Vraag

Pleeggezin?

  • 1 November 2019
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben een meisje van 13 en ik wil graag in een pleeggezin maar ik weet niet waarneer ik in een pleeggezin kan.

Waarom wil ik in een pleeggezin:

•Mijn ouders hebben vaak ruzie

• Ze mogen mij niet en worden boos om de domste reden (bijv als ik iets keihard stoot en ik pijn heb)

• Mijn zussen negeren me en gaan amper met me om.

 

• Ik heb door deze redenen al aan zelfbeschadiging gedaan en ook Zelfmoordpoging/gedachtes.

• Ik sluit me altijd op op mij kamer en mag soms niet maat beneden.

• Ik honger mezelf uit en drink nog amper.

 

Ik weet niet of ik hiervoor in een pleeggezin kan. Ik weet wel dat ik absoluut niet meer thuis wil wonen omdat ik het idee heb dat ik het Kut kind ben hier in en huis en dat mijn andere 2 zussen de favorieten van mijn ouders zijn.

 

Ik hou nog wel van ze maar ik wil dit niet meer.

 

(Dit is mijn eerste bericht dus ik weer niet of dit goed is)


3 reacties

Badge

We hebben thuis al een gezinstherapie en heb zelf ook een therapeut om mee te praten.

Hoi

 

Ik stel voor dat je jouw gedachten rond een pleeggezin met de therapeut bespreekt. Vernoem daarbij gerust je neigingen tot zelfbeschadiging en suïcidale gedachten. Je therapeut zou na kunnen gaan welke opties voor je openliggen. Eventueel kan je therapeut je ook advies meegeven rond het leren omgaan met de huidige situatie, aangezien de mogelijke procedure rond pleegzorg lang kan aanslepen. 

 

Zou je nu en dan bij vrienden en familie kunnen logeren? Op momenten dat het er thuis zwaar aan toe gaat, zou je een pauze kunnen inlassen door tijdelijk een andere woonplek op te zoeken. Heb je een vriend(in) of familielid in gedachten waarbij je terecht zou kunnen?

 

Groetjes

Kenshin

Badge

Hoii, 

Hiervoor moet je met je ouders praten en contact opnemen met jeugdzorg..

Zij regelen dit verder

Reageer