overdreven of niet..??

  • 9 August 2019
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heb ook al sinds de ruzies tussen me ouders ook nii meer zo een goede band met hun..en ik heb vooral problemen met me vader...want elke keer als ik naast hem zit ofzo legt hij steeds zijn hand op me been..of als ik naast hem sta legt hij steeds zijn hand op me kont...ik vind dat nii zo fijn..maar eerst dacht ik van nou ja ik overdrijf zeker..elke vader doed da wel ofzo..maar heb hem wel al subtiel duidelijk willen maken dat ik het nii fijn vind..maar hij heeft het nii door..en dus hij blijft het maar doen..en bij me zus ook en zei durft meer te zeggen dan mij..en zei heeft al tegen hel gezecht van dat hij moet stoppen maar hij blijft het doen..nou ja bij mij toch..hij luistert lek nii naar mij ofzo..(mr ja je wilt me zus echt nii kwaad krijgen..) maar nu trek ik me been altijd weg of ik kijk dan heel kwaad naar hem en dan stopt hij wel maar dan gwn effjes.. hij komt ook altijd ‘toevallig’ binnen als ik moet douchen (en dan soms fluit i ne keer..) en dat was ook e keer op een avond ik ging net douchen ook en had al mijn kleren uit gedaan toen me moeder kwam en me vroeg om haar eff te helpen met iets uit te doen. En ik was haar aan het helpen en vader moest net naar de wc en hij passeerd de badkamer en hij bleef aan de deuropening staan..heel de tijd..tot moeder zei dat hij naar de wc moest.. en hij maakt echt elke keer gebruik dr van als hij naast me zit om eff op me been te wrijven (en als ik een short aan heb ook enzo..) en als i dat doet moet ik weer aan een ander gebeurtenis denken..iets da gebeurt is via social media...😓😣maar misschien overdrijf ik wel..😔of vinden jullie het kinderachtig ofzo dat ik hier van een drama maak ofzo...vind gwn nii fijn...😔

4 reacties

Hoi

Je overdrijft helemaal niet. Ik vind het niet ok hoe je vader je blijft aanraken, terwijl jij al meermaals duidelijk maakte dat je dat niet fijn vindt. Dat hij de badkamer betreedt op het moment dat jij gaat douchen en dat hij dan nog eens fluit, vind ik erg ongepast.

Zou je je moeder durven vertellen dat dit gebeurt? Die keer in de badkamer zei ze je vader ook al dat hij door moest lopen, dus misschien komt ze ook nu voor je op. Je moeder zou je vader duidelijk kunnen maken dat zulke aanrakingen en blikken niet fijn zijn voor je zus en jou.

Moest je vader je aanraken, kan het helpen door best luid 'nee, dat vind ik niet fijn' te zeggen. Van zo'n vastberaden 'nee' zou hij kunnen schrikken, waardoor hij kan leren dat hij op moet houden met de aanrakingen. Ook kan het dat, door je stem te verheffen, je de aandacht van je zus of moeder weet te vangen, zodat zij voor je op kunnen komen.

Groetjes
Kenshin
Dat is net het probleem..😓 ik durf dat allemaal nii...ik durf gwn nii op te komen voor mezelf..was altijd al zo.. ik durf zelfs geen vragen te stellen enzo op school,of een presentatie te houden..😔 laat staan dit... en me moeder heeft het al gezien dat hij zn handen op me been legt enzo..mr ze zegt dr niks op..we gingen ergens naartoe met de bus en ik moest naast hem zitten (want me zus ging al naast me moeder zitten) en hij legde heel de rit zn hand op me been..en ze Zach dat..mr ze zei niks..nou ja en daardoor heb k ook niks gezecht..kdacht dat ik overdreef toen..en sinds da moeder zei dat ze ook heel de situatie beu is en dat ze dr niks meer ging van aantrekken ven ik gestopt let dingen te zeggen enzo tegen moeder..hoe k me voel enzo...nu hield ik gwn alles voor mezelf mr word gwn te zwaar..😔
Opkomen voor jezelf vind je lastig. Ook merkte je moeder al weleens dat je vader z'n hand op je legt, maar zei ze daar niets van. Zou je het zien zitten om deze situatie met de KinderTelefoon te bespreken? Wie weet hebben zij handige tips voor je.

Gr. Kenshin
Ja vind ik echt lastig..kon het al nii sinds da k klein was..maar word gwn altijd slechter...
nou ja heb al met hun gepraat enzo over heel de situatie enzo en ze rade me ekeer aan om hier op het forum nekeer te kijken...

Reageer