Skip to main content

Hallo iedereen,
Ik was op vakantie naar Georgië en daar zijn verschrikkelijke dingen gebeurd. Mijn vader was de laatste tijd al erg boos en werd mega boos om de kleinste dingen. Op een dag werd het zo erg dat hij een hele erge ruzie kreeg met mijn moeder. Ze probeerde mijn vader te kalmeren maar het mocht niet baten.

Na een tijdje liep het zo uit de hand dat mijn vader mij erbij betrok. Hij schold me uit, zei dat hij me haat, dat hij niet met mij kon leven en dat ik er niet toe doet. Ik heb al lange tijd last van Dissociatieve amnesie (zoek het op als je niet weet wat het betekent) en het word alleen maar erger door alles wat ik meemaak.

Normaal wanneer mijn vader tegen me schreeuwt verdedig ik mezelf of krijg ik een paniekaanval. Deze keer voelde ik niks, alleen maar leegte. Ik ben er erg van geschrokken want normaal voel ik altijd wel emotie.

Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn moeder zegt dat ik naar een therapeut moet maar ik ben daar al 5 jaar lang naartoe geweest en het heeft niet geholpen.

Mijn moeder, zusje, broertje en ik zijn die dag naar huis gevlogen en hebben mijn vader daar achtergelaten. Na een week is hij weer thuis. Hij zegt dat hij het probeert goed te maken en dat hij hulp gaat zoeken maar dat zegt hij al 12 jaar lang. Ik durf hem niet meer te geloven omdat het elke keer erger word en het nooit ophoud. Ik heb hier al met hem over proberen te praten maar het helpt allemaal niet.

Ik krijg alleen maar stress, zelfmoordneigingen en heel veel leegte. Ik ben bang dat ik mijn sprank verlies in het leven. Mijn moeder weet volgens mij ook niet meer wat ze wil want ze vergeeft het mijn vader steeds en dat maakt het alleen maar erger omdat de ruzies steeds erger worden. Ik heb het er ook al heel vaak met mijn moeder over gehad maar ze wil niet dat ik mij hiermee bemoei.

Ik weet het allemaal niet meer.

Oh nee! Wat ongelooflijk stom! Mijn ouders zijn gescheiden, al zolang ik me herinner. Ik wil je tips geven, maar het lijkt me  voor jou, voor ieder kind, onmogelijk om dit op te lossen. Je moet met iemand praten. Zodat die voor jou in actie kunnen komen. Bellen of chatten met de Kindertelefoon misschien?  Sorry dat ik je er niet meer mee kan helpen.. 

Heel veel liefs 💛

Hoi ​@O0O ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Je vertelt dat je zelfs zelfmoordneigingen krijgt van al deze heftige gebeurtenissen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reageer