Ouders willen me niet naar psycholoog brengen

  • 2 February 2023
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

ik ga op het moment door een moeilijke tijd op school. Mijn ouders denken dat ik daardoor  anxiety heb, ik denk van ook, maar ik denk ook dat ik een (lichte) depressie heb, en social anxiety, en misschien heb ik ook andere dingen, ik weet het niet. Daarom zou ik graag naar een psycholoog (sorry als ik het verkeerd schrijf!!) willen gaan, ik wil gewoon weten wat er met mij is, en hoe ik het kan helpen. Ik zou graag ook naar therapie willen gaan, ik wil tegen een therapist willen praten, niet mijn ouders of vrienden, niet dat ik hun niet vertrouw, maar een therapist weet bijvoorbeeld beter hoe je met dat soort dingen om moet gaan. Dus, laatst vroeg ik hun of ik naar een psycholoog mocht gaan, ik zei dat ik wilde weten of ik echt anxiety heb, want dat denken zijn, persoonlijk vindt ik het echt geen rare vraag als je kind vraagt om naar een psycholoog te gaan, om te checken of er iets is. Ze zeiden 'Andere mensen hebben het meer nodig dan jij, en je hebt niks om je je zorgen over te maken. Je weet toch wel dat we van je houden?’ (ze denken volgensmij nu dat ik twijfel of ze van me houden of niet) ik wil gewoon zeker zijn over de anxiety en over alle mentale dingen. Maar ze hebben al nee gezegd, moet ik in geheim naar een psycholoog gaan ofzo? Ik kan ze opnieuw vragen, maar dan worden ze alleen maar boos:(( Help me, ik weet niet hoe ik nu naar een psycholoog moet gaan.


2 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hey @Queertje 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, je schrijft het goed hoor. En heb je op school een psycholoog waar je in vertrouwen naartoe kunt?  Of misschien kun je dit eens vragen aan een docent die je vertrouwt ? Want als jij dit wilt moet dat gewoon kunnen lijkt mij. Dan maar via school ofzo. En natuurlijk wat @Tess_  zegt kun je ook heel goed doen, bel ze een keer of chat. Dan kunnen ze je helpen !

Groetjes liefs Julian X

Reageer