Skip to main content
Vraag

Ouders maken alleen maar ruzie en het wordt steeds erger

• March 1, 2026
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

De laatste tijd hebben m’n ouders steeds ruzie. Ze begrijpen elkaar niet en laten elkaar niet uitspreken.  in de ochtend word ik er wakker van. Ik slaap ook steeds later omdat zij dan slapen, dan is het tenminste rustig. Maar daardoor slaap ik heel weinig. Ik kan ook niet weg omdat ziek ben. Ze zijn alleen maar aan het zeuren. Ik word er echt gek van. Als ik 16 ben ga ik echt gelijk het huis uit. Of ze moeten snel scheiden want dit is niet te doen. Het gaat al zolang ik me kan herinneren zo, ik vraag me altijd af waarom nog bij elkaar zijn. Ze zijn heel aardig en lief maar samen komt er kortsluiting en breekt de hel los. Ik weet echt niet wat ik moet doen maar ik wilde dit even delen

kat

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Katjatja ,

Wat rot zeg, kun je er wel met ze over praten en aangeven dat jij er slecht/ weinig door slaapt? Kun je dit bijvoorbeeld aangeven op school, misschien dat school dan ook in gesprek kan gaan met je ouders. Ik hoop dat er snel verandering in gaat komen. ♥️ 

Liefs

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 2, 2026

Hoi ​@Katjatja,

Wat enorm vervelend zeg! Ik herken je situatie heel goed en wat mij een klein beetje steun heeft gegeven is om naar een docent toe te gaan. Die kunnen je helpen om hulp te zoeken en daar kan je vaak mee in gesprek gaan. Ze kunnen ook helpen met het contact met je ouders. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.🫶🏽

Liefs.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 2, 2026

ga gewoon praten met je ouders wat het doet met jou. zover ik heb gelezen in het topic uit de kast komen is dat je goed overweg kan met je moeder en vader dus praat met ze en anders misschien op school een vertrouwenspersoon of iemand van scouting?