Vraag

Privacy

  • 25 January 2019
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
recentelijk hebben ik en mijn ouder een redelijk gespannen situatie waarbij er meestal wel geroepen word op elkaar. Nog niet zo lang geleden heeft mijn stief-vader mijn 2de gsm gevonden en gevraagd achter het wachtwoord. Dit heb ik hem gegeven omdat ik niet echt direct iets te verbergen heb naast mijn Messenger waar ik meestal babbel over problemen met vrienden. Hierbij had ik op afstand uitgelogd op mijn 2de gsm van mijn Messenger, natuurlijk omdat er niets interessants te vinden is op die telefoon naast mijn Messenger vroeg mijn stief vader hierna. Hier zei ik nee tegen omdat ik weet dat privacy een kinderrecht is. Hij kwam hierop boos en nam mijn huidige telefoon af. Ik vroeg me nu af, hebben zij inderdaad het recht om mijn Messenger te controleren nadat ik hun zeg dat ik het niet toestaat (dit hadden ze eerder zonder mijn weten al gedaan) ? Ik ben natuurlijk nog maar 15 maar ik dacht dat de minimum leeftijd voor Messenger zonder ouderlijk toezicht 13 was - dit kan ik ook fout denken natuurlijk -.

Alvast bedankt voor dit op zijn minst te lezen.
DeLeeuw

1 reactie

Hoi,

Deze vraag zou ik als ik jou was eerder stellen bij "rechten en de wet".

In Belgiƫ is de minimumleeftijd van whatsapp nog steeds 13 en in Nederland 16. Dit kan ik fout hebben, maar dit kan je zelf op internet zoeken.

Als je jonger bent dan de minimum leeftijd mogen je ouders je messenger controleren. Als je ouder bent dan de minimum leeftijd natuurlijk niet.

Miss kan je dan aan hem vragen waarom hij in je messenger willen kijken en aan hem vertellen waarom je je pricacy zo belangrijk vindt?
Je vader kan je messenger ook in jouw belang controleren en ik weet dat veel ouders dat (stiekem) doen, ook die van mij.

Groetjes, FLB

Reageer