Vraag

ouders haten mij om alles wat ik doe

  • 26 October 2020
  • 1 reactie
  • 86 Bekeken

Badge

hey hallo, 

ik ben helemaal klaar met mn ouders ik doe nooit wat goed ik ben te druk of te ongezellig of te dom of nog veel meer. ik heb meerdere problemen aan mijn hoofd. Nu heb ik laatst mijn ouders die dingen verteld en nu nemen ze nog meer mijn vrije tijd af. Mijn telefoon wordt af gepakt ik mag hem alleen op school gebruiken en een half uurtje thuis, ze hebben een hele agenda voor me gemaakt om te doen even duidelijkheid het is allemaal leren, klusjes doen, sporten en slapen ik heb 0 vrije tijd. kijk als eerst dacht ik dat ze hun best deden maar ik heb letterlijk gezegd toen ik mijn problemen vertelde dat ik nul vrije tijd had en dat vertel ik nu ook altijd maar ze accepteren me niet. eigenlijk ben ik van plan om 1 dag van huis te lopen kijken of ze me missen waarschijnlijk niet maar he. ik ben er helemaal klaar mee want mn zus wordt ook altijd voor getrokken ik moet alles in het huis doen goeie cijfers halen enzv.

doeg 


1 reactie

Hey jankendan,

Wat een vervelende situatie! Ik begrijp dat je meerdere dingen aan je hoofd hebt en daarmee naar je ouders bent gegaan, echt super goed! Alleen lastig hoe hun daarop reageren, dat lijkt mij echt niet oke.

Sowieso ben je niet (te) dom, dat is niemand. En te druk of te ongezellig, dat hebben we denk ik allemaal wel eens. Dat kan van alles afhangen, ik zou proberen je dat wat minder aan te trekken. Het ligt namelijk ook gewoon een beetje aan je ouders hoe ze daarop reageren.

Vervelend dat je ouders het voor je proberen 'op te lossen' zo komt het tenminste een beetje op mij over. Zij denken je te kunnen helpen door je agenda in te vullen en en je te beperken in dingen. Ik weet niet waarom ze dat doen, maar misschien denken ze dat het helpt als je structuur/duidelijkheid hebt en niet teveel aan je hoofd.

Ik zou dit met je ouders bespreken. Ook al lijkt dat niet echt een goed idee. Als dit niet voor jou werkt, helpt het ook niet als je hiermee rond blijft lopen en dat niet bespreekt. Probeer na te denken over wat jou wel kan helpen en kom dan zelf met wat ideeën die voor jou werken. Misschien als je dat rustig en duidelijk uitlegt dat je ouders dat dat ook inzien. En dat jullie dan met elkaar afspraken kunnen maken die voor beide kanten werken. Val je ouders niet aan of kraak ze niet af, maar ga in overleg. En misschien moeten jullie beiden dan en stukje geven en nemen.

Zelf denk ik niet dat het je gaat helpen om een dag weg te lopen van huis. Ik begrijp dat dat nu voor jou een oplossing lijkt, maar ik denk dat het dat niet is en misschien wel meer gevolgen heeft. Ik weet zeker dat er mensen zijn die je zullen missen en die van je houden. Ook je ouders! In principe houden ouders onvoorwaardelijk van hun kind en hebben ze het beste met je voor. Dat ga je misschien zelf later nog beter inzien. Alleen zij proberen ook te doen wat zij denken dat goed is en daarin kunnen ze ook fouten maken. Ik denk dat dit bespreken je veel verder gaat helpen.

Misschien kan je dit ook met iemand anders bespreken, als je het lastig vind om dit met je ouders te doen? Of misschien kan je er met je zus over praten, hoe zij naar de situatie kijkt. En dat jij het idee hebt dat zij wordt voor getrokken en alles moet doen. Dat is niet prettig.

Sterkte en succes!

Xx Simply Me

 

Reageer