Vraag

pleegmama gaat paar dagen weg

  • 18 November 2021
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hai ,

Aanstaande zondag gaat pleegmama  paar dagen weg voor werk / bespreking. Ze moet een paar uur vliegen om er te komen . Maar ben bang dat ze niet meer terug komt . Ik zit er nu al mee en heb dit eerder mee gemaakt met oude mama dat ze mij en jongste zusje heb achtergelaten .

Wat kan ik het beste doen om van die angst af te komen? Er komt wel oppas voor ons is iemand die ik ook heel goed ken . Maar de angst blijft er wel .

 

 


5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ik begrijp dat je die angst hebt, want je hebt het een keer meegemaakt. Dat moet echt heel erg geweest zijn!

Je weet ook wel dat dit nu niet gaat gebeuren, maar het helpt niet als iemand dat tegen je zegt, of wel?

Mijn tip: Het is jouw angst, en jij moet hier mee om leren gaan. Ga dus niet aan andere mensen eisen stellen want zij kunnen jouw angst niet oplossen.

Wat je kunt doen: Bedenk eens wat iemand die weg zou gaan zou moeten doen. Wat neemt diegene mee, wat moet diegene regelen, wat moet zo iemand achterlaten?   

Bijvoorbeeld: Als jouw pleegmoeder een man heeft, en kinderen;  als jouw pleegmoeder grote dingen heeft zoals een huis of een auto, en die zijn niet gehuurd maar gekocht, dan is het al heel onwaarschijnlijk dat ze die achterlaat. 

Zelfde met een baan. Heeft ze een vaste baan in Nederland of België? Zo ja dan is het heel onwaarschijnlijk dat ze die zomaar achterlaat. 

Gaat ze vliegen? Als ze van plan is weg te gaan zal ze een enkele reis kopen. Jouw pleegmoeder heeft een retourticket, kijk maar.
Gaat ze naar het buitenland? Heeft ze daar vrienden, een huis, een baan, een auto? Zo nee, dan is het niet makkelijk om zomaar in dat land te blijven. 
Heeft ze een hotelreservering? Waarschijnlijk wel, en die sluit ook precies aan op de dag dat ze terug gaat vliegen. Kijk maar.

 

 

 

Badge

Ik zou het tegen haar zeggen  om te vertellen waar je mee zit dan begrijpt zij dat hopelijk en er zijn maar hee weinig mensen die wel noet meer terug zouden komen  en als ze terug is zou je dat dan willen reageren want dan ben ik heel blij voor je succes

 

Reputatie 6
Badge +7

En hoe ging het?

 

Reputatie 5
Badge +5

Ze zijn woensdag middag terug gekomen. Ik wou haar op gaan halen van vliegveld maar heb Express niet gezegd hoe laat ze aankwamen . Omdat het dan mij geld kostte om er heen te reizen ( 20 euro) en pleegmama zei dat je daar wel wat beters voor kon doen . Het is heel goed gegaan ook met de oppas . Hebben het heel leuk gehad met z,n 3en en dingen gedaan wat eigenlijk niet mocht zoals lekker lang opblijven en films kijken met chippies etc . 

Heb pleegmama wel vaak gebeld ( dat mocht zei ze ).

De dagen zijn voorbij gevlogen en voor ik het wist waren ze er alweer . 

 

Reputatie 5
Badge +5

En vandaag even mee geweest naar de zaak van pleegmama moesten wat dingetjes gebeuren mij weer lekker uit geleefd daar helaas was er geen oppas voor ons dus ja dan maar mee. Moesten wel vroeg uit bed vanmorgen maarja haal ik wel weer in. 

Reageer