Skip to main content

hi ik ben zoe en ik heb dus problemen bij me moeder thuis haar vriend is erg geweldadig/dreigend.

ik ben 2 jaar geleden voor dat de zomervakantie begon al 6 of 7 keer weg gelopen omdat hij dus erg geweldadig/dreigend is. nu had mijn moeder mij belooft dat ze het meer voor mij en mijn broertje zou opkomen als ik terug bij haar zou komen.nu zijn dat allemaal lose beloftes geweest want dit hele jaar is hij al weer bezig en ik ben echt bang van hem. hij heeft een paardagen geleden heel hard lopen schreeuwen en is hij heel dicht op me komen staan en ik ben toen weer weggelopen naar mijn vader. hij mishandeld de hond ook hij pakt de pup bij zijn tand vlees of trekt hem aan zijn oren. nu moet ik zondag terug naar mijn moeder  om met mijn moeder te praten en heeft ze weer allemaal beloftes lopen doen ik mag dan maandag dus de dag erna weer terug maar ik ben nog steeds doodsbang voor hem en wil eigenlijk bij mijn vader wonen kan iemand mij helpen om hier wat weer over te weten te komen en wat ik kan doen om hem te laten stoppen met het mishandelen van de hond

Hoi wat erg allemaal.  Misschien kun je er over bellen met de kindertelefoon ? Want dit is wel zoiets dat we met wat  reacties wel kunnen helpen maar zij kunnen je veel beter adviseren wat je kunt doen.  Dit is best wel een erge situatie voor jou en ik dek dat er wel hulp kan komen, als je belt :)

heel veel setrkte  !!  Ik hoop dat het helpt

Grtz en liefs Julian X

Hoi @anoniempje222,

Dat klinkt allemaal niet fijn! Wat goed dat je hier om advies vraagt!

Het lijkt mij een goed idee om hulp in te schakelen want deze situatie moet natuurlijk snel veranderen. Wat de vriend van je moeder doet is namelijk strafbaar. Durf je misschien met iemand in je omgeving te praten over wat er allemaal gebeurt en over wat die vriend allemaal doet? Je kan dit natuurlijk altijd met je vader bespreken, maar je kan ook naar je mentor of een docent gaan als je dat prettig vind. Ga in ieder geval naar iemand waar jij je goed en vertrouwd bij voelt.

Je kan zoals @Julian12 al aangeeft ook eens bellen of chatten met iemand van de kindertelefoon. Bellen of chatten met de kindertelefoon is anoniem en de mensen die daar werken kunnen je denk ik goede ondersteuning bieden en kunnen samen met jou kijken hoe je deze situatie kan verbeteren.

Je kan eventueel ook nog contact opnemen met Veilig Thuis. De mensen bij Veilig Thuis kunnen je denk ik ook goede ondersteuning bieden en kunnen samen met jou kijken naar wat voor stappen er gezet moet worden.

Heel veel sterkte gewenst!!

Groetjes,

NaamNietBekend

@NaamNietBekend  heel goed advies ! 😘

Reageer