pleeggezin

  • 30 March 2020
  • 3 reacties
  • 348 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi 

ik wil niet ondankbaar overkomen maar ik voel me niet meer thuis in mijn pleeggezin.  Ik word gewoon al boos als ik hun zie en mijn problemen zijn zo anders dan hun problemen.  Ik heb me er heel lang thuis gevoeld maar het is nu weg. maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. 

wat moet ik nu doen? met wie kan ik het bespreken.

 


3 reacties

Hey koolmeesje

 

Wat jammer dat je je niet fijn meer voelt bij je pleeggezin. Denk je dat je dit met je pleegouders kan bespreken? Jullie zouden eventueel ook contact op kunnen nemen met de pleegorganisatie. Zij hebben dit soort situaties vermoedelijk al vaker gezien, en kunnen je vast vertellen welke opties voor je openliggen. Ik denk dat ze eerst zullen proberen om de problemen die zich in jouw pleeggezin stellen aan te pakken, en als dat niet werkt, eventueel te denken aan een verandering van situatie. 

 

Gr. Kenshin

hey koolmeesje,

ik ben geadopteerd en heb het zelfde, ik groei voornamelijk van ze af en ik vindt ook dat ik niet ondankbaar moet zijn maar ik probeer gewoon vol te houden en ik loop vaak snel mijn kamer binnen en daar zit ik dan. voor het laast gingen we er ook over praten en dat hielp… .niet echt maar je kan het wel proberen? En kijken waarom het je boos wordt, is het meer met je verleden te maken of is er een conflict met je pleegouders? Mis je bepaalden dingen daar kan over praten?

 

succes:)

 

ps: je pleegouders doen waarschijnlijk heel erg hun best om je thuis te laten voelen en comfortabel.

Badge +1

Hoi,

 

Het is compleet normaal dat je zo boos rond loopt. Volgens mij heeft dat te maken met jaloezie. Ik wil nu niet gemeen klinken ofzo. Maar ik denk dat je jaloers ben op andere kinderen die hun eigen ouders hebben. Het valt niet mee natuurlijk. Als je je zo onprettig bij voelt zou ik het best bespreken met een vertrouwenspersoon. Ik hoop dat je iets aan dit advies hebt en suc6!

 

Groetjes

Cathie

Reageer