Vraag

ouders maken zorgen omdat er te weinig eten is maar ik eet niet

  • 28 September 2023
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, thuis hebben we weinig eten. we hebben nog maar 2 plakjes brood. mijn moeder was daarover aan het appen met mijn vader of hij nog brood had. en hij had ook weinig. ik had nog 2 broodjes in mijn tas dus ik overleef morgen wel. die 2 broodjes zou ik voor vandaag hebben maar ik wil niet eten omdat ik denk dat ik dik ben ofzo. ik wil dat mijn moeder die broodjes heeft omdat zij diabetes heeft en nu net een hypo heeft (te lage suiker).

weet iemand wat ik moet doen? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

ik heb zowat de hele nacht liggen huilen omdat ik misselijk en duizelig was en omdat ik buikpijn had. ik heb het dus ook met heel veel moeite tegen mijn moeder vertelt. mijn hele blik op mijn lichaam. ik heb nu dus ook maar iets van 6 uur slaap gehad.

Reputatie 2
Badge

Je moet genoeg eten! 2 broodjes is niet genoeg. Kan je niet zelf naar de winkel gaan en daar wat eten kopen? Als dat niet kan zou ik advieseren om het aan een docent aan te geven of mentor. Dat je niet genoeg eten thuis hebt. Ik hoop dat je snel gezond gaat eten!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben het eens met @apetorfan .  Bespreek dit met iemand want het is niet gezond om niet te eten.  Al is het een goede smoothie, je hebt echt iets nodig. 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @ikweethetnietmeer2009

Ik ben het ook eens met @apetorfan en @Tartan13. Bespreek het met  je mentor/ een docent die je vertouwt of iemand anders (een vriend/vriendin bijv). Sommige supermarkten hebben voedselpakketten (too good to go heet dat) waar eten in zit wat bijna of net over de datum is en wat je nog prima kan eten, die je voor een lage prijs kan ophalen in de supermarkt. Misschien is dat iets voor jullie?  

Too good to go website 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +9

Het is trouwens niet dat het niet betaald kan worden maar het is gewoon dat je dit moet doen en dat en dan denk je er is nog genoeg eten en ga je dus niet naar de winkel. Dan blijkt het dat er niet genoeg was en ja dan heb je gewoon niks.

Ik eet nogsteeds slecht. Ik heb nu meerdere gesprekken erover gehad waaronder met de kt. En mijn moeder en ik hebben besloten om met een diëtist (iemand die helpt met goeie diëten. Waarschijnlijk heb ik het verkeerde woord ervoor) te praten. Ik ga mijn moeder wel duidelijk vertellen dat ik niet wil dat zij erbij is.

Verder gaat het eten zelf ongeveer op hetzelfde niveau. Maar nu gaan twee vrienden van mij telkens naar de winkel en gooit de een m&m's op tafel en de ander gooit ander snoep op tafel. Maar de broodjes blijven nog wel in mijn bakje zitten hellaas.

Reageer