Skip to main content
Vraag

Ouders overhalen om naar concert te mogen

• November 5, 2025
  • 26 reacties
  • 282 Bekeken

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5

Ik ben nog nooit naar een concert geweest want ik mag van mijn ouders niet voor m’n 18de alleen, en nee ze willen nooit mee. Nu komt er volgend jaar in maart een band naar NL waar ik heel graag heen wil. Ik ben dan al 17 en ik vind het echt belachelijk dat ik niet mag. Een echt goed argument hebben ze ook niet behalve dat ze me te jong vinden. Weet iemand van jullie mss nog iets om ze over te halen?

26 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 5, 2025

Heyy ​@ja_ppie ,

Wil je dan alleen gaan of met iemand? Misschien dat je ouders het dan wel goed vinden?🙂

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

@Cantaloupe Wil samen gaan met een vriend maar ook dan vinden ze het niet goed. 😭

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 6, 2025

Hey ​@ja_ppie  wat naar! En als ze jullie nou zelf " voor de deur" afzetten en weer ophalen? Of sterker nog, laat ze meegaan en dan gaan ze in de foyer wachten ofzo. Koffie drinken en op jullie wachten. Vraag ze mee! Bied aan om om de zoveel tijd een foto te sturen via whatsapp of signal. Dat ze zien dat alles goed gaat.  Er is vast een manier..…

Liefs, Tover xxxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

@Tover01 Of ze ons willen brengen of mee willen heb ik al gevraagd en dat willen ze dus niet. Het is echt maar 45 minuten met de trein dus zo ver is het niet. Dat van om de tijd een foto sturen is wel een goed idee, dat kan ik nog proberen. Ik ben alleen bang dat als ik het te vaak vraag dat ze het dan zat worden en dat ik dan sws niet meer mag. En dan nog de tickets. Er is kans dat het uitverkocht raakt dus ik wil niet te lang wachten. Dus ja ik twijfel nu echt om gewoon kaartjes te halen en dan desnoods zonder toestemming te gaan. 😅

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 6, 2025

Heb je geen toffe oom of tante om mee te gaan?

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

@Diana Nee helaas 😭

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@ja_ppie ,

Wel lastig en jammer voor je.. zit een beetje mee te denken, maar kun je bijvoorbeeld samen met een wat oudere neef/ nicht die een rijbewijs heeft? Of de ouders van een vriend, buurman? Verder weet ik het ook niet goed, hoop dat het lukt! 😊

Liefs 🙂

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 6, 2025

@Boterbloempjee nee ik ken niet een ouder iemand die mee zou kunnen of willen. Het is ook niet dat we naar een rave willen die de hele nacht duurt, het is gewoon een concert van 2 of 3 uur en het is niet eens ver weg. Ik snap gewoon niet waarom ze hier zo streng over doen. Ik ga eerst de tip van ​@Tover01 proberen  (ze op de hoogte houden via whatsapp met foto’s ). 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 6, 2025

Hey lieve ​@ja_ppie  ik zou dan ook de komende dagen hun laten merken dat je heel teleurgesteld bent dat ze jou niet vertrouwen. Bijvoorbeeld korte antwoorden geven, nergens enthousiast over zijn, beetje bedeesd doen, als ze iets vragen om te doen beetje aarzelen van " oh dat kan ik wel volgens jullie?". ...ik denk dat geen ouder wil dat hun kind verdrietig en neerslachtig is door hun toedoen. Wie weet helpt dat ook wel.  Je weet nooit. ☺️

Liefs, Tover xxx

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@ja_ppie ,

Wat als je aan je ouders vraagt wat je kunt doen zodat je wel mag/ hoe je alsnog wel mag.. misschien dat ze ergens bang voor zijn, zodat je hun dan kunt geruststellen waardoor ze zich nog bedenken..? 

@Tover01 goeie tip! 🤭😉

Liefs 😊

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 7, 2025

@Tover01 Ja dat is te proberen.

@Boterbloempjee Dat is ook een goed idee. Thnx

• November 7, 2025

Hi. Ik denk dat de tips goed zijn. Zeker ook die van ​@Tover01. Meer middelen om ze over te halen heb je helaas niet. Ik ga nu iets zeggen wat je misschien liever niet hoort ☺️ Ik zou je ouders niet ongehoorzaam gaan zijn en tóch gaan. Dat brengt geen goeds. Hoe verdrietig het dan ook is, en hoe dicht jij ook bij je volwassenheid zit, nu nog zijn zij je gezag en dat moet je dan toch nog accepteren. Dat is ook een vorm van kracht en moed. Zoals Tover toonde tegen de onredelijke juf en haar straf (zijn acceptatie). Het deed hem ook pijn maar hij erkende haar autoriteit. Ik begrijp echt dat de verleiding er is maar doe dat liever maar niet, behoud je waardigheid in gehoorzaamheid. Het kan je anders een nare sfeer, misschien straf opleveren. Dat gun ik jou niet. Toch, het zou natuurlijk jou gegund zijn om te mogen gaan. En ik denk dat de tips dan kunnen helpen. Je hebt dan in ieder geval gedaan wat je kon. Probeer het maar eens en we duimen voor jou! 

Groetjes K.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 7, 2025

Haha ​@Tover01, wat ben jij een kleine manipulator!

@ja_ppie ik begrijp dat je heel teleurgesteld bent dat ze je niet laten gaan. 17 is toch oud genoeg om vertrouwd te worden.  En je ouders willen tijdens dat optreden echt niet ergens gezellig met z’n tweeën een hapje gaan eten?

Mocht je nu echt niet mogen gaan, denk je dat die band nog terugkomt als je al 18 bent?

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 7, 2025

@Diana Ja, de tip van Tover is wel een beetje manipulatief. Maar ja, mss werkt het. Ik ga nog even nadenken over hoe ik het precies nog een keer ga vragen. Die band komt denk ik nog wel een keer maar ja, dat weet je nooit zeker. Zoals ik al zei ben ik nog nooit naar een concert geweest en ik wil het gewoon heel graag.

@nononsensgirl je hebt gelijk. Ik ga echt niet zonder toestemming hoewel de verleiding wel groot is. 😈

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • November 7, 2025

Ik ben nog nooit naar een concert geweest want ik mag van mijn ouders niet voor m’n 18de alleen, en nee ze willen nooit mee. Nu komt er volgend jaar in maart een band naar NL waar ik heel graag heen wil. Ik ben dan al 17 en ik vind het echt belachelijk dat ik niet mag. Een echt goed argument hebben ze ook niet behalve dat ze me te jong vinden. Weet iemand van jullie mss nog iets om ze over te halen?

Hoi!

concerten zijn geweldig, alleen vinden de meeste ouders dat toch net ff ietjes minder. Misschien mag het wel als je voorstelt om bijvoorbeeld zelf de kaartje(s) te kopen en zelf het vervoer betaalt? (als je dat niet al deed en als je met ov gaat natuurlijk) Anders kun je ook nog vragen of je ouders of een kennis je afzet zoals ​@Tover01 zij, de laatste keer dat ik naar een concert ging had ik gereageerd op iemand die een oproepje had gedaan op social media of er iemand was die met haar voor het gebouw wou '’meeten'’ en  samen naar het concert wou, we hebben elkaar daar ontmoet en het was heel leuk samen, (nu waren wel beide haar ouders mee en mijn moeder ook) maar zoiets zou je dus ook nog kunnen proberen. persoonlijk vind ik 17 jaar echt wel oud genoeg om (alleen) naar een concert te gaan (maarja wie ben ik) en wens ik je heel veel succes met je ouders overhalen!

gr Smokey

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 7, 2025

Hey ​@ja_ppie  dat is maar hoe je het bekijkt want eig meen je het ook. Dus het is wel je gevoel ☺️ en het kan helpen 😉 ik bedoel er niets gemeens mee natuurlijk, dat begreep ​@Diana  ook al 😉

Liefs Tover xxx

• November 8, 2025

Hi ​@ja_ppie  ik vind de tactiek van ​@Tover01  niet verkeerd of manipulerend vanuit jou hoor. Je benadrukt eenvoudigweg je gedachten en gevoelens en daar is niets mis mee. Ook ouders kunnen leren. Hij tipt je niet om iets vals te doen of te liegen. Dat zou niemand steunen. Maar dit is prima toelaatbaar en ook wel clever. ​@Diana  bedoelde (zo interpreteer ik) dat Tover een grappige slimme jongen is met een mooi idee. En ik vind dat in dit geval ook. Geen twijfel nodig. En ik vind het daarnaast nogmaals goed dat je je ouders gehoorzaamt. Zelfs al is jouw verlangen nog zo sterk. Dat is knap, die opstelling kan ik waarderen. Mocht het allemaal niet doorgaan en je ondergaat thuis het moment van "nu had ik.." , dan zou ik je graag steunen en een hart onder de riem steken 💚 Je neemt je verlies eervol .Top. Ik hoop nu in elk geval dubbel dat je toch zal mogen. Groetjes K.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 8, 2025

@Tover01 ik bedoelde het niet gemeen naar jou hoor. Ik weet dat je het goed bedoeld. 

@smokey Zelf kaartjes en vervoer regelen was sws het plan. Ik wil met een vriend gaan dus sws niet alleen.

@nononsensgirl Tover lijkt me een echt lieve jongen, ik snap dat hij het niet verkeerd bedoelde.  Ik ga ook liever niet tegen mijn ouders in want dan vertrouwen ze me mss helemaal niet meer. Nu nog een moment vinden om er weer over te beginnen want dat durf ik nu niet zo goed eigenlijk. Ben bang dat ze het dan zat worden en dat ik dan sws niet meer mag.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Update: heb het gisteren gevraagd, en ze waren eerst nog wat twijfelend maar ze vinden het toch goed! Ik heb het een beetje gespeeld zoals ​@Tover01 zei, teleurgesteld dat ze me niet vertrouwden. De afspraak is nu dus dat we om het uur even via whatsapp laten weten hoe het gaat en dat we vanaf het station straight naar het concert gaan en daarna direct weer terug. Dat was toch al plan dus geen probleem. Natuurlijk kwam er nog een toespraakje over geen alcohol drinken en zo maar ok, ik mag dus en daar ben ik super blij mee!

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Hoi, wat fijn man! Een concert is zó geweldig om bij te zijn. Ik had er ook wat voor over de eerste keer en mijn pa wou zelf gelukkig nog meer dan ik haha. En Feuerengel ben ik geweest met vrienden/innen. Ik gun dit je van harte en wat een goed idee zo van ons Tovertje 😉.  Voorpret nu dus voor jou en blij zijn 😍

Groetjes liefs Tartan X 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 8, 2025

@Tartan16 Jaaa man. Ben nog steeds super blij! Tickets zijn al gekocht inmiddels. Cool dat je pa met je mee wilde. Die van mij heeft een totaal andere muzieksmaak dus die krijg ik nooit mee jammer genoeg. Feuerengel is die Rammstein tribute toch? 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 1, 2026

Hey ​@ja_ppie  hoe is het eigenlijk gegaan? Was het leuk en tof? 😍 Ik dacht er ineens aan omdat ik zelf binnekort naar een optreden ga van een band uit mn stad xD

Liefs, Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • February 1, 2026

Hey ​@Tover01  het concert is volgende maand pas, heb er echt super veel zin in! Jij ook heel veel plezier!

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • March 8, 2026

Het concert was dus gisteren en het was echt geweldig!  ​@Tover01 ben jij al geweest? Hoe was het?

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@ja_ppie ,

Wat fijn dat het leuk was en toch gelukt is! 🙂

Groetjes