaar is onze band steeds erger verslechterd. We hebben erg vaak ruzie en het is nu zelfs zó erg geworden dat ze me niet meer roept als we avond gaan eten, ze me uitscheld, en alleen maar mijn zusje van 5 jaar oud gelooft... Dat laatste is altijd al zo geweest en ik heb het er al eens met mijn moeder over gehad maar ze luistert gewoon niet... Mijn vraag is dus eigenlijk weten jullie hoe ik hiermee om moet gaan of wat ik moet/kan doen…

Groetjes van J

 

(tekst aangepast door Kindertelefoon)


1 reactie

Badge

Hey, ik snap dat het heel erg lastig kan zijn. 

Ik kan alleen wat tips geven wat je zou kunnen doen. Ik zou er vooral niet veel over na denken. Vaak geven ouders meer attentie aan de jongeren dan aan ons, wat normaal is. Maar toch niet helemaal eerlijk. En je moeder die luistert niet naar je? Dat is ook vervelend. 

Wat ik als tip geef is dat je anders meer met je vrienden moet gaan. Proberen om de thuis situatie te vergeten. En dingen te doen die je leuk vindt. Het kan lastig zijn. Maar het is altijd net wat beter om het te laten gaan.  En als het toch niet lukt, dan wil ik dat je weet dat verdrietig/boos zijn helemaal niet erg is. En je vrienden die het niet sireus nemen?. Die situatie zou ik ook proberen te negeren. En verder gaan met wat je leuk vindt. 

Wie weet misschien na een tijdje word het al een stuk beter. Je staat er niet alleen voor <3.

Reageer