Hoi
Je moeder vond je haarproducten, waarna jij niet van het gevoel betrapt te zijn kan afkomen. Dat snap ik best. Je dacht dat je haarproducten veilig opgeborgen lagen, om er dan achter te komen dat je moeder ze alsnog vindt.
Persoonlijk ben ik van mening dat je recht hebt op privacy. Daaronder valt onder andere dat je ouders niet zomaar door laden in je kamer zouden mogen gaan. Denk je dat je deze privacykwestie met je moeder durft te bespreken? Vermoedelijk valt je ongemakkelijke gevoel grotendeels weg na dat gesprekje.
Gr. Kenshin
Hi Miles1213,
ik ken dat gevoel ook wel. Dan wil je wel ff oplossen in de lucht ofzo, dat je er even niet meer bent. Of je hoopt dat je het gedroomd hebt ofzo.
Bij mij had mama een keertje een paar liefdesbriefjes gevonden onder mijn kussen. Dus ja, was wel een beetje ook mijn eigen schuld, want ja, toen maakte mama onze bedden nog op.
Ik had toen geschreven aan een jongen die ik leuk vond, zo van, ‘ik voel je warmte als ik bij je in de buurt ben’ en ‘ik verdrink in je ogen, kom me redden, want ik kan niet goed zwemmen’ en meer van die shit haha. Goeie teksten hè. Wel cute toch, ik was toen 13 ofzo.
Twin en ik waren toen al lang uit de kast, dus mama en iedereen wist al dat we op jongens vielen, maar ja, dit was toch wel een beetje beschamend of niet
Mama had ze alleen op mijn kussen gelegd en er verder niet echt iets over gezegd, zeker geen vervelende dingen, maar ja. Alleen zoiets van 'je zit toch al 7 jaar op zwemmen, dus hoezo kun je niet goed zwemmen’. Wat een humor van mama, maar ja, ik lag er echt dubbel van, NOT, maar ik hou nog wel van d’r. Mama's weten soms ook niet wat ze wel of niet moeten doen, dus ja. Ook al bedoelen ze het goed. Het is toch wel ongemakkelijk.
Dus, voor jullie van de Kindertelefoon, die hier al onze geheimen lezen: dat was een gratis tip. Doe er iets mee
Dus ja, je zoekt een goeie opbergplek. Nou ik weet wel eentje misschien.
Dit moet je niet doen als je moeder of vader bij de Kindertelefoon werkt hè, want die lezen dat hier allemaal mee en gaan dat tegen elkaar zeggen. Dus ik heb wel een beetje medelijden met hun kinderen wat verstop plekken betreft, maar ja, misschien dat ze onze privacy willen respecteren en niet op die plekken gaan zoeken. Dus das alvast een oproepje aan iedereen die bij de Kindertelefoon werkt. Verder zullen jullie wel perfecte ouders zin, maar laat ons ook een beetje privacy hebben. Wij snuffelen ook niet rond in de kamer van onze ouders, dus…..
Ok, ff over die verstopplek.
Heb je een nachtkastje met lades of een buro met lades?
Nou die lade zelf is meestal ietsje minder diep dan het kastje zelf. Check dit ff door de bovenste lade er uit te halen en dan voel je ff met je hand achter die la daaronder. Er is vast een paar cm nog vrij. Daar kun je dus iets verstoppen.
Je kunt dat wat je wilt verstoppen eerst nog in een verpakking doen, zodat niet gelijk duidelijk is wat het is of er iig voor zorgen dat het niet heel en weer kan rollen als je die la open en dicht doet. Want dat valt op natuurlijk. Miss een klein stukje tape erover ofzo. Je kunt het zelf het makkelijkste neerleggen door de onderste la eruit te halen natuurlijk.
Als je, net zoals ik, liefdesbriefjes ofzo hebt dan kun je die beter onder je lade verstoppen. Haal de la eruit en leg 'm op z'n kop, zodat je dus tegen de onderkant kijkt. Vaak is het midden van de la iets dieper dan de randen (als je er van onder op kijkt). Dat komt omdat de bodem van de la meestal in zo'n gleufje van de wanden van de la geschoven is. Snappie?
Je hebt dan iets van een halve cm ruimte ofzo en dan nog een beetje extra dat die la niet over de bodem van je nachtkastje of buro schuurt. Plak zo'n doorzichtige A4 insteekmap onder op je la. Je kun daar dan van alles insteken en zolang mama niet onder je la kijkt of voelt is er niks aan het handje.
Of als je nog een echte pc hebt, zo'n grote kast. Dan kun je dingen in die pc verstoppen. Wel ff uitkijken dat er dan niks in de fik kan vliegen natuurlijk. Dus niet gelijk je rukonderbroek ofzo op je moederbord leggen hè.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Groetjes,
M&M's