Skip to main content

ouders vaak boos op mij

• February 21, 2026
  • 5 reacties
  • 77 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

me ouders hebben echt iets tegen mij. Elke keer als ik iets doe worden ze boos zoals dat ik zeg dat me schoen te klein worden dan zegt me vader “bij jou is er altijd wel iets” op zo’n boze toon en dan zeg ik bijvoorbeeld dat dat wel mee valt en dan zegt ie ja pubers denken dat altijd he. Echt zo een onnodig reactie. En Me moeder doet altijd zo lief tegen me broertje ook en tegen mij doet ze echt soms flauw. En me vader krijgt soms echt te vaak gekke crash out ik ben al een beetje gewend maar het is nogsteeds echt irritand hij schreeuw echt fk hard en soms gooit ie iets naar me of slaat me ookal doet het geen pijn. Maar tegen me broertje doet hij dat nooit. En ik kan ook niet rustig zeggen dat ik het niet fijn vind dan zeggen ze het is onzin bla bla bla en dan is er weer een nieuwe discussie. Voorderest kunnen ze soms aardig doen en ze geven me bijna alles wat ik nodig heb… Maar toch. Het is soms echt niet leuk meer om elke dag gezeik te horen. Wat moet ik nu.

Thx voor het lezen❤️

5 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 22, 2026

hi ​@Loui7 

wat naar zegt om te lezen. ik heb niet echt advies voor je maar ik wil wel zeggen dat ik het erg knap van je vind dat je het hier met ons wil delen.💗

liefs vie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Kun je er wel met iemand over praten die je vertrouwt dat je ouders zo doen? ( desnoods een docent op school die kan helpen/ meedenken)  Dat je wordt geslagen en er iets naar je wordt gegooid is niet oke.  Je zou dit ook samen met je broertje kunnen aangeven bij jullie ouders of een brief schrijven en die voorlezen/ geven en daar in zetten wat het met jullie doet en het niet fijn vinden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en je ouders niet steeds ruzie maken! 

Liefs ♥️

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • February 23, 2026

Hoi,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Lastig dat je ouders zo vaak boos zijn.  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Mariska

Forum|alt.badge.img

Hey, Ik heb zelf ook in zo’n soort situatie gezeten, dus ik snap hoe je je voelt.  Ik wist toen het gebeurde ook echt niet wat ik moest doen, want mijn ouders wouden niet over gevoelens enzo praten met mij. Uiteindelijk heeft me zusje alles gesnitched naar haar school. Er kwamen toen mensen naar ons thuis toe die met mijn ouders gingen praten hierover. Het is nu een tijdje later en mijn ouders zijn nu gescheiden, maar het gaat wel beter.  Dus mijn advies is om het te vertellen aan een vertrouwingspersoon (als je ouders dus niet willen luisteren). Benoem dan hoe je vader tegen je doet en dat hij je ook pijn doet en zo. 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 27, 2026

dankjulliewell voor de lieve reacties en tips! Het gaat nu gelukkig wel wat beter 🙂