Skip to main content
Vraag

problemen met mn moeder

• April 11, 2025
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoiii,

ik heb vaak ruzie met mijn moeder maar dat komt vooral omdat als zij moe is zij allemaal dingen over mij gaat zeggen tegen mij die mij heel erg raken en de hele tijd schreeuwt ze heeft b.v.b al een paar keer tegen mij geschreeuwd dat ze wou dat ik meer zoals mijn vader en broertje was. dat ik niet genoeg ben dat ik altijd alles fout doe. en ze heeft overal kritiek op en dat vind ik heel vervelend ze heeft ook dingen gezegd van jij kan niks je kan dit niet je kan niet dansen, acteren etc. en ja af en toe kan ik het gewoon niet meer aan en stort ik in en ik heb al een paar keer gedacht van kan ik dan weglopen maar ja dat kan niet. en als ik haar dan een keer duidelijk maak wat ze allemaal doet dan begint ze of te schreeuwen of ze gaat huilen waardoor ik me weer heel schuldig voel ik kan het gewoon allemaal eigenlijk niet meer aan maar ja he. ik kan vaak ook niet slapen omdat ik dan met al die dingen in mijn hoofd zit die mijn moeder heeft vertelt waardoor dat ook moeilijker gaat. nou ja hier een kleine samenvatting.

heeft iemand tips?
doeii

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 12, 2025

Dat is echt naar om mee te maken hier zijn 5 tips !

1. Praat met een physio dat is een persoon die je helpt !
  2. Praat met iemand die je vertrouwt miss je juf/meester 
  3. Onthoud altijd dat God jou geschept heeft en dan jij goed bent zoals je bent iedereen is anders ook je broertje !
  4. Je kan altijd met vrienden appen en steun zoeken bij andere familie leden die miss iets voor jou kunnen doen
  5. Als dit allemaal niet geholpen heeft zou ik naar het gemeentehuis of iets in jouw dorp gaan waar mensen je helpen en begrijpen wat ik al eerder heb gezegd een physio voor jou of je moeder help miss

nou dit waren mijn tips ik hoop dat je er wat aan hebt !

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 13, 2025

Onnodige quote verwijderd 

Heyy

Wat vervelend dat dit allemaal gebeurt. Het beste lijkt mij als je met iemand praat die je vertrouw en echt het gevoel hebt waar je het kwijt kan. Het allerbeste met een volwassene zoals een vertrouwenspersoon op school die kunnen als het nodig is professionele hulp inschakelen. En voel je niet schuldig als je haar er op aan spreekt wat zij nu doet is je proberen je te manipuleren. Dus blijf haar er op aan spreken zolang het veilig blijft en fijn voor jou. 

Groetjesss 

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • April 14, 2025

Hoi IkBenOkayDenkIk,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lot (De Kindertelefoon)