Vraag

ouders liegen tegen mij

  • 20 April 2022
  • 9 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 7

hi allemaal, ik ben er dus achter gekomen dat mijn ouders tegen mij hebben gelogen. ze zeiden toen er een autisme-onderzoek was gedaan dat ik 'gewoon autisme’ had, en nu zeggen ze ineens dat ik ‘add’ heb. heel vreemd. en ik vermoed dat ik ook adhd heb, want soms kan ik ineens heel druk zijn zonder reden.


9 reacties

Hoi, als je ouders echt tegen je gelogen hebben is dat natuurlijk heel vervelend. Maar misschien is het een misverstand ofzo? Wat het ook is, het lijkt mij het beste om met je ouders te praten en te vragen wat er aan de hand is.

Reputatie 7

dat heb ik gedaan, en ze zeiden ja we zeiden dat je gewoon autisme had omdat je toen nog te dom was om dat te begrijpen (ik was toen 8)

Je ouders moeten niet tegen je zeggen dat je dom bent. Maar sommigen dingen zijn best moeilijk te begrijpen dus het zou kunnen dat het bij jou wat ingewikkeld is. Ik denk niet dat jou ouders bewust tegen je logen om jou te pesten.

Reputatie 7

nee ze deden het ook zeer niet om me te pesten, maar omdat ik dus blijkbaar nog te 'dom’ was om te begrijpen wat add was...

Maar jij bent het daar niet mee eens? 

Reputatie 7

nee want ik denk dat ze gewoon niet eerlijk wouden zijn

Reputatie 7
Badge +17

Hoi en wat zeggen ze zelf als je het vraagt ? Als ze “dom”hebben gezegd is dat niet handig, als ze zeiden van “je was nog te jong om het te begrijpen”is het weer wat anders. Misschien was het voor hun zelf ook moeilijk te bevatten wat het nou precies inhield en dachtenze dat ze het zo het beste konden doen. Maar jij had liever de volle waarheid gehoord, kun je een rustig moment met je ouders nemen om hier over te praten ? want dan worden dingen vaak duidelijk, en blijf jij niet met de vragen zitten.

Groetjes  liefs Julian X

Is het misschien een idee om met iemand anders te praten over dat je het gevoel hebt dat je ouders niet eerlijk tegen je zijn? Het liefst iemand die jou ouders ook kent.

Ik moet zeggen dat ik je ouders best begrijp. Op achtjarige leeftijd is het hele verhaal waarschijnlijk te ingewikkeld en was dit voor jou duidelijker. Ook zou ik het niet zozeer ‘liegen’ noemen, want wat ze zeggen is volgens mij niet onjuist. Autisme is volgens mij gewoon een verzamelnaam. Onder de ‘autistisch spectrum’ paraplu valt ADD dacht ik ook (correct me if I'm wrong). Dan hebben ze dus niet echt gelogen maar de details gwn niet helemaal verteld.

Reageer