Vraag

pretpark of tassen bedrukken?

  • 9 August 2023
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Oke dus ik ben erg snel bang voor wat andere mensen denken en voor dingen die ik niet weet. 

Ik was ervanuit gegaan dat ik morgen met mijn zusje tassen zou gaan bedrukken. Ze vertelde me dat ze dit wou doen en ik had ons voor die activiteit ingeschreven. Ik had het mijn moeder vertelt en alles was goed. 

Ineens uit het niets vertelt mijn moeder me dat ze morgen naar een pretpark in de beurt wilt gaan. Ik was in de war geraakt met het strand want beide plekken hebben namen die op elkaar lijken. Ik zei 'is goed, ik moet morgen wel naar dat ding dus ik kan niet mee. Misschien kan ik eerder weg en dan wat later komen?'. M'n moeder keek me raar aan maar zei helemaal niets. Ik dacht: we gaan naar het strand toe. 

Later die avond loopt mijn broertje te praten over het pretpark en hoeveel zin hij erin had. Ik realiseerde me toen pas dat ze naar het pretpark wouden. 

Ik heb al een week lang gepland om die tassen te doen. Toen vertelde m'n zusje me dat ze niet wist of ze mee wou gaan en toen ze hoorde dat ze naar een pretpark kon gaan wou ze al helemaal niet mee. 

Nu heb ik een mega schuldgevoel want ik had me al ingeschreven voor die activiteit en ik kan toch niet zomaar gewoon niet komen opdagen? En ik wil ook niet alleen terwijl de rest van mijn familie zonder me naar het pretpark gaat. Ik wil niet eens naar dat pretpark gaan morgen want het is gewoon zo onverwachts. Mijn moeder wilt ook niet later deze week of volgende week. 

 

Ik voel me echt serieus in paniek want ik ben maar 1 keer eerder bij die organisatie iets gaan doen en ik kan dan toch niet ineens skippen. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil al überhaupt niet naar dat pretpark. Moet ik dan gewoon alleen thuis zitten? Ik weet het niet..


3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hey @Roxx.ie 

 

Als ik in de afgelopen tijd een ding heb geleerd is het dat je niet iedereen tevreden kan houden. Je had je tassen bedrukken al lang van tevoren gepland en staat dus in het recht om te zeggen dat je niet mee wil. Ik snap dat het lastig is als je je broertje dan hoort maar het hoort erbij. Ik zou gewoon doen wat je het leukst lijkt. Dat is altijd goed. 

Hey ! Beetje te laat sorry, hoe heb je het opgelost? Kon je je moeder nog overtuigen of moest je afzeggen? Als je moest afzeggen kon je maybe het beste de ware reden geven, die mensen begrijpen ook wel dat je nog minderjarig bent en je mam de baas nog is. Dat kunnen ze jou niet kwalijk nemen. Maar ik hoop dat het is opgelost! Dus hopelijk een fijne dag voor jou! 

Asky XxX

Reputatie 7
Badge +8

Hoi  @Askygirl ,

Ik heb mijn moeder niet kunnen overtuigen later deze week gaan. Haar rede is "Ik heb het nu al gezegd tegen iedereen.". Ik vind niet perse dat dat mijn schuld is maar dat betekent dat ze gewoon gaat. 

Het liefsts wil ik tassen bedrukken maar ik durf simpel weg niet alleen te gaan dus ik kan al überhaupt daar niet naartoe (omdat mijn zusje ook naar het pretpark gaat). Daarom ga ik nu een mailtje sturen dat ik moet afzeggen en dan ga ik naar het pretpark. 

Reageer