Hoi!
Ik ben de oudste in mijn gezin. Ik heb twee jongere broertjes. Mijn ouders waren net als mijn broertjes ook de jongste / middelste in het gezin. Dus zij snappen mijn probleem met de oudste zijn echt gewoon niet en denken dat het heel makkelijk is en de leukste positie is in een gezin. NOU MOOI NIET :)) Seriously het is echt stom. Hier zijn een paar redenen:
Ze gebruiken altijd de: ' Ja maar hij is de middelste/jongste in het gezin, DUS HIJ WORDT ALTIJD OVERGESLAGEN' en daardoor wordt ik juist altijd overgeslagen. 'oh wil jij deze keer cake bakken met mij? JAMMER DAN... Je broertje mag deze keer, want hij is de jongste en wordt altijd overgeslagen' En daardoor heeft mijn broertje dus al 5 keer cake gebakken en ik 1 keer. like BRO hoe kun je dat niet doorhebben?!
reden nummer 2 is dat alle kleine voordelen die ik heb van me soms worden afgepakt, maar sowieso altijd worden afgekraakt als iets zieligs voor de jongens. Voorbeeldje: Als oudste krijg ik altijd de baantjes in de buurt aangeboden zoals oppassen voor kinderen en oppassen voor een kat. Dat vind ik dan leuk, maar dan gaan mijn ouders weer eindeloos zeuren. ' laat je broertjes ook een keertje de kat doen' of 'je moet het geld in een potje doen en dan verdelen we het over jullie drie' of 'als je zo door gaat geven we het geld aan (mijn broertje zijn naam). Maar alle voordelen die mijn broertjes hebben worden dan juist versterkt. NIET EERLIJK(༎ຶ ෴ ༎ຶ.
Oh ja maar waar ik nu pissed over ben en waarom ik dit oneindige bericht agressief aan het typen ben is om het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden mijn broertje ietsjes minder 60 euro voorgeschoten zodat hij Zelda kon kopen. Ik heb 4 MAANDEN gewacht en nu wil ik wel mijn geld terug. Dus ik vraag het aan mijn broertje en alles gaat goed totdat- je raad het al- MIJN VADER ZICH ER MEE GAAT BEMOEIEN! Hij vindt dat ik niet het hele bedrag mag terugvragen omdat mijn broertje nog niet kan werken en dan is hij nu al zijn geld kwijt. En ik ben echt pissed! DIT WAS NIET DE AFSPRAAK!? Ik wil MIJN geld terug die ik heb betaald voor ZIJN spel die ik NOOIT speel en ik echt stom vind (sorry voor de mensen die Zelda leuk vinden(●´⌓`●) )
Oh ja en laten we niet vergeten dat mijn moeder in een autisme fase zit waar ze het heel leuk vindt om alles wat ik doe iets autistisch vindt. Ze vindt het autistisch dat ik MIJN geld terug wil en niet de helft wil betalen van MIJN BROERTJES rotspel. Ik weet niet of ik hier de enige ben die dat vindt, maar ik vind dat niet heel autistisch. Ik wil me gewoon aan de regels houden die we hebben afgesproken omdat ik me daar fijner bij voel.
En even voor de duidelijkheid: autisme is helemaal niet erg, maar ik heb het verdikkeme niet. Ik houd gewoon van duidelijkheid en van een plan.
Ben ik hier de rotzus / dochter of zitten zij verkeerd. En weet iemand een persoon die in de 2e kamer zit die ik kan mailen of ze okb (oudste-kind bijslag) kunnen invoeren? En heeft iemand anders hier te maken met oudste-kind discriminatie? haha creatief word ik hier. GERUSTSTELLING WORDT IN IEDERGEVAL GEWAARDEERD.
Ik heb echt zin in ijs tho-
SORRY VOOR DIT LANGE BERICHT LMAO BEN BEETJE ONTEVREDEN OVER MIJN SITUATIE (┛◉Д◉)┛彡┻━┻