Skip to main content

Hoii, ik ben een meisje van 12.

ik zit met een probleem, toen ik iets meer dan een jaar geleden een eigen smartphone kreeg heeft mijn vader familie link op mijn telefoon gezet,. Family link is een programma waardoor je ouders je schermtijden kunnen zien, tijd in kunnen stellen dat je op je telefoon kan, je locatie bekijken, apps blokkeren en nog veel meer (zoek anders maar op het is echt niet normaal).

toen was ik net 11 en ik vond het wel prima, maar nu ik bijna 13 ben merk ik dat ik steeds meer behoefte heb aan privacy. ik zit ook steeds meer om mijn telefoon en dat checkt mijn vader ook de hele tijd. ik heb het met hem er over gehad en hij wou het er af halen. maar een probleem, dat kan dus niet. dan moet hij mijn hele google acc verwijderen en dat wil ik dus echt niet. Hebben/ hadden jullie dit ook of hebben jullie miss tips want ik ben er behoorlijk klaar mee. mijn vader die zegt dat hij bijna niet om mijn locatie kijkt maar ik krijg een melding waneer hij dat doet en dat is bijna elke dag. 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, groetjes meisje

hij wou het er af halen. maar een probleem, dat kan dus niet. dan moet hij mijn hele google acc verwijderen

Hier geloof ik dus oprecht niets van.
Het kan zijn dat hij niet beter weet, maar het kan zijn dat hij niet alles verteld.

Een Google account staat min of meer los van de apps.
Zoals je de app er op kunt zetten, kun je deze zeer zeker ook verwijderen en je account ontkoppelen.
Een nieuw Google account hebben is ook niet zo erg.
Ja, je verlies al je data van YouTube, de Playstore e.d. , maar het is niet het einde van de wereld.
Hoewel je die apps meestal niet kunt verwijderen op een Android device, kun je altijd uitloggen.
Haal anders even je moeder er bij.

hij wou het er af halen. maar een probleem, dat kan dus niet. dan moet hij mijn hele google acc verwijderen

Het kan zijn dat hij niet beter weet, maar het kan zijn dat hij niet alles verteld.

Zoals je de app er op kunt zetten, kun je deze zeer zeker ook verwijderen en je account ontkoppelen.
Ja, je verlies al je data van YouTube, de Playstore e.d. , maar het is niet het einde van de wereld.
Hoewel je die apps meestal niet kunt verwijderen op een Android device, kun je altijd uitloggen.

ja het hele ding is dat het een functie is van google dus het is eig gwn van google

mijn moeder die is veel strenger er in zelfs dus dat is echt heel erg stom

In de titel van je topic klonk het heel anders dan je daadwerkelijke verhaal.

Nou hebben mijn ouders ook een tracking app op mijn mobiel. Daarop kan je veel dingen zien, zoals mijn locatie, wanneer ik me verplaats en zelfs hoe snel. Ook kan je het accu percentage zien.

Als ik zou willen kan ik de locatie tracker stopzetten of de hele app verwijderen. Mijn ouders zien dat, maar ze kunnen er (naar mijn weten) niets tegen doen. Als je het dus echt weg wil is dat wel een goede optie.

Ik heb tijdens het schrijven van deze reactie eens een kijkje genomen en het klopt dat het verbonden is aan Google, maar voor zover ik heb kunnen vinden hoeft het Google account niet verwijderd te worden om van Family Link af te komen.

Reageer