Ouders gescheiden maar seks

  • 13 August 2019
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

Badge
Ik hoorde gisteravond mn ouders seks hebben. Ze zijn net gescheiden, en wonen dus nog bij elkaar. We gaan wel bijna verhuizen. Ik walg ervan. Ik weet ook al 99% zeker dat mn vader andere vrouwen ziet. Er is duidelijk bewijs voor. En mijn moeder zegt dus dat ze nooit meer iemand gaat vinden als hem. Terwijl ze het juist heeft uitgemaakt. Ik wil niet dat mam dr hart weer gebroken word. Maar ik wil ook niks zeggen over dat ik ze hoorde. Kan iemand zeggen wat ik misschien kan doen? 😟

2 reacties

Hoi

Je hoorde je ouders, die onlangs scheidden, seks hebben. Je zou willen voorkomen dat je moeder gekwetst wordt, en lijkt de situatie verwarrend te vinden.

Sommige mensen gaan wat openlijker om met seks. Ook als je ouders het qua relatie en dergelijke niet meer goed met elkaar kunnen vinden, kan het prima dat ze nog steeds seksueel genot bij elkaar zoeken. Dit is een keuze die bij hen ligt, en waar jij je niet om hoeft te bekommeren.

Moest je moeite hebben met de huidige situatie, kan je dit met je ouders bespreken. Je zou niet per se hoeven vermelden dat je ze bezig hebt gehoord; simpelweg aangeven dat je met twijfels zit is voldoende.

Groetjes
Kenshin
Zelf heb ik geen ervaring met dit soort situaties. Mijn ouders kunnen het nog goed met elkaar vinden - soms iets té goed omdat ze dan als een soort van groot blok tegenover mij staan - en ik denk niet dat die ooit uit elkaar gaan.

Over het feit dat je ze seks hebt horen hebben, zou ik helemaal niets zeggen. Dat maakt de situatie alleen maar ongemakkelijk, en hoewel jij dit liever niet had gehoord, is het niet relevant aan het scheidingsverhaal. Emotionele waarde hangt er niet aan, zoals ik het lees. Ze zijn tenslotte uit elkaar gegaan.

Helaas worden de kinderen vaak vergeten tijdens een scheiding. De mensen zien alleen nog maar hun eigen verdriet en woede, en kijken misschien niet zo veel om naar andere mensen als dat ze anders zouden doen. Daarom kan het inderdaad zijn dat je vader emotionele of lichamelijke troost zoekt, ongeacht hoe. Dat is niet fijn, maar dat is zijn keuze, en daar kun jij niets aan veranderen. Ook je moeder moet de hele situatie verwerken, en bij haar voert verdriet de boventoon. Misschien is ze niet helemaal zeker over haar gevoelens naar jouw vader. Maar ook daar kan je niets aan veranderen.

Het enige wat je kan doen is in gesprek gaan. Het gaat natuurlijk niet in een keer goed gaan, maar elke stap vooruit is wel een stap.

Reageer