Pleeggezin update.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey Allemaal!

Hier komt een lang verhaal over mijn situatie rondom de pleeggezin etc.

Ik ga binnen enkele maanden naar een nieuw gezin. Ik kan nog tot september wonen op het GGZ terrein. Dan moet ik een pleeggezin hebben gevonden.

Ik heb al met 5 gezinnen gepraat en met 1 gezin begin ik echt een klik te krijgen. Het zijn best jonge mensen nog de vrouw is 34 en de man is 33. Ze hadden altijd al een grote kinderwens, maar helaas konden ze geen kinderen krijgen dus hebben ze zich aangemeld als jeugdgezin. Momenteel woont er 1 jongen die 16 jaar is en eind van dit jaar 17 wordt. Hij is weggegaan bij zijn eigen ouders omdat zij ernstig gelovig zijn, en nadat zij erachter kwamen dat hij homoseksueel is hebben ze hem een aantal jaar flink mishandeld. Gelukkig kwam zijn oom erachter en heeft toen jeugdzorg ingeschakeld.  Omdat zijn oom zelf al 3 kinderen had was er geen ruimte voor hem. Hij heeft het nu heel erg naar zijn zin bij hun. Dat zeggen zij tenminste. De vrouw moet me heel erg denken aan me lerares van Engels.  En de man moet me weer denken aan me oud bedrijfsleider.  Die man kan goed tegen een geintje is bij elke gesprek weer erg geïnteresseerd in het streamen. Maar dan ook echt geïnteresseerd en ik merk ook dat hij het meent. Bij een ander gezin die ik 2x in totaal heb gesproken deden ze wel of ze het leuk en interessant vonden, maar het voelde zo erg of ze logen. Het was dan van:" Ben je nog steeds bezig met spelletjes online spelen? En als ik dan Ja zeg en ik wil er wat meer over vertellen zeiden ze alleen hm. Oké.  

Deze man zegt ten eerste gewoon streamen en niet spelletjes online spelen. En hij vraagt ook door en vraagt welke games ik speel en vertelt wat over zijn game ervaringen.  Echt heel leuk. De vrouw is echt een grappenmaker. Ze maakt vaak een geintje tussen door. En kan van iets negatiefs zoals snijden weer iets positiefs van maken. Ze maakte zelfs een geintje over oma. Ze zei het en zei daarna ook meteen van oh sorry zo bedoelde ik het niet. Maar het was echt een leuk geintje en het kwam niet beledigend over.  

Vandaag is het de 7e keer dat ik ze heb gezien. En ze hadden een boekje meegenomen en wat foto's.  In het boekje zat een rooster ma tot zo. Ze vertelde dat iedereen een dag mag uitkiezen en mag kiezen wat we dan gaan eten. Ook is het zaterdag schoonmaak dag dus iedereen krijgt dan een klusje toegewezen om te doen. Dus zij doet dan bijvoorbeeld stofzuigen, die jongen de wc's,  en de man de was en elke week draait het om.  Ze vinden het belangrijk dat we deze dingen leren zodat als je op jezelf gaat wonen je het alleen af kan. Ze zei dat zaterdag ochtend altijd heel gezellig is dus dan gaat het schoonmaken een stuk sneller. Zondag ochtend gaan ze altijd eerst fietsen naar de Jumbo om broodjes te halen voor het ontbijt. Ze zei van het is een hele lange route die minstens 5min duurt haha. We kunnen ook lopen zei ze, maar dan kon ze niet langer uitslapen. 

In het boekje zat ook nog een ander blaadje met een wenslijst. Zoals je zelf kan bedenken schrijf je daar je wensen op. Wat wil je graag deze maand hebben, of bereiken. Dit doen ze om positief te blijven en elkaar te kunnen helpen. Dus stel je wilt graag 5 kilo afvallen deze week, dan gaat iedereen jou helpen omdat doel te bereiken.  

Er zat ook nog een Europa kaart in. Ze vertelde dat ze graag op vakantie willen door heel Europa. Dus elk jaar kiezen ze gezamelijk 2 landen waar ze naar toe gaan. Als je mee wilt dan kunnen ze het geld opsplitsen.  Natuurlijk betalen zij het grootste gedeelte, maar er wordt wel verwacht dat je een deel meebetaalt. 

Op de foto's lieten ze hun huis zien, en de man had zelfs een filmpje gemaakt met een rondleiding door het huis. Boven op zolder zou dan mijn kamer komen met een badkamer die ik dan zou moeten delen met de jongen, maar dat is natuurlijk geen probleem. Ze hebben een enorm grote tuin. Nou valt het denk ik wel mee, maar als je het bekijkt met mijn achtertuin dan is dit echt enorm. Ze hebben een huisje of overkapping waar ze in de zomer en winter onder kunnen zitten. Achter het huisje zit nog een klein vijvertje die naar het einde van de tuin gaat, daar hebben ze een rond gat gegraven waar ze vuur in doen om zo te barbecuen of te koken. Echt super tof.

Maar de grootste verrassing voor mij was wel de ondergrondse garage. Nou heb ik zoiets nog nooit gezien. Dus dat zag er wel cool uit. Maar ze gebruiken die garage ruimte dus helemaal niet. Ze zeiden van je zou daar misschien wel je game set up instaleren.  We kunnen je daar wel bij helpen met een likje verf en wat lampen en misschien een verwarming voor in de winter komen we al een heel eind. Die man zei van we weten dat je graag streamt dus dat willen we niet van je afpakken. En omdat je veel praat in je streams kun je het beste hier zitten, want dan hoort niemand je schreeuwen als je weer een ronde verliest haha. Als voorbeeld liet die man een filmpje zien die hij had gemaakt. Op zijn horloge zag ik dat het half 4 's ochtends was. En in de garage had hij 2 grote boksen neergezet. Hij zei in het filmpje: " Nu gaan we samen kijken en luisteren of iemand ook maar iets hoort van het geluid. Dus eerst doet die het heel rustig en zegt ik hoor nog niks. Dan doet die hem wat harder en nog steeds horen we niks. Dus dan ineens draait die de geluidboksen helemaal naar de maximale volume en zet het muziek opnieuw aan. Na paar seconden doet die het geluid uit en horen we die vrouw schreeuwen van GVDme wat krijgen we nou dan. JESUS HET IS PAS KWART VOOR 4! Dus die man draait de camera zodat hij zichzelf filmt en zegt van: " En dat Spookyzx is dus de reactie die je krijgt als je het geluid zo hard aan zet om half 4 's ochtends. 😂

Op een van de andere foto's liet de man zijn game setup zien. Hij had op zijn kantoor waar hij overdag werkt 2 bureaus.  1 bureau was voor zakelijk gebruik en aan de andere kant had die een mooie pc, met 2 beeldschermen en een headset staan. Dat vind ik natuurlijk wel heel mooi om te zien.


Ik denk dat het dit gezin dan ook gaat worden. We hebben nog 3 gesprekken met hun en een paar mensen van jeugdzorg. Daarna gaan zij beginnen met het tekenen van de papieren. 

Ik voel me eigenlijk best vreemd op een goede manier. Ik heb natuurlijk 13 jaar bij me opa en oma gewoond.  En dat waren ongelooflijk mooie tijden, maar ik voel me zo onwijs blij dat ik nu eindelijk naar 13 jaar een pa en ma krijg die ik eigenlijk nooit heb gehad. Klinkt dat vreemd🤔.

Dat was het wel voor wat ik wou mededelen. 

Het is meer een update over me jeugdzorg.

See ya!

Spookyzx. 

 


37 reacties

Heyo,

Ben ik weer met een update'tje.

Ik ben ineens niet veel meer actief hier. Vooral de situatie en het regelen voor opa's begrafenis.  Hij wou graag in Engeland begraven worden, maar dat is nog een hele klus omdat voor elkaar te krijgen dus we zijn aan het denken om hem te laten cremeren hier en zijn as in een urn naar Engeland te brengen en dan hem daar te laten begraven. Me biologische ma wilt graag als we overwegen om het toch te laten cremeren een beetje as van opa in een asketting hebben. Dat is wel mooi inderdaad. We moeten dit weekend die beslissing maken, omdat opa niet nog is 2 weken ofzo kan blijven liggen in de koelcel.

Het contact tussen me biologische ouders is nog steeds best goed. We hebben samen gepraat, samen met me pleegouders en dat ging goed. We hadden het best gezellig. Ik heb me oudere broer 2x gezien en dat was geen succes. Het blijft een arrogante kwal. Me jongere broer heb ik 1x gezien, de andere dagen was hij aan het werk of bij een vriend. En hij begon weer eens te huilen om niks. We stonden op punt om weg te gaan, dus ik ging alvast naar buiten en bij de auto wachten. Maar ik was me laptop vergeten dus ik liep terug en ja hoor jankkind stond daar de deur te blokkeren met zijn voet. Dus ik gaf de deur een duw en hij stoot zijn hoofd tegen de deur. En als te verwachten viel die meteen op de grond en begon te huilen dus ik pakte me laptop en zei iets van doe is normaal man er niks aan de hand. Maar hij deed net alsof ik hem door de deur had geramd ofzo haha. 

Ik voel me al helemaal thuis bij me nieuwe ouders. De 35 uur stream die normaal gesproken vrijdag middag begint en zondag ochtend zou aflopen is weg. Ik had er zelf geen zin meer in, en een aantal vrienden van me vertelde al 2 of 3 weken geleden dat ik wat anders moest bedenken. Dus daar ben ik mee gestopt. Niet veel mensen zeggen er wat van. Ik wil zelf meer in het weekend bij me familie zijn en gewoon samen een leuk en gezellig weekend hebben. Er is zeker nog wel een stream in het weekend die start zo straks rond 4 uur ish. En duurt tot 10 uur.  En dan is er zaterdag van 00.00 tot zondag 06.00 een nieuwe stream. En daarna pas zondag avond van 22.00 tot maandag 02.00 ish.

We hebben vrijdag en nu eigenlijk nog steeds een soort familie game avond haha. We zitten met ze allen rond de eettafel met allemaal een beeldscherm en playstation 4. We hebben er 2 bijgekocht, omdat ma en pa anders niet konden mee doen. Dit hebben we trouwens betaald met het familiepotje. Elke week of maand leg je daar je bijdrage in en als we dan is wat leuks willen kopen dan kunnen we zien wat er in het potje zit en hoeveel we nog bij moeten betalen (als dat nodig is). Ik wou me ouders elke maand al een vast bedrag geven als bijdrage. Omdat ik dat ook deed bij opa en oma. Dat was dan €250,- p/m. Maar toen ik dit uitlegde aan me ouders toen zeiden ze dat het helemaal niet nodig is. En dat een kind niet hoeft te betalen of een financiële bijdrage hoeft te leveren.  Maar klopt dat echt? Vinden jullie het ook vreemd dat ik opa en oma elke maand een bijdrage betaalde? Ik bedoel ik ben 17 jaar, verdien meer dan genoeg en eet en drink, en leef in hun huis, mij lijkt een financiële bijdrage dan wel zo gepast, maar hun vinden dat dus niet.

Maar om terug te komen op onze game avond. We spelen nu eigenlijk al de hele avond Fallguys. Dat is een spel waarbij je met 60 beans (spelers) 5 of 6 verschillende rondes moet spelen, uiteindelijk is het doel om de kroon te verdienen en de game dus te winnen. Het is vooral heel veel fun en echt een top spel. Jullie zullen het vast en zeker wel kennen. Ik bedoel heel twitter is de laatste week ontploft over deze game. En Playstation is promoting het. Trouwens als je PS+ hebt dan is de game nu ook nog is gratis! En ik zeg je het is de aller beste gratis game ever! Ik zelf ben momenteel bij level 33 en heb nu al 17x gewonnen. Me ma heeft 6 wins, me pa 2 wins en me broer heeft 12 wins. We hebben nu een time out haha. Wij mogen 3 games niet meespelen van pa haha. Omdat ik hem bij de memory game eraf hebt geyeet haha. Gelukkig hebben we geen directe buren anders zouden die gegarandeerd hebben komen klagen over het gevloek haha. 

Twitch gaat prima weer. We zijn bezig met het maken van een aantal aanpassingen.  Onder andere de streamtijden gaan veranderen omdat het grootste publiek pas na 01.00 komt en daarvoor moeten we het doen met 300 kijkers gemiddeld. Niet dat het slecht is hoor, maar als je denkt dat er naar 01.00 ruim 700 mensen komen kijken dan ja.

Daarnaast komt er een hele grote schoonmaak ploeg in de Discord.  We hebben al een hele lijst met mensen die eigenlijk nooit wat zeggen, of zelden iets zeggen, of mensen die vooral rare en vreemde dingen zeggen gemaakt. Deze mensen zullen vanaf zondag niet langer in de Discord aanwezig zijn. Zo gaan we van 1400 mensen naar 1150 mensen. Die week daarop doen we nog een ronde waarschijnlijk zodat we eind volgende week net onder de 1000 mensen zitten. Het is niet dat ik perse daaronder wil zitten hoor. Maar ik heb de Discord denk ik te lang gelaten zoals het is, en de overzicht is nu weg.  We hebben al een nieuwe Discord server met momenteel iets meer dan 200 mensen erin. Dit zijn de mensen die ik bijna dagelijks spreek, die me veel advies geven, me helpen met Twitch, YouTube, Insta, En Discord. Deze server is exht bedoelt voor vrienden.  Niet dat er in de 1000+ server geen vrienden zijn, maar de sfeer is er anders. Snappie?

Dan puppy nieuws!

We hebben een puppy gevonden, en we mogen haar over 2 weken ophalen. 24 augustus om precies te zijn. We zaten te twijfelen of we een golden retriever wilde of een border colie. En we zijn uiteindelijk gegaan voor de border colie. Ze is Zwart, wit en heeft een bruine V vorm op haar hoofd. Like the avatar haha. Ze is ook samen met haar zusje de enigste die over is van het nest dus we hebben best veel geluk. De mensen zeiden dat ze blij waren dat iemand hun toch nog wou, omdat ze allebei best rustig waren die wel kwispeld enzo en ook wel heen en weer loopt, maar ze blaffen niet en ze kunnen ook zomaar gewoon is gaan zitten en dan gewoon 5 minuten voorzich uitstaren. Maar dat maakt ons niet uit.

En ja omdat we het best sneu vonden dat haar zusje dan als enigste achter bleef. Hebben we haar ook maar genomen! Yay. Dus toch 2 puppies 😍. Haar zusje is wit met 1 zwarte vlek op haar linker oog, en is voor de rest gemixt dus bruine pootjes en bruine staart, zwarte rug en buikje en witte vlekken hier en daar. Het was wel eerst even smeken bij ma. Pa had wel zoiets van oke top. Maar ma had eerst zoiets van nee we nemen er maar 1. Maar na lang te hebben gesmeekt echt als kleine kinderen toe toe toe haha. Is het ons gelukt! We hebben een grote tuin en best een groot huis, dus plek genoeg voor die twee. 

Dat was de "kleine" update. 

See ya!

Spookyzx. 

 

 

Heyo,

hey Spookyzx 

Ben ik weer met een update'tje.

Ik ben ineens niet veel meer actief hier. maakt niet uit, had ik laatst ook, maar jij hebt het net als ik druk.

Vooral de situatie en het regelen voor opa's begrafenis.  Hij wou graag in Engeland begraven worden, maar dat is nog een hele klus omdat voor elkaar te krijgen dus we zijn aan het denken om hem te laten cremeren hier en zijn as in een urn naar Engeland te brengen en dan hem daar te laten begraven. goede oplossing. 

Me biologische ma wilt graag als we overwegen om het toch te laten cremeren een beetje as van opa in een asketting hebben. dat is wel een mooi idee!, wij hebben thuis zon soort buisje met de as van mijn tante. Het is wel mooi , ook met een foto,  ik snap wel dat je bio moeder dat bedacht. 

Dat is wel mooi inderdaad. We moeten dit weekend die beslissing maken, omdat opa niet nog is 2 weken ofzo kan blijven liggen in de koelcel.snap ik.

Het contact tussen me biologische ouders is nog steeds best goed. fijn om te horen!

We hebben samen gepraat, samen met me pleegouders en dat ging goed. We hadden het best gezellig. Ik heb me oudere broer 2x gezien en dat was geen succes. Het blijft een arrogante kwal. Me jongere broer heb ik 1x gezien, de andere dagen was hij aan het werk of bij een vriend. En hij begon weer eens te huilen om niks. We stonden op punt om weg te gaan, dus ik ging alvast naar buiten en bij de auto wachten. Maar ik was me laptop vergeten dus ik liep terug en ja hoor jankkind stond daar de deur te blokkeren met zijn voet. Dus ik gaf de deur een duw en hij stoot zijn hoofd tegen de deur. En als te verwachten viel die meteen op de grond en begon te huilen dus ik pakte me laptop en zei iets van doe is normaal man er niks aan de hand. Maar hij deed net alsof ik hem door de deur had geramd ofzo haha. 

Ik voel me al helemaal thuis bij me nieuwe ouders.mooi zo! Het is je gegund.

De 35 uur stream die normaal gesproken vrijdag middag begint en zondag ochtend zou aflopen is weg.oke

Ik had er zelf geen zin meer in, en een aantal vrienden van me vertelde al 2 of 3 weken geleden dat ik wat anders moest bedenken. Dus daar ben ik mee gestopt. Niet veel mensen zeggen er wat van. Ik wil zelf meer in het weekend bij me familie zijn en gewoon samen een leuk en gezellig weekend hebben. Er is zeker nog wel een stream in het weekend die start zo straks rond 4 uur ish. En duurt tot 10 uur.  En dan is er zaterdag van 00.00 tot zondag 06.00 een nieuwe stream. En daarna pas zondag avond van 22.00 tot maandag 02.00 ish. snap ik.

We hebben vrijdag en nu eigenlijk nog steeds een soort familie game avond haha.gezellig!

We zitten met ze allen rond de eettafel met allemaal een beeldscherm en playstation 4. We hebben er 2 bijgekocht, omdat ma en pa anders niet konden mee doen. Dit hebben we trouwens betaald met het familiepotje. Elke week of maand leg je daar je bijdrage in en als we dan is wat leuks willen kopen dan kunnen we zien wat er in het potje zit en hoeveel we nog bij moeten betalen (als dat nodig is). Ik wou me ouders elke maand al een vast bedrag geven als bijdrage. Omdat ik dat ook deed bij opa en oma. Dat was dan €250,- p/m. Maar toen ik dit uitlegde aan me ouders toen zeiden ze dat het helemaal niet nodig is. En dat een kind niet hoeft te betalen of een financiële bijdrage hoeft te leveren.  Maar klopt dat echt? ja, het is niet echt nodig volgens de meeste, natuurlijk doe ik dat wel, maar ja, mijn ouders vinden het onzin , misschien is het ook zo, maar ja, het is zoals je zegt, je krijgt ook onderdak eten etc. Maar de meeste willen dat dus niet hebben. Ik betaal dan gewoon als ze jarig zijn en  moeder dag en vader dag etc dan wel wat uitgebreider. (Als ze er zijn) dan is het dat ik bijvoorbeeld een grote boot huur ofzo. Of mijn moeder wil een bepaald sieraad , dan is het zo dat ik dat dan koop. Ze heeft gewoon geen tijd om zulke dingen te kopen, ze is vaak weg en werkt veel, dus hoe zou ze dat moeten doen. Ik betaal gewoon elke week iets van €40 (moet niet , naar ik doe het gewoon)voor het gezamenlijke potje .mijn ouders hebben al liever niet dat ik betaal, maar ja. Ze hebben me ook goed opgevoed en wil ze daar ook voor bedanken. Maar meestal willen ouders dit niet , en mag het ook niet. 

Vinden jullie het ook vreemd dat ik opa en oma elke maand een bijdrage betaalde?dat licht eraan. Vind jij dat van wel?  Als je daar is een antwoord op weet is het al goed.

Ik bedoel ik ben 17 jaar, verdien meer dan genoeg en eet en drink, en leef in hun huis, mij lijkt een financiële bijdrage dan wel zo gepast, maar hun vinden dat dus niet.ja, snap je, zoals boven te lezen was heb ik dat ook. Mijn ouders zeggen dat het gewoon onzin is. Maar ja. Ik vind het een kleine moeite, en daarbij, zonder hun was ik nooit zo ver gekomen. Anders zat ik nu gewoon uit mijn neus te eten ofzo. Nu doe ik veel en verschillend werk , dankzij hun, en daar ben ik heel dankbaar voor.

Maar om terug te komen op onze game avond. We spelen nu eigenlijk al de hele avond Fallguys. Dat is een spel waarbij je met 60 beans (spelers) 5 of 6 verschillende rondes moet spelen, uiteindelijk is het doel om de kroon te verdienen en de game dus te winnen. Het is vooral heel veel fun en echt een top spel. Jullie zullen het vast en zeker wel kennen. Ik bedoel heel twitter is de laatste week ontploft over deze game. En Playstation is promoting het. Trouwens als je PS+ hebt dan is de game nu ook nog is gratis! En ik zeg je het is de aller beste gratis game ever!ik ken de game, is inderdaad wel een nice game.

Ik zelf ben momenteel bij level 33 en heb nu al 17x gewonnen. Me ma heeft 6 wins, me pa 2 wins en me broer heeft 12 wins. We hebben nu een time out haha. Wij mogen 3 games niet meespelen van pa haha. Omdat ik hem bij de memory game eraf hebt geyeet haha. Gelukkig hebben we geen directe buren anders zouden die gegarandeerd hebben komen klagen over het gevloek haha. haha. Ik zit tussen 2 buren in, en mijn tv hangt sinds kort echt goed, omdat die andere de verkeerde tv was schijnbaar.  Dus ja over geluid is klagen ook wat. Maar ik ben niet zo vaan de overdereven harde muziek. Vloeken jullie zo hard dan? Ik ga meestal of om mijn kamer of op de zolder zitte vloeken. Meestal hoort niemand dat.(denk ik) 

Twitch gaat prima weer. fijn om te horen!

We zijn bezig met het maken van een aantal aanpassingen.  Onder andere de streamtijden gaan veranderen omdat het grootste publiek pas na 01.00 komt en daarvoor moeten we het doen met 300 kijkers gemiddeld. Niet dat het slecht is hoor, maar als je denkt dat er naar 01.00 ruim 700 mensen komen kijken dan ja.oke.

Daarnaast komt er een hele grote schoonmaak ploeg in de Discord.  We hebben al een hele lijst met mensen die eigenlijk nooit wat zeggen, of zelden iets zeggen, of mensen die vooral rare en vreemde dingen zeggen gemaakt. Deze mensen zullen vanaf zondag niet langer in de Discord aanwezig zijn. Zo gaan we van 1400 mensen naar 1150 mensen. Die week daarop doen we nog een ronde waarschijnlijk zodat we eind volgende week net onder de 1000 mensen zitten. Het is niet dat ik perse daaronder wil zitten hoor. Maar ik heb de Discord denk ik te lang gelaten zoals het is, en de overzicht is nu weg.  We hebben al een nieuwe Discord server met momenteel iets meer dan 200 mensen erin. Dit zijn de mensen die ik bijna dagelijks spreek, die me veel advies geven, me helpen met Twitch, YouTube, Insta, En Discord. Deze server is exht bedoelt voor vrienden.  Niet dat er in de 1000+ server geen vrienden zijn, maar de sfeer is er anders. Snappie?ja hoor, ik snap hem.

Dan puppy nieuws!

We hebben een puppy gevonden, en we mogen haar over 2 weken ophalen. 24 augustus om precies te zijn. We zaten te twijfelen of we een golden retriever wilde of een border colie. En we zijn uiteindelijk gegaan voor de border colie. Ze is Zwart, wit en heeft een bruine V vorm op haar hoofd. Like the avatar haha. Ze is ook samen met haar zusje de enigste die over is van het nest dus we hebben best veel geluk. De mensen zeiden dat ze blij waren dat iemand hun toch nog wou, omdat ze allebei best rustig waren die wel kwispeld enzo en ook wel heen en weer loopt, maar ze blaffen niet en ze kunnen ook zomaar gewoon is gaan zitten en dan gewoon 5 minuten voorzich uitstaren. Maar dat maakt ons niet uit.is dat erg dan? Ik vind van niet. Haha.

En ja omdat we het best sneu vonden dat haar zusje dan als enigste achter bleef. Hebben we haar ook maar genomen! Yay. Dus toch 2 puppies 😍. Haar zusje is wit met 1 zwarte vlek op haar linker oog, en is voor de rest gemixt dus bruine pootjes en bruine staart, zwarte rug en buikje en witte vlekken hier en daar. Het was wel eerst even smeken bij ma. Pa had wel zoiets van oke top. Maar ma had eerst zoiets van nee we nemen er maar 1. Maar na lang te hebben gesmeekt echt als kleine kinderen toe toe toe haha. Is het ons gelukt! We hebben een grote tuin en best een groot huis, dus plek genoeg voor die twee. nice! 2 puppies!  Hartstikke leuk .

Dat was de "kleine" update. 

See ya!

Spookyzx. 

 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hoi Sppokyzx,

Je bent niet verplicht om online te komen hoor. Ik snap het heel goed dat als je echte leven interessanter wordt, dat je hier dan meer wegtrekt. Zou het ook niet anders willen ;)

Ik vind het leuk om te lezen dat je veel tijd kan en wil doorbrengen met je gezin. Je gaat ook streaming tijden aanpassen. Iets wat je aanvankelijk absoluut niet op wilde geven. Dat is een mooi teken denk ik :)

Wat je schrijft over geld bijdragen: ik ben 18 en ik ontvang maandelijks een bedrag van mijn ouders ongeveer gelijk aan wat jij aan hen wil geven lol. Ik heb geen baan... Ik houd maandelijks heel weinig geld over als m'n geld weer weg is naar m'n zorgverzekering, spaarrekeningen voor dingen die je niet maandelijks per se hebt, maar wel voor moet sparen (studie, laptop, kleding, kapper, etc.) en andere vaste uitgaven. Mijn zus heeft wel een baan, maar ontvangt hetzelfde. Het is heel normaal dat je ouders je zak- en kleedgeld geven en niet andersom. Ze zijn zelfs verplicht om financiële bijdrage te leveren tot je 21e. 

Ik weet de reden niet dat je opa en oma een bijdrage vroegen, maar ik denk dat dat te maken had met hun financiële situatie. Waarschijnlijk konden ze anders niet rondkomen. 

Wat leuk, die 2 puppies! Veel plezier met ze!

Gr. Pin

Heyo,

Ik dacht laat ik maar zeggen hier. Echt een update heb ik niet. Ik zit er voornamelijk aan te denken om mijn acc hier te verwijderen. 

Ik ben al een aantal dagen/weken niet erg actief meer hier, en ik heb zelf ook niet echt meer dat gevoel van dat ik de Kindertelefoon nodig heb in mijn dagelijkse leven.  Ik mis het niet. Het is dat ik me nu verveel dat ik hier is op kijk en dan nu dus besluit om wat te zeggen, maar dat is het dan ook wel.

En de updates zijn bijna constant hetzelfde. Het enigste wat veranderd is misschien een gebeurtenis in me pleeggezin, of met school, maar verder ook niet. Twitch blijft bijna altijd super goed gaan, ben gestopt met het verbergen van me followers. Ik weet dat ik zelf veel volgers heb, maar wou het tot op heden het graag wat verdoezelen zodat niet iedereen meteen weet wie er achter dit account zit. Niet dat het nu wel gaat lukken om me te vinden, ik stream mijn games in een andere taal dan Nederlands. 

Dus ja. Dat wou ik even vertellen. Ik kijk wel even.

Oké. 

See ya!

Spookyzx. 

Hey,

Ik ben blij dat alles goed blijft gaan!

Je hebt idd veel volgers, maar ik denk niet dat ik je zou kunnen vinden (als ik al zou willen zoeken), want het lijkt me sterk dat je met zo'n programma kan zoeken en filteren op aantal volgers?

Anyways, je schrijft ook dat je je acc misschien wil laten verwijderen. Ik zeg niet doen. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Verwijderen heeft geen meerwaarde in mijn ogen. Je kan je acc ook gewoon niet gebruiken en da's niet erg. Nu is de drempel lekker laag om nog een terug te komen. Zo denk ik erover, maar doe natuurlijk wat je zelf wil.

Hopelijk zie ik je nog op het forum!

Gr. Pin

Heyo,

Ik ben weer begonnen met school. Ik zit nu in de 2e week alweer. Gelukkig is het meeste online. Dat vind ik wel chill. 1x per week ga ik naar school. 

Opa is inmiddels gecremeerd.  Het was een mooie bijeenkomst. We waren er met 4 mensen en dat klinkt best weinig maar opa had eigenlijk ook niemand anders dan ik, Elly (de buurvrouw, en me ouders. Me broers wilde niet komen omdat ze het niet belangrijk vonden. Erg respectloos vond ik het.

Het contact met me ouders is al weer een heel stuk slechter. Ik had dan ook niks anders verwacht.  We hebben nog wel spulletjes onderverdeeld. En de urn staat op mijn slaapkamer. Me ouders wilde hem niet in de woonkamer zetten, en wilde het zelfs onder de trap zetten. Dat wou ik niet dus nam ik hem mee. Me ma heeft een klein beetje as in een asketting gedaan. Het is een erg mooie ketting. Een zandloper met een donker blauwe kristal en daarin wat zand en apart daarvan de as. Die zie je niet hoor. Die zit in het midden achter een diamantje. 

Ik ga in de herfstvakantie naar Engeland om me opa's laatste wens te vervullen. Hem daar dus te begraven. Ik heb ook al een afspraak gemaakt en toestemming gekregen. Ook heb ik samen met me pleeg ouders een mooie grafsteen uitgezocht. Die zal tegen die tijd daar klaar staan. Het is een marmer met in het midden een bronze kruis. Best wel nice.

Ik zat vandaag rond 04:00 even al mijn oude topics door te kijken. Wat is er toch veel gebeurd dit jaar. Mooie momenten en heel veel slechte momenten.  Ik vond nog een mooi liedje van Scott Stapp- Go too soon. Ik ken deze zanger niet hoor. Dit liedje zat bij Spotify bij Discovery weekly. En ik vond hem zo mooi. Het moest me erg denken aan de tijd met me beste vriend. En ook met opa en oma uiteindelijk. Doen jullie dat trouwens ook wel is? Dat je je oude topics terug leest? En daarover nadenkt.

Met me ouders (pleegouders=ouders) gaat het erg goed. Het contact is super en we leren elkaar steeds beter kennen. We hebben al wel is ruzie gehad, maar dat hoort er nou ook eenmaal bij. Ook de secretlab stoelen zijn inmiddels binnengekomen voor me pa en me broer. 

Oh en ik heb inmiddels bericht gekregen van de HRM van de supermarkt waar ik werk.  Er komt in een van deze weken iemand langs om met ons te praten. Dit is een gesprek voor alle medewerkers. De bedrijfsleider en assistent bedrijfsleider waar de klacht tegen in is gediend mogen er niet bij zijn. Uiteindelijk nemen ze alle meningen op en gaan ze vergaderen wat het vervolg gaat worden. 

See ya!

Spookyzx. 

Hey Spookyzx,

Fijn dat het online onderwijs je wel bevalt. Ik denk dat dat nog wel ff zo gaat zijn helaas. 

Fijn dat jij de dienst van je opa in ieder geval mooi vond. Wat er dan verder omheen gebeurt, familie die niet komt opdagen en je biologische ouders die weer stom gaan doen, is dan minder belangrijk. Zo lang jij maar afscheid hebt kunnen nemen. Ik vind het erg mooi dat je ook helemaal hebt gefixt dat ie dan nog in Engeland begraven kan worden.

Leuk dat je topics voor jou ook dienen om je vooruitgang te kunnen zien. Toch maar goed dat je je acc niet hebt verwijderd 😉 Ik heb ze zelf ook wel eens allemaal teruggelezen van mezelf, maar daar werd ik niet erg blij van. Er is ook niet echt een stijgende lijn voor mij, in mijn ogen. Het is idd een mooi liedje wat je noemt en dan met jouw topics in gedachten snap ik ook dat je het daaraan linkt. Leuk dat jouw Spotify je wel goeie nummers aanraadt 😂

Het klinkt top hoe het bij jou thuis gaat. Jullie zijn al een gezin aan het worden met zn allen.

Goed dat ze nu wat gesprekken gaan voeren op werk. Hopelijk leidt dat ertoe dat die man eens wordt aangepakt.

Bedankt voor je update!

Gr. Pin

 

Heey allemaal,

Even een klein update'tje. Spookyzx zal na vandaag niet meer bestaan. Vanaf nu zal de naam JIXX hier voorkomen. Dit vanwege dat iemand van school mijn pc heeft gezien terwijl de KT forum open stond. 

See ya!

JIXX.

Heey,

Tijd voor een update. Ik vind dat zelf altijd wel chill.

Laten we beginnen met school😒. Ik ben dus begonnen met de lerarenopleiding en ik vind het echt helemaal niet leuk daar. Opzich zijn de leraren wel chill, en de klasgenoten ook en de opdrachten zijn redelijk simpel. Maar het is gewoon de stof die je moet kennen. Bijvoorbeeld we moeten weten hoe een stad ontstaat, en waarom daar een stad is ontstaan. Ja mij maakt dat dus echt helemaal niks uit. Of dan moeten we een kaart tekenen in Google Earth. Wat gewoon al een kaart is. Het interesseert me helemaal niks. En dan hebben we 2x per week werkplek leren. Opzich kan dat leuk zijn, maar de docent die dat geeft is echt een trut. Wat heb ik een hekel aan haar gekregen. Ik snap ook niet dat zij een lerares is.

Dan krijg je voorbeelden als wat zou je doen als een leerling te laat is. Dus wij geven antwoorden als dat de leerling een te laat briefje moet halen, of dat we de deur dicht doen en dat de leerling dan begrijpt dat die te laat is. Maar nee dat is allemaal niet goed. Nee volgens Madam moet je naar de deur lopen en met je rug naar de leerling die te laat is staan. Ik bedoel.... what the fk? Hoe moet je nog les kunnen geven als je met je bij de deur moet staan?

Ik loop momenteel ook zo enorm achter daar. Ik heb geen huiswerk meer gemaakt naar week 2. Maar gelukkig ben ik nu bezig met een loopbaan coach om van studie te veranderen. Ik denk dat ik weer wat ga doen in de Detailhandel branche. Dat lijkt me nog steeds wel heel leuk om te doen.

Dan pleegouders.  Het gaat daar echt enorm goed. We hebben nog steeds veel plezier. En het voelt voor mij nu echt als ouders en broer. Wederzijds is dat al wat langer. Er zijn een paar kleine geruchten hier dat ik gehoord heb en me broer ook dat we een nieuw lid krijgen in de familie. Me ouders zijn er nog een beetje geheimzinnige over. Maar ik weet het haast zeker. Want de vrouw van jeugd kwam voor een gesprek met mij. En in alle andere gesprekken heeft ze geen 1x het gehad over nieuwe leden, maar deze week wel. Ze vroeg zoiets van hoe zou je het vinden als je een nieuw familielid krijgt? Mij lijkt dat best leuk. Verder ging ze er ook niet op in. 

Ik denk dat het ook goed is voor mijn broer en ik. We hebben de laatste periode wel een paar keer ruzie gehad. Vooral door het streamen. Als ik stream dan wil ik kunnen doen wat ik zelf wil. Mijn broer zit dan ook wel is in de game lounge, en dat is geen probleem. Maar soms schreeuwt hij zo hard omdat hij verloren heeft, of omdat die down is en daar erger ik me dood aan. Tuurlijk ik zeg soms ook wel is fk als ik neer ga, maar ik ga daarna niet lopen schreeuwen als een baby. Vorige week ben ik enorm boos op hem geworden omdat hij tijdens dat ik even weg was in de pauze , ging zitten, de webcam aan deed en gekke dingen zei tegen mij kijkers. Ik vind dat onacceptabel.  En heb hem na de stream dat ook duidelijk gemaakt. Nu momenteel is het wel oke. Maar ik denk dat een nieuw lid in de familie goed zal zijn. Ik denk ook dat het misschien komt omdat je dan zolang enigs kind ben en eindelijk een broer hebt die dezelfde passie deelt dat het dan zo gaat. I don't know.

Het werk gaat fantastisch. Er is het een en ander gebeurt deze 2 weken. Onze leidinggevende is per direct opgestapt (ontslagen). En ook de assistent bedrijfsleider is weg. Yay🥳. We hebben nu tijdelijk een andere bedrijfsleider tot dat er een ander is gevonden. En deze mevrouw is echt een top bedrijfsleider.  Ze zorgt voor een enorm fijne sfeer in de winkel, kijkt goed naar de medewerkers, luistert naar ze en helpt een handje mee waar nodig. Ik heb een soort van promotie gekregen ook haha. Ik ben nu een tijdelijke assistent bedrijfsleider tot dat er een nieuwe gevonden is. Het is wel chill. Ook al merk ik niet heel veel verandering nu ik de assistent ben. Enigste wat nu nieuw is, is dat ik samen met de bedrijfsleider aan tafel mag zitten en mag meedenken aan de omzet en acties. 

Met mij gaat het dus wel prima. Ik ben nu al 3 weken van het roken af. Ook de e sigaret gebruik ik niet meer. Dus dat is wel top. Ik heb ook niet meer gesneden en denk eigenlijk ook niet meer aan zelfmoord. Ja nou wel dan haha. Maar nee ik ben er niet meer mee bezig. Me leven is prima zo. Ja. Ik ben trouwens geslaagd voor me rijbewijs. Ik had echt het idee dat ik het had verknald(?). Omdat die gast zei van niet deze afslag, maar die ernaar gaan we eraf op de snelweg. Maar ik vergat dat dus ik reed gewoon lekker door haha. Toen we er pas langs waren gereden dacht ik shit. Ik heb toen de  afslag daarna genomen en ben zo omgereden totdat we op de juiste weg kwamen. Dat vond die man ook netjes van mij. Ook dat ik niet vloekte of begon te stressen. Die man zei nog wel dat ik iets te hard reed op de snelweg,  maar dat iedereen dat wel is doet. En dus was ik geslaagd.

Dat was het wel.

See ya!

Jixx

Hi Jixx,

 

was ik net gewend aan je nieuwe naam en toen had je ineens weer een paar keer een andere profielfoto :wink:

Ik loop een beetje (kuch) achter met dit topic :slight_smile:

 

Tijd voor een update. Ik vind dat zelf altijd wel chill.

ik vind het ook altijd wel leuk om te lezen en dan ben ik van plan om te reageren, maar dan komt er weer iets tussen en ben ik het na een tijdje vergeten. Maar, vandaag ga ik iig op de laatste post reageren

 

Laten we beginnen met school😒. Ik ben dus begonnen met de lerarenopleiding en ik vind het echt helemaal niet leuk daar. Opzich zijn de leraren wel chill, en de klasgenoten ook en de opdrachten zijn redelijk simpel. Maar het is gewoon de stof die je moet kennen. Bijvoorbeeld we moeten weten hoe een stad ontstaat, en waarom daar een stad is ontstaan. Ja mij maakt dat dus echt helemaal niks uit. Of dan moeten we een kaart tekenen in Google Earth. Wat gewoon al een kaart is. Het interesseert me helemaal niks. En dan hebben we 2x per week werkplek leren. Opzich kan dat leuk zijn, maar de docent die dat geeft is echt een trut. Wat heb ik een hekel aan haar gekregen. Ik snap ook niet dat zij een lerares is.

oh, dat klinkt niet echt goed, maar ja als het niet bij je past dan kun je er maar beter snel achter komen

 

Dan krijg je voorbeelden als wat zou je doen als een leerling te laat is. Dus wij geven antwoorden als dat de leerling een te laat briefje moet halen, of dat we de deur dicht doen en dat de leerling dan begrijpt dat die te laat is. Maar nee dat is allemaal niet goed. Nee volgens Madam moet je naar de deur lopen en met je rug naar de leerling die te laat is staan. Ik bedoel.... what the fk? Hoe moet je nog les kunnen geven als je met je bij de deur moet staan?

oh je hebt het niet getroffen met haar. Idd hoe moet je les geven als je het hele lesuur met je rug naar de deur moet staan om laatkomers tegen te houden  en mag je dan ook niks tegen die laatkomer zeggen, echt heel apart. Heb je al uitgeprobeerd of ze wat ze jullie wijs maakt ook in de praktijk toepast?

 

Ik loop momenteel ook zo enorm achter daar. Ik heb geen huiswerk meer gemaakt naar week 2. Maar gelukkig ben ik nu bezig met een loopbaan coach om van studie te veranderen. Ik denk dat ik weer wat ga doen in de Detailhandel branche. Dat lijkt me nog steeds wel heel leuk om te doen.

als het je niet ligt, dan snap ik wel dat je ook geen zin hebt in huiswerk maken. Het is dan wel een verstandige keus om verder te kijken wat beter bij je past. Je kunt iig de mogelijkheden alvast bekijken.Detailhandel sluit ook wel goed aan bij het werk wat je al deed in de supermarkt, toch?  Kun je dan dit jaar nog overstappen of is dat al te laat en moet je wachten tot het nieuwe schooljaar?

 

Dan pleegouders.  Het gaat daar echt enorm goed. We hebben nog steeds veel plezier. En het voelt voor mij nu echt als ouders en broer. Wederzijds is dat al wat langer.

goed om te horen dat je je daar op je plek voelt en dat de rest van de familie dat ook vindt en laat merken

 

Er zijn een paar kleine geruchten hier dat ik gehoord heb en me broer ook dat we een nieuw lid krijgen in de familie. Me ouders zijn er nog een beetje geheimzinnige over. Maar ik weet het haast zeker. Want de vrouw van jeugd kwam voor een gesprek met mij. En in alle andere gesprekken heeft ze geen 1x het gehad over nieuwe leden, maar deze week wel. Ze vroeg zoiets van hoe zou je het vinden als je een nieuw familielid krijgt? Mij lijkt dat best leuk. Verder ging ze er ook niet op in. 

oh, weet je hier ondertussen al iets meer over? Voor je het weet heb je er nog een broer of zus bij?  Heb je een voorkeur? Zou het ook iemand zijn die dan voor langere tijd bij jullie komt wonen, dus net zoals jou of meer een soort spoedopvang (of hoe noem je dat)  voor wat kortere tijd?

 

Ik denk dat het ook goed is voor mijn broer en ik. We hebben de laatste periode wel een paar keer ruzie gehad.

jullie beginnen je al als echte broers te gedragen, wat op zich ook wel goed is. In het begin is iedereen aan het aftasten en durf je misschien dingen nog niet uit te spreken omdat je het leuk wilt houden, maar door dingen niet te zeggen kunnen kleine irritaties groter worden en dan tot ‘uitbarsting’ komen. Een ruzie(tje)  is op zich niet erg hoor. Zolang je het maar uit kunt praten en naar elkaars standpunten luistert.

 Je hoeft het ook niet altijd eens te zijn met elkaar, zolang je elkaars verschillen maar kunt accepteren en een weg vindt om daarna wel gewoon met elkaar om te gaan

 

Vooral door het streamen. Als ik stream dan wil ik kunnen doen wat ik zelf wil. Mijn broer zit dan ook wel is in de game lounge, en dat is geen probleem. Maar soms schreeuwt hij zo hard omdat hij verloren heeft, of omdat die down is en daar erger ik me dood aan. Tuurlijk ik zeg soms ook wel is fk als ik neer ga, maar ik ga daarna niet lopen schreeuwen als een baby.

ik kan me voorstellen dat dat irritatie oplevert, zeker als het wat langer aanhoudt

 

Vorige week ben ik enorm boos op hem geworden omdat hij tijdens dat ik even weg was in de pauze , ging zitten, de webcam aan deed en gekke dingen zei tegen mij kijkers. Ik vind dat onacceptabel.  En heb hem na de stream dat ook duidelijk gemaakt.

daar ging hij wel wat te ver, zoiets hoort ie niet te doen, dus logisch dat je daar iets van moest zeggen. Ik neem aan dat je niet alleen boos was, maar ook duidelijk hebt gemaakt wat je precies irriteert. Zat hij die dag ff niet lekker in zijn vel of had ie er ook niet echt een verklaring voor waarom die dat deed

 

Nu momenteel is het wel oke.

ok, gelukkig. Hij kreeg voor jou alle aandacht en in het begin met jou is alles nieuw en nog leuk, totdat ie even moest laten merken dat hij er ook nog is. Jullie moeten gewoon een nieuw evenwicht vinden met zijn allen. Ergens is het dus wel goed dat er een uitbarsting komt, beter dan dat iedereen alles binnen houdt. Nu is de druk er waarschijnlijk wel weer af of niet?

 

Maar ik denk dat een nieuw lid in de familie goed zal zijn. Ik denk ook dat het misschien komt omdat je dan zolang enigs kind ben en eindelijk een broer hebt die dezelfde passie deelt dat het dan zo gaat. I don't know.

oh ja haha, dat dus

 

Het werk gaat fantastisch. Er is het een en ander gebeurt deze 2 weken. Onze leidinggevende is per direct opgestapt (ontslagen). En ook de assistent bedrijfsleider is weg. Yay🥳. We hebben nu tijdelijk een andere bedrijfsleider tot dat er een ander is gevonden.

nice, je bent niet echt geruisloos binnen gekomen daar haha, maar ja, zulke mensen horen niet thuis in zo'n functie, dus opgeruimd staat netjes. En die tijdelijke bedrijfsleider ben JIJ haha of niet, misschien wordt je het ooit wel…

 

En deze mevrouw is echt een top bedrijfsleider.  Ze zorgt voor een enorm fijne sfeer in de winkel, kijkt goed naar de medewerkers, luistert naar ze en helpt een handje mee waar nodig. Ik heb een soort van promotie gekregen ook haha. Ik ben nu een tijdelijke assistent bedrijfsleider tot dat er een nieuwe gevonden is.

ok, fair enough, je bent tijdelijk assistent bedrijfsleider, das ook al mooi dat ze dat in jou ziet. Fijn dat de sfeer nu veel beter is, das fijn voor iedereen. Als er een slechte sfeer is motiveert het ook niet echt om er te werken

 

Het is wel chill. Ook al merk ik niet heel veel verandering nu ik de assistent ben. Enigste wat nu nieuw is, is dat ik samen met de bedrijfsleider aan tafel mag zitten en mag meedenken aan de omzet en acties. 

leuk toch dat mee denken. Volgende punt waar zij aan mee kunnen denken is aan een beter salaris voor jou :grin:

 

Met mij gaat het dus wel prima. Ik ben nu al 3 weken van het roken af. Ook de e sigaret gebruik ik niet meer. Dus dat is wel top. Ik heb ook niet meer gesneden en denk eigenlijk ook niet meer aan zelfmoord. Ja nou wel dan haha. Maar nee ik ben er niet meer mee bezig. Me leven is prima zo.

lekker bezig. Heeft die andere omgeving daar een grote invloed op, denk je. Dat er nu meer rust is en duidelijkheid voor de langere termijn, qua wonen en familie enzo

 

Ja. Ik ben trouwens geslaagd voor me rijbewijs. Ik had echt het idee dat ik het had verknald(?). Omdat die gast zei van niet deze afslag, maar die ernaar gaan we eraf op de snelweg. Maar ik vergat dat dus ik reed gewoon lekker door haha. Toen we er pas langs waren gereden dacht ik shit. Ik heb toen de  afslag daarna genomen en ben zo omgereden totdat we op de juiste weg kwamen. Dat vond die man ook netjes van mij. Ook dat ik niet vloekte of begon te stressen. Die man zei nog wel dat ik iets te hard reed op de snelweg,  maar dat iedereen dat wel is doet. En dus was ik geslaagd.

cool en gefeliciteerd. Een rijbewijs is altijd makkelijk. Heb je nu ook 2toDrive net als ons? Met wie mag je samen rijden of heb je nog niet aangevraagd? Oh ja een afslagje missen kan iedereen gebeuren. Beter neem je dan de volgende ipv dat je vol in de remmen gaat en dan alsnog die eerste neemt. Je had trouwens een goed excuus voor te hard rijden:  je moest gewoon de tijd goed maken die je kwijt was omdat je die tweede afslag had genomen :relaxed: Bovendien kun je beter een vlotte rijder zijn dan iemand die de hele tijd twijfelt of ie wel in kan voegen enzo

 

Nou ja dat was het dan voor nu.

 

Oh nee, toch niet, ik wilde nog vragen hoe het met jullie hondjes, de puppies is. Zijn ze nog erg speels en slopen ze ondertussen alles wat ze in huis tegen komen en ga je er mee naar een hondencursus of zijn ze daar nog te klein/jong voor?

 

Tot een volgende.

 

Groetjes,

M&M's en twin

Heey,

Sorry voor de afwezigheid.  Heb het best druk op het werk.

@M en Ms

Heb je al uitgeprobeerd of ze wat ze jullie wijs maakt ook in de praktijk toepast?

Het is echt voor geen enkele mogelijkheid om tegen die mevrouw in te gaan. Alles wat je zegt wuift ze weg als onzin, of ze heeft er een antwoord op. Die trouwens ook nergens op slaat.

Detailhandel sluit ook wel goed aan bij het werk wat je al deed in de supermarkt, toch?  Kun je dan dit jaar nog overstappen of is dat al te laat en moet je wachten tot het nieuwe schooljaar?

Ja de detailhandel sluit perfect aan op me werk in de supermarkt. En het zal ene kant erg fijn zijn om extra dingen te leren voor in de praktijk. En ik zou kunnen overstappen omdat we een coach hebben daarvoor. Volgens mij zijn wij ook de enige school die dit aanbiedt. Maar ik heb dit afgewezen.  Omdat ik dan beter denk ik een interne opleiding kan volgen bij die supermarkt.  En als dat niet meer mogelijk is, dan ga ik volgend jaar weer starten met de opleiding Food technology and business. Dan verdiep je jezelf in het product. Dat lijkt mij wel cool om te gaan doen. Maar ik denk dat het beter is om me eerst goed te gaan verdiepen in wat het precies is, en een meeloopdag kan regelen, want ik wil niet weer dezelfde fout maken.

oh, weet je hier ondertussen al iets meer over? Voor je het weet heb je er nog een broer of zus bij?  Heb je een voorkeur? Zou het ook iemand zijn die dan voor langere tijd bij jullie komt wonen, dus net zoals jou of meer een soort spoedopvang (of hoe noem je dat)  voor wat kortere tijd?

Ja. Ik weet er meer over nu haha. We krijgen hoogstwaarschijnlijk een zus(je) erbij. Zij kon niet goed overweg met haar ouders en is toen een tijdje bij haar oom en tante wezen wonen, maar haar tante is erg ziek geweest en is daardoor uiteindelijk overleden (Covid-19) en die oom kan niet goed switchen. Of hoe noem je dat.  Hij zit heel erg met het verdriet van zijn vrouw en kan dan niet makkelijk overschakelen naar de blije leuke man die voor haar kan zorgen. Dus hebben ze besloten om haar terug te sturen naar Nederland en hier dus een plekje te zoeken voor haar. Ze is ongeveer even oud als mij. Alleen 1 maandje jonger. Ik ben in juni jarig en zij is in juli jarig. Best grappig.

Het is de bedoeling dat ze hier voor langere tijd blijft. Op haar 18e mag ze uit huis. Maar ik denk dat ze hier wel wat langer blijft. Want ze moet alles weer opstarten. Een baan. Misschien een opleiding? Ik heb haar al mogen ontmoeten, me broertje nog niet. Hij weet wel dat ze waarschijnlijk hier komt. En ik moet zeggen dat ze er echt heel mooi uitziet. En haar persoonlijkheid is super ze is gewoon heel chill en we hebben allebei hetzelfde ongeveer meegemaakt. Maar ja een relatie zou het nooit worden, want dat zou best raar zijn niet waar? En daarvoor moeten we elkaar ook wat beter kennen. 

Heb je ook 2toDrive net als ons? Met wie mag je samen rijden of heb je nog niet aangevraagd?

Ja dat heb ik ook. Ik mag samen rijden met me ma en pa. Ik heb eigenlijk niemand anders nodig. Je kan tot 4 personen aanwijzen volgens mij als ik dat goed hoorde. 

Ik zat er ook aan te denken om al een autootje aan te schaffen, maar dat mag niet blijkbaar. Ik kan hem wel kopen, maar hij moet dan op de naam van me pa of ma. En daarnaast nu ik erover nadenk heb ik er ook vrij weinig aan. Ik mag toch nog niet alleen rijden. 

Oh nee, toch niet, ik wilde nog vragen hoe het met jullie hondjes, de puppies is. Zijn ze nog erg speels en slopen ze ondertussen alles wat ze in huis tegen komen en ga je er mee naar een hondencursus of zijn ze daar nog te klein/jong voor?

Ze zijn nu 4 maanden oud. Lizy is echt een enorme donderjager. Ze gaat er met van alles van door. In iedergeval dat probeert ze. Me ma had toen is de was gestreken en de wasmand beneden neergezet. De volgende dag kwamen we beneden en wie had alle kleren uit de was mand gehaald? Inderdaad Lizy. Ze had zelfs Puk helemaal onder begraven haha. Hoe ze precies als 3 maanden oude pup de gehele wasmand overhoop had gehaald en alle spullen naar haar en Puks mandje had gebracht is een raadsel haha. Ze doet er verder dan dat ook niks mee hoor. Ze pakt alleen alles en brengt het naar haar mandje en gaat er vervolgens op zitten of liggen.

Puk is ook echt een ontdekker.  Ze gaat overal naartoe. We zijn haar ook al enkele keren kwijtgeraakt.  En dan zit ze onder de trap op een sok te bijten haha. Of ligt ze onder een stoel. Volgens mij denkt ze ook dat ze een kat is ofzo. Ze gaat altijd de tuin in als er vogels op het gras zijn. En dan probeert ze zo laag mogelijk door het gras naar de vogels te gaan en als ze er dan bijna is springt ze en gaat ze blaffen. Puk was ook de eerste die wist hoe ze naar boven toe kon gaan. En vorige week of die week daarvoor kwam ze erachter dat er ook een trap was naar de ondergrondse garage. Dus nu hebben we een mand gekocht voor daar beneden zodat ze bij mij kan liggen als ik aan het streamen ben. We zijn natuurlijk nog steeds heel erg blij met hun.

Nou dat was het wel.

See ya!

Jixx.

Heyo,

Dit voelt steeds meer als een dagboek voor mij ofzo. Een schriftje waar ik mijn eigen gedachten op kan schrijven.

Euhm. Dus laat ik maar gewoon beginnen weer.

Mijn depressieve periode is weer begonnen. Ik voel het meteen. Ik luister naar depri muziek, denk terug aan de goede tijd met me opa en oma, denk na over dit jaar en hoe mooi het zou moeten worden, en hoe slecht het is gegaan, en uiteindelijk toch weer goed.

Eigenlijk mis ik alles gewoon. Ik ben voor een aantal weken geleden opgenomen geweest wegens mijn situatie. Ik heb nieuwe mensen daar ontmoet, en de verpleegkundigen waren zo ontzettend aardig en hielpen mij echt. Ik heb me al lange tijd niet zo fijn en zo thuis ergens gevoeld. Maar ook daar kon ik niet mezelf zijn. Want Zij vinden dat ik oke ben, en vinden het allemaal onzin. Ik durf het ze ook niet te vertellen hoe ik me echt voel, want Zij zullen het onzinnige iets vinden, of zullen zuchten en denken wat nou weer.

Om eerlijk te zijn.. Ik heb me nog nooit ergens volledig mijn gevoelens kunnen uiten. Hoe ik me daadwerkelijk voel. Wat ik voelde tijdens de tentamenpoging van me beste vriend. Ik heb het altijd moeten verbergen. En ook in de opnames. Ik wou het wel, maar het lukte gewoon niet.  Ik kon het niet doen in Hun ogen. 

Begin dit jaar leek er een kans te zijn. Zij zouden verdwijnen en wij bleven achter. Ik kon me laten opnemen en eindelijk mezelf tonen. Alle gevoelens eruit gooien. Al het verdriet, en alle woede. Maar het liep anders. Ze bleven en ik kon niks anders dan me leven voortzetten zoals ik hem al 3 jaar leidt. 

Hoe slecht kun je wel niet zijn om te wensen dat iemand voorgoed verdwijnt? Na alles wat ze voor me deden, en nu wil ik ze weg hebben. Ik wil dat ze verdwijnen en me mijn leven laten leiden zoals ik dat wilt.

Me opa en oma begrepen mij grappig gezegd daarin. Ze wisten waar ik het over had. Ze kenden het gevoel. En nu? Nu zijn zij weg en verdwenen en Zij die ik juist graag weg wilde zijn er nog wel. Ik heb er iets moois voor teruggekregen.  Een fijn gezin. En we gaan uitbreiden in een paar dagen.  Maar het is niet hetzelfde. Ik mis ze gewoon zo erg. 

Zou er ooit een tijd zijn dat ik mezelf kan opnemen en mezelf kan zijn? Dat ik ooit al mijn verdriet en woede kan uiten? Ik denk het niet. Het zal wel tijd kosten. Je wordt ouder en ontmoet nieuwe dingen en nieuwe mensen en al het positieve en negatieve komen bovenop het verdriet en woede en drukt het zo langzaam steeds verder weg. Totdat je het uiteindelijk vergeet.

Jixx.

Reageer