Vraag

Pleeg gezin

  • 21 August 2022
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hallo.

 

Ik wil graag naar een pleeggezin om mijn moeder te helpen. Ik ben teweten gekomen dat mijn moeder in een depressie is gekomen dankzij mijn mentale problemen. Ik pak de fout echt op mij en ik wil daarom naar een pleeggezin, kan dat ? 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

hoi, ik snap dat je je heel naar voelt, maar waarschijnlijk is er wel meer aan de hand waarom je moeder nu een depressie heeft maar dat weet je misschien niet. Naar een ander pleeggezin gaan zou ik niet doen (al weet ik natuurlijk niet wat de band/situatie tussen jou en je moeder is) omdat je haar dan misschien alleen laat net nu ze de hulp hard nodig heeft. Hebben jullie allebei al iemand om mee te praten? Een familierelatie therapie zou mischien een idee zijn of een psycholoog die jullie kunnen helpen. je kunt ook altijd chatten of bellen met iemand van de kindertelefoon, zij hebben hier meer verstand van.

groetjes en hou je sterk >3

Reputatie 6
Badge +3

Hey Paars,

Het komt waarschijnlijk echt niet door jou dat je moeder depressief is geworden! Daarvoor moet je jezelf echt niet de schuld geven.

Het is waarschijnlijk een stuk fijner voor haar als jij bij haar bent, en er voor haar bent. Misschien kan je het tegen je vader zeggen (als hij het nog niet van jou en je moeder weet) en kunnen jullie samen tot een oplossing komen. Je staat hier in ieder geval niet alleen voor!

Je kan ook met je moeder erover gaan praten, om te kijken of je iets voor haar kunt doen of haar ergens mee kan helpen.

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +7

Als jij mentale problemen hebt moet jij niet in een pleeggezin gaan ‘helpen’. 

Jij ziet het misschien als geweldige afleiding of een kans om iets anders te doen… maar hulp bieden aan anderen omdat je zelf eigenlijk steun nodig hebt is zeer ongezond, zowel voor jou als voor hen.

Reageer