Vraag

Papa mama ruzie

  • 30 April 2019
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Papa en mama maken altijd ruzie zijn op vakantie kan niet we g naast oma zit hier eigenlijk dus vast men vader is overspannen gooit met alles zit nu in bed te huilen please help me ben super bang

4 reacties

Hey!

Jammer dat het niet zo goed gaat tussen jouw ouders en jij er bang van wordt!

Is het thuis ook zo, of enkel op vakantie?
Helaas zul jij er niet veel aan kunnen doen. Het zijn volwassenen en ze zullen het waarschijnlijk zelf willen uitklaren.
Je zou hen wel kunnen zeggen dat jij het echt niet fijn vindt dat ze zo doen.
Ik denk dat je papa wel gebaat zou zijn bij agrassietraining, of je beide ouders bij koppeltherapie. Natiirlijk is het wel niet jouw taak om hen daarop te wijzen.
Heb je broers of zussen of kan je bij je oma terecht?
Het is belangrijk om te praten over je gevoelens. Je zou er ook over kunnen praten met een tante of ander familielid dat goed met jouw papa overweg kan om die persoon dit te vertellen.
Probeer je wat af te zonderen van je ouders als ze zo ruziën door bijvoorbeeld een koptelefoonop te zetten en muziek te luisteren.

Groetjes
Lot
Hey lot het is thuis ook zo mijn ouders hebben koppeltherapie en mijn vader heeft ook al aggresietraining
Ik kan dan niet naar mijn oma wil dan wel naar mag dan niet van mijn ouders
Ik heb het mijn oma al verteld maar ze doet niks ze luistert dan alleen maar en troost mijn

Wanhopige groetjes prinses
Fijn dat ej er met je oma over kunt praten.
Zou je wat vaker kunnen (video)bellen met je oma als ze weer eens ruziën?
Misschien kun je haar eens uitdrukkelijk vragen om te praten met je ouders? Heb je iemand anders van familie of vriendenkring die je zou kunnen helpen?

Ik denk dat deze therapieën wel al een goede zaak zijn. Misschien, als je dit durft, zou jij contact op kunnen nemen met zijn therapeut? Vaak is het zo dat als ouders merken dat gedrag als (ongewilde) interesse weerslag heeft op hun kinderen ze er dan meer motivatie hebben om er vanaf te raken.

Groetjes
Lot

Zou je wat vaker kunnen (video)bellen met je oma als ze weer eens ruziën?
Nee als ze ruzie hebben moet ik naar boven en heb dan geen wifi mee
Misschien kun je haar eens uitdrukkelijk vragen om te praten met je ouders?
Heb ik vaker gedaan ze zegt steeds maar weer dat is voor grote mensen niet voor jou
Heb je iemand anders van familie of vriendenkring die je zou kunnen helpen?nee niet echt

Ik denk dat deze therapieën wel al een goede zaak zijn. Misschien, als je dit durft, zou jij contact op kunnen nemen met zijn therapeut? Ik weet niet wie hun therapeut is en anders zou ik het niet durven

Reageer