pleeggezinnen & zorggezinnen

  • 14 November 2019
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hee, ik woon in een pleeggezin ik wil dus echt terug naar mama 😭. Kan ik met iemand praten? -x- Een anoniem meisje 


5 reacties

Hey!

 

Jammer dat je je zo naar voelt!

Ik snap dat het soms heel moeilijk voor jou moet zijn om in een pleeggezin te leven en van je mama gescheiden te zijn. Heb je een goed contact met je pleegouders en pleegbrussen? 

Als je je goed voelt bij je pleegfamilie denk ik dat het een goed idee kan zijn om over deze (overigens heel normale) gevoelens met hen te praten. Zij kunnen je helpen om met deze gevoelens om te gaan en je wat troosten.

Ik weet niet wat de reden is dat jij bij een pleeggezin woont, maar in sommige gevallen is het misschien een mogelijheid om wat vaker contact met je mama te hebben, bijvoorbeeld via videochat of berichten naar elkaar.

Misschien kan het jou ook helpen om een briefje of iets anders te maken voor je mama (waarvan je dan zelf kunt kiezen of je het effectief afgeeft of niet).

 

Ik weet niet of dit bestaat, maar je zou online eens kunnen zoeken naar groepen of forums met andere kinderen en jongeren die in een pleeg-of zorggezin wonen. Mensen opzoeken met gelijke ervaringen kan je vaak heel wat opbrengen.

 

Groetjes

Lot

Hoi Lot,

De reden waarom mama niet meer voor mij kan zorgen is omdat ze in de gevangenis zit (nog niet veroordeeld)

ze is wel onschuldig. Ik bel met mama 2 keer in de week. Hoe oud ben je eigenlijk? Ik ben eigenlijk 11.

papa is 2 jaar geleden overleden op een heftige manier (zeg ik liever niet) eigenlijk is het geen pleeggezin maar een zorggezin dat is niet vooraltijd. Bedankt dat je hebt gereageerd. Groetjes anoniem meisje 

Hallo Anonymous :)

Ik heb niet echt tips voor je maar kun je niet op bezoekuur in de gevangenis bij je moeder, volgens mij kan dat gewoon bij een gevangenis.

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge +1

Hey

echt kut dat je je zo kut om dat voelt😭 ik heb je bericht gelezen echt sad😭 misschien mag je van je verzorgingsouders eens naar je moeder toe

groetjes van een meisje van 13

Badge

Ik lees net dat je moeder in de gevangenis zit, 

Er zijn toch ook bezoekuren? misschien kun je dan tijdens bezoekuren naar je ma 

Reageer