Vraag

Ouders verbieden heel snel

  • 21 July 2021
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Nou om te beginnen mijn ouders zijn voor mijn mening best wel streng (als je vergelijkt met de ouders van al m’n vrienden). Ik mocht steeds dingen niet doen die andere wel mogen, dingen die eigenlijk best wel normaal zijn volgens mij. Zoals in de straat spelen met kinderen uit de buurt of als ik wilde afspreken moest ik dat 2 weken van te voren vragen en wilde m’n ouder perse de ouders kennen. Ze waren gewoon heel beschermend over alles.

Maar ze waren vooral moeilijk tegen dingen die online waren, ik had dus bijv. voor m’n verjaardag een laptop gekregen en ik wou ermee gamen met m’n vrienden. Maar dat mocht ik niet dus ik kon amper spelletjes spelen. En ik had ook een telefoon gekregen van m’n oom een jaar later, en ik mocht met niemand contact hebben.

Nu mag ik steeds meer en nu is het enige wat ik niet mag wat andere wel mogen is social media gebruiken, ik ben nu 15 dus ik heb best wel enorme schijt aan hun regels, want ze slaan nergens op. Maar nu vroeg mijn zusje over of ze WhatsApp mocht om te communiceren met haar baas (voor haar werk) en te kunnen praten met haar vrienden. Maar m’ n ouders deden super moeilijk en zeiden dat het mocht maar dat we niet in een groepsapp mochten (dus alleen 1 op 1). Dus ik zei toen dat alle werknemers van waar ik werk in een groepsapp zitten en dus het niet anders kan. En toen werden ze boos (omdat we lang discussieerde) en toen mochten niemand meer WhatsApp. Ik ben van plan gewoon schijt te hebben en het gewoon te doen, maar wat vinden jullie wat ik hiermee moet doen??

Oh ik zie nu dat dit bericht best lang is geworden, maar als je het helemaal kan lezen zou dat HEEL fijn zijn.


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ja dat is vervelend en van je ouders wel erg overdreven, probeer eens met je ouders te praten en zeggen dat iedereen het wel mag en jij niet dan zou je ze miss over kunnen halen

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ja dat heb ik al vaker gezegd, maar dat boeit hun vrij weinig. Dat zeggen ze altijd dat ik geen vertrouw in mezelf heb en alleen kijk naar andere. En zo van dat wat ander zeggen wet is en dat ik nooit luister naar hun.

Maar hun begrijpen het niet, en hun doen altijd heel moeilijk. 

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Ja dat is lastig, hoe streng letten ze erop dat je je aan die regels houd

Reageer