Vraag

pleeggezin

  • 13 April 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

sinds kort woon ik in een pleeggezin, omdat mijn ouders voor een paar jaar in het buitenland wonen voor hun bedrijf. In het begin ging het erg goed en voelde ik me daar ook op mijn gemak, het gaat nu een beetje de verkeerde kant op. Mijn pleegouders zeggen steeds dat ik niet bij de familie hoor en ik me daar ook naar moet gedragen. Ik mag bijvoorbeeld niet meer aan tafel zitten (ik moet staand eten, ik mag niet zonder toestemming van mijn pleegouders tegen hun dochters praten (een is er 16 en de andere 17 vgm) ik moet ook alle klusjes doen en ik mag geen contact meer hebben met mijn ouders. Ze zeggen ook heel vaak dat ik me niet fatsoenlijk gedraag. Ze worden ook heel erg snel boos, dan schreeuwen ze dingen zoals “je mag blij zijn dat we jou nog niet uit ons huis hebben gezet” of “ik ben echt helemaal klaar met jou”. Ze slaan mij ook erg vaak voor straf, meestal doet mijn pleegmoeder dat of hun dochters. Ik voel me echt heel erg rot door deze situatie en ik weet echt niet wat ik verkeerd gedaan heb. 
 

Heel erg bedankt voor het lezen.


3 reacties

Badge

Ten eerste vind ik het niet normaal dat ze je slaan, 

Ook is het raar dat je geen contact mag hebben met je echte ouders, 

Ik zou in jouw situatie een vriend of misschien de kindertelefoon bellen en om hulp vragen als je het helemaal niet fijn hebt, Als dat ook niet mag moet je jezelf opsluiten op de wc en dan bellen. 

Ik hoop dat ik je een beetje raad heb gegeven en veel succes. 

Groetjes Anonymous2006

Reputatie 1
Badge +1

De situatie waar je in zit is absurd het is niet normaal als iemand je slat al heelemail niet je pleegouders  als je er een keer Echt pin van krijgt zou ik de politie bellen de kindertelefoo vrijwiliggers zijn super behulpzaam je kan ze altijd bellen ik wil je graag helpen als je iets wil zeggen kan het ook altijd hier ik probe er er voor te oja de kinertelefon chat is ook fijn dan kan je families niet mee luisteren veel succes

 

Reputatie 1
Badge +1

Je hept ook Echt niks verkering gedaan 

Reageer