Problemen met m’n moeder

  • 16 January 2023
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 2
Badge

-: ✧ :-

 

Heyy

Ik ben Liz en alvast heel erg bedankt dat je op mijn topic heb geklikt.

-: ✧ :-

Ik ben een dochter van gescheiden ouders. Ik wissel om de week van mijn moeder naar mijn vader. Mijn relatie met mijn vader is niet slecht maar ook zeker niet goed. Mijn relatie met mijn moeder wel wat beter maar daar heb ik laatst wat problemen mee.  ​​

Ik kan nogal goed met mijn moeder over mijn gevoelens praten.
Tenminste van wat ik het haar vertel. 
Ze gaat zelf nu al een jaar of 2 naar therapie. 
(Ik trouwens ook)

Mijn moeder heeft ook al een paar jaar last van insomnia (slapeloosheid).

En zoals meeste volwassenen drinkt ze ook alchohol. Mijn moeder kan van zichzelf niet heel goed tegen alcohol.  Ze word dan heel snel slaperig en je kan ook meteen zien dat ze heeft gedronken.

(Dit gebeurt meestal al na 2-3 middelmatige glazen wijn, ze drinkt namelijk niet echt bier)

En meestal als ik mijn huiswerk maak, kijkt zij tv of als ik al klaar ben kijk ik met haar mee. Dit is dan zo’n perfecte situatie voor haar om in slaap te vallen. Terwijl ik dit schrijf is ze al 3 en een half uur op de bank in slaap. Meestal word ze maar een keer ofzo wakker en dan valt ze na twee minuten weer in slaap. 

-: ✧ :-

Mijn moeder weet van zichzelf ook dat dit gebeurd en ze zegt er ook steeds sorry voor. Dit gebeurt nu ongeveer 2-3 jaar. Ik ben niet boos op haar ofzo, maar ik heb heel vaak het gevoel dat ik de ouder ben. Ik warm ook meestal m’n eigen eten op in de magnetron, en zorg van mezelf dat ik niet al te laat ga slapen. Ik voel me gewoon heel eenzaam en dat ik voor mezelf moet zorgen en ervoor moet zorgen dat ik oké blijf. 
-: ✧ :-

Het ding is dat het nooit gebeurt als er andere op bezoek zijn (ze is dan nog steeds half dronken maar niet aan het slapen) en onder andere niet als haar vriend er is. Ik vind hem niet vervelend (soms wel) maar ik wil ook zelf tijd met m’n moeder en hij is er anders altijd. 
 

-: ✧ :-

 

Heel erg bedankt dat je dit alles heb gelezen en wat advies zou heel fijn zijn. 
Hopelijk heb je een hele fijne rest van je dag/ nacht.

 

-Liz-


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Ten eerste knap dat je er zo over kunt schrijven ! En dat je zo voor jezelf zorgt, echt hoor.  Ik kan zelf zo geen heel goed advies bedenken. Misschien kun je je moeder vragen om af en toe actiever te worden, samen eens te wandelen of ergens naartoe te gaan en dat ze dan even niet drinkt. Maar dat is maar een idee 😊 als je echt geadviseerd wilt worden kun je misschien een keer bellen met de Kindertelefoon, staat rechtsboven aan deze pagina. Of chatten.  Ik hoop dat er meer reacties voor je komen met goede tips. Sterkte hiermee!

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

@Julian12 Bedankt voor het advies! Ik ga ook soms uit of op een wandeling met m’n moeder.

meestal drinkt ze dan nog steeds, wel minder.

en dan is dat ook heel fijn maar dan is het de volgende avond weer hetzelfde. Ik ben vooral gewoon heel moe van het laat opblijven en vroeg moeten opstaan. Vooral omdat ik moeite met huiswerk heb en zij daar niet zo goed in is.

Reageer