Problemen in mijn gezin

  • 21 October 2023
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik haat m'n ouders echt!

Ze zeggen namelijk hele nare dingen tegen en over mij. Ze zeggen dat ik lui ben terwijl ik iedere dag wel een stuk of 3 taakjes doe + in het weekend nog m'n kamer stofzuigen en opruimen. Ik hoor ze ook iedere dag dingen over mij zeggen, zoals: "Ze is een fucking lui kind." of "Ze doet zowat niks in huis." en dan zeggen ze ook nog dat ik onhandig en dom ben. Ze slaan mij ook en daar heb ik ook al vaker wat van gezegd, maar dan zeggen ze "We slaan je niet, maar we geven je een tikje." terwijl het gewoon slaan is. Ik heb dus al vaak over het slaan wat tegen ze gezegd en dat werkt wel en ik heb er ook wat van gezegd van al die dingen die ze over mij zeggen, maar dat werkt niet. Ik ben er gewoon klaar mee en ik wil weg en dat heb ik ook gezegd, maar ze laten mij niet gaan, terwijl ze vaak zeggen dat ik het huis uit moet en zo.😭. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Mvg, …

P.S: komt dat doordat ik de oudste ben?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @anoniem_meisje09,

Je ouders mogen je echt niet slaan, dat is huiselijk geweld! Naar dat ze die opmerkingen maken. Je kan het tegen je mentor of een ander vertrouwenspersoon zeggen of met de kindertelefoon bellen/chatten. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +11

Slaan is huiselijk geweld, dus dat is echt niet oké, zoals @Monkeyboy08 ook zegt, bel of chat met de kindertelefoon, of praat met een mentor/vertrouwenspersoon. En het komt niet doordat je de oudste bent, al wordt er dan wel vaak meer van je verwacht, ik ben namelijk ook de oudste :)

Veel succes!

Liefs,

          M.

Reageer