Vraag

Overlijden

  • 19 October 2018
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey... mijn oudtante is eergisteren overleden en ik heb het hier enorm moeilijk mee. Weet iemand van jullie hoe je hier het beste mee om kan gaan?

voor de info:

ze was de zus van mijn oma en had al enorm lang kanker dus het zat er aan te komen maar toch schrik je wel als je het opeens hoord. Ik had haar afgelopen januari voor het laatst gezien en weet niet hoe en wat ik nu het beste kandoen want ik zit er enorm mee

3 reacties

het beste om te doen is sws praten met iemand erover, vrienden/ouders/familie desnoods je kat/dokter
Hoi,

Wat heftig, gecondoleerd!

Het beste wat je kan doen, is inderdaad praten. Waar heb jij nu behoefte aan? Juist wel aan haar denken en leuke herinneringen ophalen of juist niet aan haar denken? In beide gevallen helpt het praten je om je gevoel en je gedachten een beetje te ordenen.

Je kan praten met familie, maar ook met vrienden, iemand op school of je huisarts. Dat is allemaal prima. Je moet zelf maar even kijken bij wie je je het beste voelt.

Soms dan kan je de overledene nog zien, voordat diegene wordt begraven/gecremeerd/etc. Als je daar behoefte aan hebt, kun je navragen bij familie of en wanneer dit een mogelijkheid is.

Verder kun je ook nadenken of je misschien iets wil doen op de uitvaart, om het allemaal beter af te sluiten.

Ik hoop dat er iets bij zit wat je kan helpen!
Gr. Pin
dankjulliewel!! ik merk dat ik er over praten lastig vind omdat niemand snapt wat voor een band ik met haar had en sms zou ik haar niet meer kunnen zien omdat ze enorm ziek was... maar bedankt!!

Reageer