Vraag

Ouders net gescheiden

  • 22 October 2020
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben 13 jaar en nieuw hier :)

Mijn ouders zijn net een weekje gescheiden en ik ga volgende week voor het eerst naar mijn moeder. Ik heb het hier erg lastig mee maar niemand merkt het ik wil zo graag er met iemand over praten want ik ben helemaal kapot vanbinnen, alleen ik vertrouw dus niemand. Niet eens mijn mentor. Ik vind het super lastig laatst had ik een gesprek met een vriendinnetje en er hadden allebei ongeveer dezelfde problemen. Het voelde fijn om er eindelijk over gepraat te hebben. Ik zie haar alleen op school maar dan is ze met andere mensen en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Thuis gaat het slecht ik durf niks te zeggen en ik voel me leeg. Ik moet bijna altijd huilen van binnen. Ā Mijn cijfers waren vorig kaar mooi en nu zijn mijn cijfers echt heel laag ik heb zoveel stress over school. Simpelweg ik weet niet meer waar ik moet beginnenšŸ„ŗ.

En dit is nog lang niet alles..Ā 

misschien heeft iemand advies voor mij maakt niet uit wat? Het voelt alsof ik in een diepe put zit en er niet meer uit kom. Vanbuiten zie ik er lief en gelukkig uit maar van binnen ben in compleet gebroken. Ik had in de les van Wiskunde een paniekaanval. En niemand reageerde zelfs de docent niet. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

zou het kunnen dat ik een depressie heb?

ik heb het proberen te bespreken met mijn moeder maar ze luistert niet echt. Ze zegt dat ik het zelf doe en Mn huiswerk moet maken.

Volgende week komt een mevrouw van en GGD op school en danĀ krijg ik een gesprekje (iedere leerling) ik moest een vragenformulier invullen met mijn moeder. Dat heb ik net gedaan en toen las ze mij de vragen voor. Ā Een van die is deze: Heb je last van geestelijke klachten? En toen antwoordde ze voor mij nee. En ik durfde niet ja te zeggen want mijn ouders zeggen altijd alles word genoteerd en dan zie ken later nog in je cv bijv. staan op 13 jarige leeftijd geestelijke klachten..Ā 

ik wist niet wat Ā moest zeggen dus nu ben in dat gelukkige meisje weer die een gesprek krijgt alsof een niets aan de hand is!

Ik hoop dat het met jullie beter gaat!šŸ’“

Groetjes,

StaršŸ’•


1 reactie

Reputatie 3
Badge +3

Hoi Star,

Ā 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met onsĀ chattenĀ als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ā 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Reageer