Ouders willen telefoon lezen..

  • 11 August 2020
  • 5 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heey Lads,

 

Zoals jullie op mijn vorige topic konden lezen hebben mijn ouders mijn open gesprekken op mijn pc bekeken toen ik er niet was. Nu willen ze ook mijn telefoon inlezen. Ik heb al gezegd dat ik hun toestemming moet geven, maar hun hebben schijt. Wat moet ik doen?


5 reacties

Hallo UnkKwek :)

Een makkelijke oplossing: een code erop zetten, zodat ze er niet in kunnen. 

-TheMightySlayer <3

Heyy

Vgm hebben je ouders daar recht op. Wettelijk, zolang je geen 18 jaar bent moet je, denk ik, doen wat je ouders zeggen. 

Wrs willen je ouders je gwn beschermen tegen de gevaren van het internet.

Groetjs

 

Badge

Verstop je telefoon of zorg dat je hem altijd bij je hebt

Artikelen zoals dat van NPORadio1RTL Nieuws en andere nieuwsbronnen geven een ander beeld weer.
Zij citeren jurist Jeugdrecht Mariëlle Bahlmann van Defence for Children over dit onderwerp.
Het is, zoals jij ook zult kunnen lezen in de artikelen, niet toegestaan om als ouder zomaar rond de speuren om de telefoon van jouw kind.
 Misschien dus even iets voor jou om te lezen, @Kaas123 .
Je “educated guess” was goed, alleen zat je er net naast.


Mijn advies bestaat uit twee onderdelen:
Laat ze deze artikelen lezen of vergelijkbaar materiaal.
Misschien hebben zij daar geen zin in, maar nu heb jij een erg goede reden om hun verzoeken te weigeren.

Zet een “app lock” op je apps die alleen met een bepaalde code, of met jouw vingerafdruk te verbreken is.
Stel dat ze toegang tot jouw telefoon krijgen, dan kun je zo voorkomen dat ze een van jouw berichten lezen.
Mochten ze dan toch eens die code vinden, dan kun je deze veranderen, in tegenstelling tot zoiets als de PIN code van je simkaart. 

Artikelen zoals dat van NPORadio1RTL Nieuws en andere nieuwsbronnen geven een ander beeld weer.
Zij citeren jurist Jeugdrecht Mariëlle Bahlmann van Defence for Children over dit onderwerp.
Het is, zoals jij ook zult kunnen lezen in de artikelen, niet toegestaan om als ouder zomaar rond de speuren om de telefoon van jouw kind.
 Misschien dus even iets voor jou om te lezen, @Kaas123 .
Je “educated guess” was goed, alleen zat je er net naast.
 

Heb ik vandaag ook weer wat bijgeleerd! Dankjewel!

Reageer