Vraag

ouders te streng

  • 28 September 2019
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn moeder is veel te streng als ik een onveldoende haal dan mag ik een maand niet mijn telefoon. Ik moet voor alles een 8 of hoger staan mijn werkhouding moet voor elk vak een goed staan en als het niet zo is dan dreigen ze om alles af te pakken ik krijg ook geen zakgeld of kleedgeld. Bij m’n vader wonen zie ik ook niet echt zitten. Praten werkt ook niet ik weet niet wat ik moet doen. O ja en als ik een domme fout maak dan word alles ook afgepakt. Plz help dankjewel als je tot hier leest

1 reactie

Hoi,
Misschien is het handig als je het hier over hebt met je mentor. Mijn ouders zijn ook heel streng en ik heb dat ook aangegeven op school. Je mentor kan de denkwijze van je ouders niet veranderen, maar je kunt ook tegen je moeder zeggen dat je het niet fijn vindt dat ze zo streng is. Mijn ouders zijn ook streng zoals ik zei en ik heb er echt stress door gekregen en dat is niet goed voor je cijfers. Ik kreeg er zelfs hoofdpijn van. Jij gaat echt stressen als je moeder zo doorgaat. Ze wil dat je goede cijfers krijgt en dat wil jij ook, maar deze manier is niet goed voor je.

Zeg tegen je moeder, of tegen je mentor als dat fijner is, dat je heel erg stresst en dat je bang bent dat je juist alleen maar onvoldoendes gaat halen door deze druk en dat stressen ook niet goed is voor je gezondheid.

Misschien helpt dit xx

Reageer