Vraag

Ouders vertrouwen me niet meer. Wat moet ik doen?

  • 17 April 2023
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Afgelopen vrijdag kwam ik beneden, want ik had net geleerd boven, en toen zei mijn moeder dat ik en mijn broer het hele weekend niet op het internet mochten. Dat vind ik opzich prima, maar de reden erachter was dat ze ons opeens niet meer vetrouwde. Ik vroeg waarom en toen zei ze: geloof je zelf dat je 2 uur geleerd heb. Ik zei nee. Ik had ook nog een kwartiertje met de hond gespeeld, maar zij dacht dat ik op rare dingen had gezocht ofzo. Ik weet het niet precies. ze geeft geen logische verklaring. Het draaide natuurlijk weer uit op ruzie en alles werd door mijn ouders op pubergedrag geschoven. Zaterdag deden ze weer normaal, behalve dat mijn broer toch wel op het internet mocht en ik niet. Ik probeerde ook normaal te doen tegen hun, maar dat ging echt moeilijk, aangezien ik nog boos was. Ik was eindelijk na lang proberen 2 dagen gestopt met sh, maar ik ben toen weer begonnen. (Heb er tot en met vandaag barstende hoofdpijn en misselijkheid aan over gehouden). Ik bleef boos, maar hoe langer ik boos bleef, hoe meer ik ging denken dat het weer mijn schuld was. Ik moest in het weekend nog leren, want ik had vandaag laatste toets van vorige toetsweek. Het probleem is dus dat mijn ouders (vooral mijn ma) me niet vertrouwen, wat onterecht is want ik zoek nooit op rare dingen en zit niet op websites die niet mogen. Ik heb er echt vrijdag op zaterdag nacht wakker door gelegen en de rest van de nachten amper door geslapen.

 

Wat moet ik doen? Met mijn ouders praten helpt niet. Ik heb gezegd al mijn cijfers die de vorige keer rond de 7 lagen zijn nu allemaal boven een 8,7. Dan zie je toch dat ik echt leer. Anders haal ik toch onvoldoendes.

Is het mijn schuld? Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb echt geleerd. Mijn ouders zeggen altijd dat wij ervoor zorgen dat we wel of niet te vertrouwen zijn.

Wat kan ik doen tegen barstende hoofdpijn, want dat heb ik nu al 3 dagen? Ik weet dat het mijn eigen schuld is.

Ik vind het echt heel belangrijk dat mensen me vertrouwen, aangezien ik zelf niemand ken die ik vertrouw.

Kan iemand alsjeblieft helpen?

 


5 reacties

Ik heb het zelfde, maar ik trek er me echt niks van aan, maar ik snap je het feit dat me ouders me niet vertrouwen doet wel pijn. Ik weet waarom mijn ouders me niet vertrouwen, ik zet anderen altijd voor en neem voor alles wat er gebeurd de schuld op mijzelf. En nu vertouwen me ouders me niet. Zelf trek ik me er niet veel van aan, dat is mijn tip. Ik begrijp het dat het moeilijk is om zo te leven maar anders is het nog moeilijker.

Hey,

Bedankt voor je reactie @Anoniem786. Ik zal het proberen.

Reputatie 2
Badge

Hey Ik snap dat het moeilijk is maar als ze je niet geloven dan laat je hun gewoon je zoekgeschiedenis zien daarop kan je zien wat en wanneer je iets hebt opgezocht. Ik hoop dat het helpt

 

Cya

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Ikbenzeerannoniem. 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Hey,

@Jax   bedankt voor de tip. ik heb hun mijn zoekgeschiedenis al laten zien, maar ze zeggen dat ik dingen incognito zoek of mijn zoekgeschiedenis verwijder.

Reageer