Vraag

Ouders willen emigreren maar ik niet!!

  • 12 April 2022
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Hai, me ouders willen emigreren naar Thailand terwijl ik niet mee wil. Ik krijg altijd ruzie met me ouders als ik met ze in discussie ga ze willen zonder twijfel daar heen gaan, Maar ik en me broertje hebben daar geen toekomst (broertje van 9) voor hem gaat het als ja je ziet je neefjes daar weer (ik ben van thaise afkomst) en als vakantie maar het is serieus om te emigreren. Wat kan ik ertegen doen of iets? ze denken niet aan me toekomst ze zeggen “Het komt wel goed”  “het is een grote stap maar het komt goed”. Ik hen hier alles me vriendin, vrienden, levensomgang hier is heel anders en beter dan daar in thailand. Wat kan ik doen als 16 jarige? ik spreek me familie bijna niet en ze willen gewoon gegarandeerd zonder twijfel gaan, Huis tekoop (zeggen dat het verkocht is alleen nog een check) en dat ze dan na de zomer de sleutels inleveren al 3-4 maandjes nog. Wat kan ik doen? kan de gemeente, jeugdzorg iets voor me betekenen of iets? ik hoop graag meer te weten over wat ik kan of wat voor macht ik erover heb! Dankjewel!


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi! 
wat vervelend! Probeer om met 1 van je ouders (met wie je misschien de beste band hebt) uit te leggen wat er in je omgaat en noem vooral de beste argumenten om te zeggen dat je niet mee wilt. Kijk dus vooral wat je het belangrijkste vind om te zeggen. Ik weet niet of jeugdzorg of de gemeente iets hierin voor je kan betekenen. Je kan dat misschien op internet eens opzoeken. 
Ik kan begrijpen dat je dit misschien niet wilt maar is er een mogelijkheid dat je bij een familielid kan blijven? 
succes 🍀 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, ik denk dat MMMP gewoon best goeie tips geeft. Ik heb hier geen ervaring mee. Soort van wel want ik ben een paar keer verhuist maar dan op jonge leeftijd dus herinner ik me niks van. Meer dan succes en geluk kan ik je niet wensen. Sorry en veel geluk. Ik hoop echt voor je dat je hier kunt blijven. Misschien kun je voor een tijdje “verdwijnen”? Datjes ik weleens in een boek gelezen. Dat je dan soort van onderduikt bij een vriend. Heb je misschien een hut of zo waar je een paar nachten kunt verblijven? Nog een keer succes en geluk.

Hoi, wat vervelend dat je ouders niet naar je luisteren. Misschien dat ze wel naar je luisteren als je een goed plan hebt dus hier komt een ideetje van mij: heb je geen familie of vrienden, die je ouders ook goed kennen en vertrouwen, waar je bij kan gaan wonen? Ik heb namelijk wel eens gehoord over een familie die ging emigreren waar 1 van de kinderen in Nederland bij zijn opa en oma bleef wonen. Dus misschien is dat voor jou ook een idee.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Fav ,

 

 wat ze hierboven zeggen vind ik goeie tips. Zelf heb ik ook zoiets maar dan anders. Ik heb tot mijn 11e afwisselend in NL en het buitenland gewoond voor werk van mijn ouders. Toen gingen we in NL wonen voor de middelbare voor mijn broer en mij, maar toen liep alles anders en das een heel verhaal, maar niet belangrijk voor jouw situatie (en ik vind het moeilijk om over te praten nog), maar toen ben ik met mijn broer bij de beste studievriend van papa (en zijn gezin) gaan wonen. Gewoon omdat we dan hier een diploma kunnen halen. Beter voor ons, eigenlijk beter voor iedereen op dit moment. Mama is wel weer naar het buitenland gegaan om te werken en soms gaan wij naar mama of komt ze hier.

Ik denk dat als je zegt dat je hier je school wilt afmaken dat het een goede reden is. Als je dan ook nog familie hebt of bij een goede vriend ofzo kan wonen dan hoop ik dat alles goed komt.

 

Succes en veel sterkte.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer