Oudste in gezin


Reputatie 3
Badge +1

Hoi! 

Ik ben de oudste in mijn gezin. Ik heb twee jongere broertjes. Mijn ouders waren net als mijn broertjes ook de jongste / middelste in het gezin. Dus zij snappen mijn probleem met de oudste zijn echt gewoon niet en denken dat het heel makkelijk is en de leukste positie is in een gezin. NOU MOOI NIET :)) Seriously het is echt stom. Hier zijn een paar redenen:

 

Ze gebruiken altijd de: ' Ja maar hij is de middelste/jongste in het gezin, DUS HIJ WORDT ALTIJD OVERGESLAGEN' en daardoor wordt ik juist altijd overgeslagen. 'oh wil jij deze keer cake bakken met mij? JAMMER DAN... Je broertje mag deze keer, want hij is de jongste en wordt altijd overgeslagen' En daardoor heeft mijn broertje dus al 5 keer cake gebakken en ik 1 keer. like BRO hoe kun je dat niet doorhebben?!

 

reden nummer 2 is dat alle kleine voordelen die ik heb van me soms worden afgepakt, maar sowieso altijd worden afgekraakt als iets zieligs voor de jongens. Voorbeeldje: Als oudste krijg ik altijd de baantjes in de buurt aangeboden zoals oppassen voor kinderen en oppassen voor een kat. Dat vind ik dan leuk, maar dan gaan mijn ouders weer eindeloos zeuren. ' laat je broertjes ook een keertje de kat doen' of 'je moet het geld in een potje doen en dan verdelen we het over jullie drie' of 'als je zo door gaat geven we het geld aan (mijn broertje zijn naam).  Maar alle voordelen die mijn broertjes hebben worden dan juist versterkt. NIET EERLIJK(༎ຶ ෴ ༎ຶ. 

 

Oh ja maar waar ik nu pissed over ben en waarom ik dit oneindige bericht agressief aan het typen ben is om het volgende:

 Ik heb 4 maanden geleden mijn broertje ietsjes minder 60 euro voorgeschoten zodat hij Zelda kon kopen. Ik heb 4 MAANDEN gewacht en nu wil ik wel mijn geld terug. Dus ik vraag het aan mijn broertje en alles gaat goed totdat- je raad het al- MIJN VADER ZICH ER MEE GAAT BEMOEIEN! Hij vindt dat ik niet het hele bedrag mag terugvragen omdat mijn broertje nog niet kan werken en dan is hij nu al zijn geld kwijt. En ik ben echt pissed! DIT WAS NIET DE AFSPRAAK!? Ik wil MIJN geld terug die ik heb betaald voor ZIJN spel die ik NOOIT speel en ik echt stom vind (sorry voor de mensen die Zelda leuk vinden(●´⌓`●) ) 

 

Oh ja en laten we niet vergeten dat mijn moeder in een autisme fase zit waar ze het heel leuk vindt om alles wat ik doe iets autistisch vindt. Ze vindt het autistisch dat ik MIJN geld terug wil en niet de helft wil betalen van MIJN BROERTJES rotspel. Ik weet niet of ik hier de enige ben die dat vindt, maar ik vind dat niet heel autistisch. Ik wil me gewoon aan de regels houden die we hebben afgesproken omdat ik me daar fijner bij voel. 

 

En even voor de duidelijkheid: autisme is helemaal niet erg, maar ik heb het verdikkeme niet. Ik houd gewoon van duidelijkheid en van een plan. 

 

Ben ik hier de rotzus / dochter of zitten zij verkeerd. En weet iemand een persoon die in de 2e kamer zit die ik kan mailen of ze okb (oudste-kind bijslag) kunnen invoeren? En heeft iemand anders hier te maken met oudste-kind discriminatie? haha creatief word ik hier. GERUSTSTELLING WORDT IN IEDERGEVAL GEWAARDEERD.  

 

Ik heb echt zin in ijs tho-

SORRY VOOR DIT LANGE BERICHT LMAO BEN BEETJE ONTEVREDEN OVER MIJN SITUATIE (┛◉Д◉)┛彡┻━┻


10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Stomme situatie haha, ik ben zelf ook de oudste maar ik heb dit niet, ik snap wel waar je frustratie vandaan komt. Enige wat je eigenlijk kan doen is met je ouders bespreken, want als ik het goed lees zijn je ouders geen “slechte” ouders, maar behandelen jou gewoon minder dan je broertjes. 

Wel stom van dat geld, moeten ze gewoon teruggeven aan je, niet eerlijk. 

Veel succes en groetjes, Sano07

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi als ik het lees heb je gewoon helemaal gelijk , bijvoorbeeld ook over dat geld. Als ze het niet belangrijk vinden dat hij dat terug betaald  laat hun het aan je betalen.  Toch?  Misschien is het wel goed als je je ouders dit ook laat lezen? Of althans, je hartenkreet laat lezen , niet per sé deze maar gewoon dat je je gevoel opschrijft en het hun laat lezen. want dan zullen ze toch begrijpen hoe je je voelt en dat het gewoon niet leuk voor je is.  het klinkt heel oneerlijk voor jou en dat is nooit goed. Dus ik zou zeggen je ouders moeten weten hoe jij je voelt.  Zou je dat kunnen doen?  Of lees het ze voor, kan ook, en laat ook maar gewoon zien dat je verdrietig bent en boos. Dat moet mogen en telt ook mee.

Heel veel succes ! Groetjes liefs Julian X

Reputatie 3
Badge

hey 

ik voel je helemaal zelf ben ik ook oudste, alleen mijn beide ouders ook dus ja die snappen het meer, maar van dat geld dat is echt irritant als ik jou was zal ik er gewoon rustig met je ouders over hebben, je ouders moeten ook vooral niet 1 van de kinderen voortrekken want elk gezinslid is even belangrijk. miss kun je een keer gezel met je ma gaan shoppen of met je pa iets leuks gaan doen, zo heb jij ook tijd met je ouders.

en nog ff antwoord op die okb stuur gewoon mark rutte een mailtje!

nouja suc6 er mee, groetjes en liefs Geline

Over het geld heb je gelijk.  Als je iemand iets leent moet hij het gewoon terugbetalen. 

Ik ben de jongste. Dat is vaak fijn,  maar mijn broer krijgt altijd meer verantwoordelijkheid en mag ook meer. En als hij dadelijk op kamers gaat ben ik alleen met mijn ouders dat is saai.  Bij hem is ik alles bijzonder,  terwijl ze bij mij  alles al megemaakt hebben. Hij is degene die het eerste naar de middelbare school ging,  degene die het eerste slaagt en gaat studeren. Bij mij is hrt dan minder bijzonder.  Ik denk dat alles zijn voor en nadeel heeft

Reputatie 3
Badge +1

dank jullie wel voor al deze fijne reacties! Dat maakt me heel erg blij! Ik zal de tips gebruiken die jullie me hebben gegeven!

Reputatie 4
Badge +1

Hey @juliaan 

Stomme situatie zeg..

Ik ben zelf ook de oudste en het is niet altijd makkelijk inderdaad.

Als ik het zo lees heb je helemaal gelijk. Laat ze het geld terugbetalen, is wel zo netjes :)

Als ik jouw was zou ik dit ook tegen je ouders vertellen, dan weten ze hoe je je voelt. En kunnen je ouders hopelijk wat aardiger tegen je zijn.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen

veel liefs

Mijnproblemen

Reputatie 7
Badge +5

Hey hey!! Hgh met je?? Je bent de laatste tijd niet online... gaat het?

Reputatie 3
Badge +1

@Een hulpvol meisje Oh ja hoor! Het forum zit nog niet helemaal in mijn systeem, dus soms herinner ik me opeens weer dat dat ook bestaat en dan kijk ik even. Ook heb ik het een beetje druk met school, maar ik heb gelukkig maar 3 toetsen aankomende week en ik voor allemaal al geleerd!

Reputatie 7
Badge +5

@Een hulpvol meisje Oh ja hoor! Het forum zit nog niet helemaal in mijn systeem, dus soms herinner ik me opeens weer dat dat ook bestaat en dan kijk ik even. Ook heb ik het een beetje druk met school, maar ik heb gelukkig maar 3 toetsen aankomende week en ik voor allemaal al geleerd!

Foed bezig @juliaan ! Mij lukt dag niet want ik vergeet steeds te leren haha :> Mr bedankt dat je 't even wilden melden <3 nu weet ik dat ook weer :) groetjes!♡

Reputatie 3
Badge +1

@Een hulpvol meisje Oh ja hoor! Het forum zit nog niet helemaal in mijn systeem, dus soms herinner ik me opeens weer dat dat ook bestaat en dan kijk ik even. Ook heb ik het een beetje druk met school, maar ik heb gelukkig maar 3 toetsen aankomende week en ik voor allemaal al geleerd!

Foed bezig @juliaan ! Mij lukt dag niet want ik vergeet steeds te leren haha :> Mr bedankt dat je 't even wilden melden <3 nu weet ik dat ook weer :) groetjes!♡

Oh haha! Probeer anders een keertje de pomodoro techniek. Dat houd in dat je 25 minuten werkt en 5 minuten pauze hebt en na 3 keer 5 minuten pauze krijg je 15 minuten pauze. Dat motiveert mij in ieder geval heel erg. En oh ja ik gebruik ook wel eens studybuddys dat kun je vinden op YouTube!

Reageer