Skip to main content
Vraag

Pleegouders boos, pleegzusje moet weg, en ik denk aan weglopen

  • 19 June 2024
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

heeyyy, ik ben een 13 jarige en woon in een groot pleeggezin in Brabant, ik heb 2 biologische zusjes van 11 en 7 jaar oud.

Ik kreeg 3 weken geleden te horen dan mn jongste zusje weggaat, iedereen uit dit gezin vindt haar 'stom’ mn pleegouders zeggen dat ze het gwn ni meer willen (ze heeft heel veel problemen en heeeel erge woedenaanvallen, ze zit tussen autisme en psychische stoornis in en nog veel meer) dus gaat ze naar een instelling (kindertehuis) maar ik laat haar daar echt niet alleen heen gaan!

voor mij is ze heeeeel belangrijk, toen k 8/9 was zorgde ik voor mijn 2 zusjes omdat mijn biologische ouders dat niet konden (mijn moeder zat aan drugs en is een hoer, mijn vader zat aan wiet en is mentaal eigenlijk nog een soort kind) mijn zusjes zijn dus heel belangrijk voor mij enzo. Hun hebben mij dus ook als een soort 2e moeder gezien die tijd.

vlak nadat ik dit te horen kreeg had k bezoek met mn biologische vader, ik heb hem toen mijn inloggegevens gegven en hem laten inloggen in magister, mr papa had dus na het bezoek (ik ben hier vrijdag pas 8ter gekomen) nr school gebeld en mn pleegouders laten blokeren. Elke keer als mn pleegvader vertelde dat hij niet in magister kon zei ik niks (ik had over mijn echte vader en het inloggen niks verteld) donderdag floepte het er in 1 keer uit, mijn pleegouders werden heel boos op mij omdat ik niks vertelde.

toen kreeg k een week huissarest + tel ingenomen + niks lekkers en nog meer als straf + dat ze elke dag boos en gemeen deden tegen mij. de rest uit het gezin heeft het heel de tijd over hoe blij ze zijn dat mn jongste zusje weggaat. Maar voor mij is dit alles bij elkaar heel moeilijk, en gaat dat vanbinnen niet goed, het is te veel!

Ik heb mezelf al een paar keer gesneden ook omdat mn ouders nog bozer op me werden en me beschuldigde van alles wat niet goed was. inmiddels heb k er 2 weken bij gekregen dus dat wordt 2 en halve week op mn kamer zitten (alleen) + al die andere straffen. deze week heb k toetsweek, ik mag van mn pleegouders geen ene onv halen, dan heb ik een heeeeel groot probleemm hebben ze gezegd mr k weet nu al dat ik 2 onvoldoendes heb want 2 gingen dr heeeel moeilijk. ik ben bang, echt heel bang

met mn mentor kan k er ni over praten en mn therapie ook ni, in mn hoofd heb ik een heel plan gemaakt over weglopen, al is het mr voor een week! k durf alleen niet in mn eentje en ben gwn bang, iemand tips of iemand die wilt helpen?!

 

xxx me...

 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Wat erg voor je! En echt onredelijk en veel te streng. En dat je zo om haar geeft vind ik super lief! Ik weet niet wat ik kan adviseren maar bel (of chat)  in ieder geval hierover met de Kindertelefoon! 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Hier moet echt een oplossing voor gevonden worden en jij hebt iemand nodig om mee te praten! Chatten kan ook, ik hoop dat je dat lukt! Ik hoop ook dat anderen nog tips voor je hebben! Heel veel sterkte! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +8

Misschien kan de website van jeugdstem je helpen. In de pleeg zorg hoor je een vertrouwenspersoon te hebben die eens in de zoveel tijd langs komt. Een vertrouwenspersoon kun je mee praten zonder dat ze het door vertellen. Dat mogen ze niet doen. En ze kunnen helpen met jouwn problemen oplossen. Ze kennen ook mega veel over kinder rechten. Jeugdstem werkt in heel Nederland dus ook Brabant! Ik woon op een woongroep dus ik snap hoe lastig hulp met dit soort situaties vinden kan zijn. Maar wegrennen is niet de optie! Dan worden er juist nog meer mensen boos. 

 

Hoe jouwn pleeg ouders reageerde op het magister gebeuren is ook echt NIET oké. Het is niet jouwn schuld dat jouwn vader hun eruit heeft gegooid. En dat ze zo streng doen over cijfers is ook rot zooi. Je doet je best en dat is genoeg. En het is ook erg hoe ze niks zeggen over het feit dat je zusje bij jullie weg gaat. Het is niet oke hoe ze iedereen zo over haar laten praten. Ik vind het ook jammer dat jullie nu een soort uit elkaar gehaald worden. Als ze in het tehuis is moeten jullie contact blijven houden, ga vaker bij haar op bezoek. Misschien ook samen met je andere zusje.

Maar praat er wel over. Jouwn emoties mag je uiten bij iemand.. echt hoor. Want nu uit je ze op ongezonde manieren. Daar weet ik alles van. Wees lief voor jezelf!! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoiiiiii,

Wat een verhaal, zeg! En wat rot is het voor je! Misschien kun je er met de Kindertelefoon over praten door ze te bellen via 0800-0432. Verder kan ik helaas ook niet zoveel doen.

Liefs, justGhast

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @itsme123456 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Zoals andere forumgebruikers aangeven kun je met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Renske (De Kindertelefoon)

Reageer