Skip to main content

ouders hebben lievelingskind?

• April 20, 2025
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Hiiii

mijn ouders staan vaak aan mijn zusje dr kant. (zelfs als ze mij loopt te pesten! ¨ze is jonger, geef een goed voorbeeld¨)

Ze mag veel dingen die ik niet mag en ze doen heel veel samen (shoppen, ijsje eten, koken, tv kijken etc.) als ik mee probeer te doen wordt ik buitengesloten en soms wordt er hard naar me geschreeuwd

mijn zusje heeft al veel zomerkleren, terwijl ik nog in een dikke winterjas loop en pyjamas met gaten erin (Ik moet mijn pyjama meestal minimaal 1 week aan anders Heb ik niks anders (Of een te warme pyjama)

Soms vertel ik mn vriendinnen over dat soort dingen (bijv. Die keer dat mn zusje me van de trap duwde en ik toen straf kreeg voor schreeuwen) en ze zeggen dat dat niet hoort en dat mn ouders ´overduidelijk een lievelingetje hebben´ 

Hierdoor voel ik me buitengesloten en Alleen thuis. Mijn zussenrelatie tussen mij en mn zusje verslechterd hier ook door. Ik weet niet wat ik hiermee moet en daarom vraag ik om advies.

Soms wil ik gewoon een tas inpakken en bij een van mn vriendinnen of bij mn oma wonen… dikke knuffel naar hen, omdat ik me echt fijn en veilig bij hen voel!

Groetjes eendje

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 22, 2025

Hey lieve ​@eendje  wat oneerlijk lijkt me dat! Dat is niet oké en zouden ze ook moeten weten. Kun je op een rustig moment een gesprek voeren met hun? Of je oma om raad vragen? Misschien een brief aan ze schrijven waarin je netjes vertelt wat je hier ook zegt? Je ouders zouden toch gevoelig moeten zijn voor hun kind en wat ze ervaart zou ik denken. En je kunt misschien ook een keer hierover bellen of chatten met de Kindertelefoon. https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Ik hoop dat je er iets aan hebt! 😊

Liefs, Tover xxx 😘

• April 22, 2025

@Tover01, zal ik proberen, lief dankjewel!🥰

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 28, 2025

Hey! 😘Hoe gaat het nu hiermee en met jou ​@eendje ? Liefs Tover xxx

• April 28, 2025

Ja

hoe is het nu met je

Dat je zoiets voelt hebben denk ik meer mensen die ook een jonger zusje / broertje hebben

En geloof mij: life sucks

• April 28, 2025

Hey ​@Puckmeisje en ​@Tover01! Wat lief dat jullie dat vragen!🤗❤️

met het "lievelings"kind gedoe gaat het nu wel goed! Echt blij mee😄 met mij opzich ook wel prima alleen wat stress en dingetjes maar hoort erbij:))

nogmaals lief dat jullie het vragen, groetjes 🐥