Skip to main content

Hey,  ben een meisje van 12 jaar en heb nogal shit met mij pleeggezin.. Ik woon hier sinds mij 5de maar wat ik toen nog niet door had is dat het altijd al vreselijk is geweest hier.. ik bleef altijd positief omdat het mij 2de pleeggezin is maar wil hier echt weg. Mij pleegmoeder schreeuwt best vaak nare dingen tegen me als ik iets verkeerds doe en letterlijk PRECIES wnr ze dat doet praat ze intussen gewoon normaal met haar eigen kinderen.. Ik en mn zus hebben het nooit echt oke gehad hier. Ze zegt dat ik een probleem kind ben en als ik zo door ga naar een speciale school moet maar ik doe echt niks verkeerd ben altijd stil maar zeg AF EN TOE wat ik ergens van vind.. Ik en me zus doen vrij wel alles in huis de rest doet letterlijk niks en als we moe zijn en een xtje 1 ding overslaan begint ze weer te schreeuwen de laatste X zei ze "Raak niks meer aan in mij huis" En een paar jaar terug zei mn zus dat ze naar een ander pleeggezin wou  had mij pleegzus dit aan mij pleegma laten weteb en toen ze thuis kwam schreeuwde ze van alles en zei ze "jullie bepalen dat niet Ik kies of jullie weg gaan of niet en jullie gaan nergens  heen" ik was jong maar vergeet dit nooit meer.. Ook krijgen we geen kleedgeld of zakgeld en eigk praat ze nooit normaal met ons ik denk dat ze ons alleen heb door het geld dat ze er voor krijgt want ik en mn zus delen de kleinste kamer in het huis..Maar goed heb een beetje onderzoek gedaan en morgen komt er iemand langs van jeugdzorg.. Dat heb k geregeld via AKJ.nl ik heb een vertrouwens persoon haar nummergevoegd en zo heb ze me geholpen met het vinden van iemand die met mij voogd werkt die komt morgen langs maa mij pleegmoeder weet niet dat IK de reden ben wrs word ze dan boos als ik alleen al mascara draag zegt ze "je bent geen 30 doe het af en lever het maar in!!" En wnr ik draag wat ik wil en leuk vind vind ze ALLES te kort waar je meer ziet dan je enkels en armen (t shirts ens) Is dat dan hoe ze mij zien? Een of ander  object? Is dit normaal enof Hoe kom ik hier weg?

Hoi jeetje wat een situatie joh. Ik zou zeggen als die persoon langs komt laat dit lezen ! Als je het misschien moeilijk vind om hardop te vertellen zou ik dit laten lezen. Je verwoord het heel goed ! En dan kan die persoon zien dat je het meent en je verder helpen. Want je verdient hulp ! En je kan ook met de kindertelefoon bellen voor advies.

Heel veel sterkte ! 

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Wat heftig! Jouw voogd is er voor jou.  Zij moet zorgen dat je goed woont.  Vertel haar waar je tegen aan loopt of schrijf een brief. Heel veel succes morgen. 

jeetje wat vreselijk om te horen dat je het zo lastig hebt,

ik wil je zeggen dat je er goed aan hebt gedaan om hulp te zoeken, en op het moment dat jij weet dat je niet fout zit maakt het niet uit wat andere ervan vinden, je zus niet je pleegmoeder niet, niemand niet.

ik hoop dat je je geluk gaat vinden en opgroeit op een manier zoals jij dat wenst.

ik wens je alle geluk van de wereld.

liefs TeaLover

Reageer