Skip to main content

problemen met mijn vader

• May 2, 2025
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik wil even mijn verhaal kwijt.

ik heb momenteel veel problemen met mijn vader na dat mijn ouders zijn gescheiden is dat gebeurd. Ik heb hem een half jaar niet gesproken, omdat we ruzie hebben gehad over een brief die ik moest schrijven naar de rechter, omdat er een zaak kwam of mijn vader gezag zou krijgen of niet ik heb die brief gezet dat ik de omgangsregeling graag zou willen houden zoals het nu is maar mijn vader zegt dat ik heb gezegd dat hij geen gezag mocht van mij terwijl ik daar toen niet zo veel problemen mee had maar nu wel na al die dingen die hij heeft gedaan verdiend hij het niet. Toen ik nog kleiner was is er veel gebeurd thuis iedere dag was er ruzie tussen mijn ouders het ging eigenlijk nergens over maar toch konden ze er zo om ruziën ik heb daar als kind heel veel last van gehad. Als het weekend was en beide ouders thuis waren at ik eigenlijk heel het weekend niks omdat zo zenuwachtig was dat ze weer ruzie zouden krijgen ik heb dat heel lang gehad, maar gelukkig is dat nu over. Mijn vader heeft ook al best lang een nieuwe vriendin ik kan niet goed met haar omgaan omdat ze best gemeen is ik kan daar niks over zeggen tegen mijn vader omdat ik bang ben dat die boos word ik heb haar nu ook al 8 maanden niet meer gezien ze wil me ook niet zien omdat ik een slechte invloed geef op haar kinderen, omdat ik heel veel heb gelogen en stiekem gedrag heb vertoond, maar dat is helemaal niet waar ik zie die kinderen 1x in de 2 weken dus ik snap het niet. Normaal zou ik op woensdag en om het weekend naar mijn vader gaan maar nu ga ik alleen op de woensdagen, maar ik zou ook graag weer ik de weekenden willen komen ik heb dat al zo vaak aan hem gevraagd maar vaak negeert die mijn berichten of reageert die pas dagen later met dat we het samen met hulp moeten oplossen.  Ik wil zo graag dat alles weer normaal is en weer kan gaan, maar ik weet gewoon niet hoe mijn moeder probeert ook van alles om het goed te krijgen, maar het lukt niet omdat hij het niet wil. Ik heb ook nog een zusje die wel nog naar mijn vader gaat ze gaat altijd alleen ik vind dat zo zielig, want ik wil mee maar het mag niet. Weet iemand wat ik aan deze situatie kan doen? Mensen om mij heen vinden het allemaal heel erg wat er gebeurd en wat hij doet maar ik heb het zelf eigenlijk niet zo door dat ik het erg vind ook al vind ik het wel erg maar ik heb er geen last van is dat normaal?

bedankt voor het lezen  en sorry voor het lange bericht. 

4 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Hey,

Pijnlijk om te lezen! Misschien kun je een brief schrijven naar je vader in de hoop het goed te maken? Weet je vader dat je het serieus wilt bijleggen misschien schuift hij het op de lange baan, maar als jij duidelijk aangeeft ik wil gewoon weer kunnen komen en normaal tegen je doen en we spreken af geen ruzie meer te maken we gaan discussies gewoon uit de weg, en focussen ons op leuke dingen ipv op meningsverschillen, dan kun je gewoon leuk contact houden met je vader misschien?

Ik weet echter niet of dit gaat lukken. Ik schrik ervan dat je vader degene is die het contact met je afhoudt. Meestal is het andersom.

Goed wel dat je je verhaal hier doet. Ook al kunnen we het niet direct oplossen, is het misschien fijn om erover te kunnen praten?

Sterkte en post later nog eens hoe het gaat?

Liefs, xxVera

• May 5, 2025

Ik denk dat dit precies is waarom je moeder gescheiden is. Het lijkt wel of hij je manipuleert. Eigenlijk heeft hij een probleem en zadelt daar jou mee op.

afstand houden ook al is het je vader

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 11, 2025

Ik denk dat dit precies is waarom je moeder gescheiden is. Het lijkt wel of hij je manipuleert. Eigenlijk heeft hij een probleem en zadelt daar jou mee op.

afstand houden ook al is het je vader

Bedankt voor je reactie! Ik wil dat wel doen maar ik ben bang dat ik er dan veel last van ga krijgen 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@XAnoniemx, dankjewel dat je je verhaal hier deelt. Het klinkt echt heel zwaar wat je meemaakt met je vader en de situatie rondom je ouders. Wat je beschrijft is heel begrijpelijk, vooral het gevoel dat je ergens tussenin staat en dat je niet weet hoe je dingen beter kunt maken.

Het is helemaal normaal dat je het soms moeilijk vindt om te voelen hoe erg het eigenlijk is wat er gebeurt. Soms beschermt je hoofd je door dingen niet helemaal toe te laten, vooral als het langdurig stressvol is geweest. Dat betekent niet dat je er niet onder lijdt, het komt er misschien gewoon op een andere manier uit.

Over je vader en de omgang: het klinkt alsof hij moeilijk wil meewerken, en dat is heel vervelend. Het is goed dat je moeder probeert het op te lossen, misschien is het ook een idee om hulp van een vertrouwenspersoon, mentor of een hulpverlener te zoeken die jou en je ouders kan ondersteunen? Soms helpt het als iemand van buitenaf erbij komt om te praten en te bemiddelen.

Ook zou je kunnen proberen om via je moeder of school te vragen of er bijvoorbeeld jeugdhulpverlening of gezinscoaching mogelijk is. Zo’n coach kan met jou, je vader en je moeder kijken wat er nodig is om de situatie te verbeteren.

En onthoud: jij verdient het om gehoord en gezien te worden, en om je veilig en fijn te voelen, ook bij je vader.

xx liefs Wolf 🐺