Vraag

overleden broer

  • 26 September 2019
  • 1 reactie
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben laurien ik ben 14 en word over 2 dagen 15. Ik had een tweeling broer zijn verjaardag komt morgen. hij is overleden ik mis hem zo erg soms ik zou graag iets doen voor zijn verjaardag vroeger liet ik een ballon op maar dat wil ik niet meer doen omdat dat vogels in stikken. Ik heb ook geen foto's van hem hij is dood gegaan toe hij net geboren was hebben jullie ideeën ?

Groetjes Laurien x

1 reactie

Hey Laurentia

Wat jammer dat je op zo'n jonge leeftijd afscheid hebt moeten nemen van je broer. Het siert je dat je hem graag zou herdenken.

Als het herdenken van je broer je zwaar ligt, zou het kunnen helpen om je gezin hierbij te betrekken. Samen zouden jullie een soort gedenkmomentje kunnen houden. Je moeder zou eventueel anekdotes kunnen vertellen over de zwangerschap, jij zou een ballon kunnen opblazen en daar mooie tekstjes op schrijven. De ballon kan eventueel binnen blijven, aangezien deze inderdaad een bedreiging kan vormen voor de natuur.

Een plekje inrichten voor je broer zou ruimte kunnen bieden voor het gemis. Een kader met gedicht in, daar een kaarsje of plantje bij, zou zo'n gedenkhoekje vorm kunnen geven.

Ik hoop dat je, ondanks het gemis van je broer, je verjaardag zal vieren. Na negen maanden samen zijn is het normaal dat je je broer mist, maar je hebt absoluut het recht om van jouw verjaardag een feest te maken. Ik vermoed dat je broer dit ook gewild zou hebben.

Groetjes
Kenshin

Reageer