Skip to main content

Hallo,

Ik heb een klein probleempje, mijn ouders zijn vaak best wel streng tegen mij en worden dan best wel boos. Dat is meestal vooral rond de bedtijd. Mijn broertje en ik zijn dan in de avond tv aan het kijken met mijn ouders en dan is het vaak ook wel gezellig todat mijn vader er achter komt dat het “bedtijd” is. Wij moeten echt best vroeg naar bed, rond half 9 (ook in het weekend en in de vakanties). En dan roept mijn vader “het is bedtijd tanden poetsen” en vaak gaan wij (mijn broertje en ik) dan ook meteen de tanden poetsen, maar als we dan even blijven zitten begint hij te schreeuwen (niet enorm hard maar wel duidelijk harder dan normaal) en soms gaat hij ons dan ook slaan (niet enorm hard maar toch) en dat is dan echt verschrikkelijk. Ze worden wel vaker boos, maar ik heb dit even als voorbeeld gebruikt. En later in de avond, als ik in bed lig komt hij zeggen “dat hij mij niet wilde slaan maar dat ik wel stout was”. Ik noem het zelf niet “stout” als ik 5 minuten te laat naar bed ga. Mijn ouders vinden dat ze zelf juist het tegenovergestelde van streng zijn en zeggen dat ze erg “soft” zijn. Soms als mijn vader niet slaat (hij slaat echt niet altijd hoor) zegt hij: “de gemiddelde vader zou nu al lang een ‘pak slaag’ hebben gegeven” volgensmij is dit niet zo. Ik vind het zelf nooit fijn en dus vraag ik eigenlijk om tips of mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt. Als je nog vragen hebt kun je die ook aan mij stellen. Groetjes!

-onnodige quote verwijderd-

Hey, 

Als je word geslagen terwijl jij je vader niet fysiek aanvalt en hij begint(klinkt lullig dit maar toch jij begint niet met slaan) dan is dit wettelijk verboden. Dingen als vroege bedtijd mogen gewoon maar ik adviseer je om eerst tegen je vader te zeggen dat je het vervelend vind dat je word geslagen en dat dit niet normaal is bij een vader ik heb ook echt een pauperstrenfe vader maar dit doet hij niet dus ja zeg dat en als hij echt doorgaat en het doet echt pijn en na meerdere keren uit leggen zou ik naar je mentor gaan 

Heyy

Dat je vader je slaat mag inderdaad niet ook al slaat hij niet hard. Ik denk dat het het beste is om te gaan praten met je ouders. Vertel hier wat jij denkt en dat je het niet leuk vind dat je vader je slaat en dat je vind dat je ouders wel wat streng reageren als jullie naar bed moeten. Ik denk dat je ouders dit gewoon respecteren want je ouders hebben het beste met je voor en als ik je verhaal lees denk ik dat jullie wel een goede band met elkaar hebben. Het is misschien lastig om te gaan praten, maar ik denk wel dat dit goed is om te doen en ik denk ook dat je ouders goed zullen reageren.

Groetjes van mij!

Reageer