Vraag

Pleeg zusje

  • 10 January 2019
  • 1 reactie
  • 217 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sins 5 maanden een pleeg zusje (ik 15 jaa was eenigs kind met een vader en moeder) ik ken haar al mijn hele leven wat zij is de dochter van mijn moeders zus. (Het pleeg zusje is 9 jaar oud) maar sins dat zij er is pest ze mij en pakt ze eigenlijk alles van mij af. ik moet heel veel spullen af staan aan haar. En ze maakt veel ruzie met mij echt heel veel, dan worden mijn ouders weer boos op mij terwel ik niets gedaan hebt en sins een week probeert ze mijn vader voor haar ijgen te hebben en lok ze ruzie uit met mijn ouders( wat ze ijgenlijk probeert te doen is tussen ons ( gezin ) ruzie te veroorzaken zo dat zij het bijlig kindje is ik kan hier niet meer tegen ik probeer te vluchten van mijn gezin en hebben mijn ouders al een week ruzie en ik wil er mee stoppen maar mijn vader is daar niet mee eens. Wat zal ik hier mee doen. Alvast bedankt.

1 reactie

Hoi, wat vervelend voor je. Ik heb zelf ook een pleegbroer. Hij had hetzelfde gedrag als wat ik jou hoor zeggen. Het is voor zo iemand allemaal heel nieuw en onzeker, en ze willen een plekje in het gezin bemachtigen. Vaak zien pleegkinderen niet in dat ze welkom zijn en dat er niemand uit hoeft om hen toe te laten. Bij ons thuis probeerde hij steeds een van ons uit het gezin te zetten, zodat hij die plek in kon nemen. Als je dus met je gezin haar laat zien dat er niemand weg gaat, zal ze gaan inzien dat het een veilige plek is (en dat ze zelf ook mag blijven). Ik denk dat je moet proberen in gesprek te blijven met je ouders, zij houden van jou en zullen dat altijd blijven doen, no matter what. Kijk ook kritisch naar jezelf: misschien 'verdient' je pleegzusje het niet, maar ze heeft de aandacht wel nodig. Probeer haar dus te begrijpen, dan kun je er misschien beter mee omgaan. Probeer de verstandige oudste te zijn. Als ze eenmaal gesettled is, zal het (hoop ik) rustiger worden. En dan zullen je ouders trots zijn hoe volwassen je bent geweest.
Heb je hier iets aan? Of nog een andere vraag?

Groet

Reageer