Vraag

Probleem met ouders

  • 9 May 2018
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Recentelijk belde ik mijn moeder op omdat er iets op mijn kamer weg was. Ik vroeg aan haar of ze dat had gepakt en dat ze niet zomaar in mijn kamer iets mag pakken. Ze zei nee. Toen zei ik wrm ligt dat daar dan. Toen zei ze ja dat heeft de hond gepakt. Toen zei ik nou dat geloof ik niet. Toen werd ze kei boos en hing kort daarna op. Ze belde ook een paar seconden later huilend mijn vader op en zei dat ik bot was. Mijn vader was toen kei boos en zei dat ik heel bot deed. Maar ik praatte juist heel normaal aan de telefoon. Zij was juist heel bot en boos. Nu chanteren ze me met het huis uitzetten als ik zo bot blijf doen.

Ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Ze doen heel vaak dit soort dingen. Ik had bijvoorbeeld ook een keer gezegd van: bemoei je niet met school, is toch mijn eigen verantwoordelijkheid. Toen hadden we een afspraak gemaakt dat ze er niet mee zouden bemoeien. Nou de belofte hebben ze dus gebroken vandaar dat ik ook in eerste instantie bij het vorige verhaal zei dat ik haar niet geloofde. Omdat ze wel vaker heeft gelogen over meerdere dingen. In ieder geval blijven ze nog altijd zeiken over me cijfers. Heb het gevoel alsof er altijd wel iets is wat ik in hun ogen niet goed doe. Vaak zoeken ze een smoes om over van alles en nog wat over mij te zeiken en om boos te doen.

Elke keer probeer ik het gewoon over me heen te zetten, maar steeds weer doe ik iets volgens hun fout. Ik vertrouw mijn moeder echt niet meer en begin steeds minder een connectie met hun te hebben en hun te vertrouwen. En heb de neiging niet met problemen bij hun te komen of dingen met ze te delen, dat is natuurlijk ook weer niet goed volgens hun. Maarja het moet maar zo. Ik hoef hun critici echt niet en hun negatieviteit ook niet dus kunnen ze ook niet van alles van mij met een glimlach verwachten.

1 reactie

Ik denk overspannen moeder.

Reageer