Skip to main content
Vraag

Ouders gaan waarschijnlijk scheiden

  • 12 July 2024
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Hoi, mijn ouders hebben veel ruzie de laatste tijd. Nu lijkt het erop dat ze gaan scheiden. Mijn moeder zag ik namelijk laatst op haar laptop zoeken voor een nieuw huis. Als ze gaan scheiden, zie ik mijn vader grote kans nooit meer. Wat kan ik eraan doen dat ik hem nog wel kan zien?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoiii,

Je zou kunnen vragen of je bepaalde dagen bij hem bent en bepaalde dagen bij je moeder!

Groetjes, justGhast

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Als je ouders gaan scheiden is het voor hun denk ik echt wel het belangrijkste dat dit voor jou ook goed en soepel verloopt. Je blijft je vader waarschijnlijk echt wel zien hoor en daar komt dan echt wel een goede regeling voor bijvoorbeeld zoals @justGhast zegt dat je een paar dagen bij hem bent en een paar dagen bij je moeder.

Maar het is nog niet zeker dat ze gaan scheiden vgm dus probeer ook niet teveel op de feiten vooruit te lopen. Wat er ook gebeurt het komt echt wel goed en ik weet zeker dat je je vader echt wel blijft zien!

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Anoniempjee1 , 

Je hoeft je er geen zorgen over te maken dat je hem niet meer gaat zien, ik zal je nu vertellen waarom. Het zit zo, als je ouders gaan scheiden dan is het een heel proces, jouw ouders moeten dan beslissen wie er hoe vaak voor jouw gaat zorgen. MAAR.. als je ouders gaan scheiden dan word jij uitgenodigd om bij een kinderrechter te komen. Die zijn heel aardig en luisteren heel goed naar wat jij wil. Bv. Als jouw moeder wil dat jij alleen nog maar bij haar komt kan jij zeggen tegen de kinderrechter dat jij ook nog regelmatig bij je vader wil komen, en dan kunnen zij dat regelen. Dat komt omdat jij daar recht op hebt. Dus je hoeft je daar echt geen zorgen meer over te maken. Bij de kinderrechter zijn ze echt heel aardig en je mag zelf kiezen of je daarnaartoe wil, dus als je inspraak wil hebben over wanneer je bij wie bent zou ik het zeker doen.

Zelf ben ik ook naar de kinderrechter geweest toen mijn ouders gingen scheiden, ong. 2 jaar geleden. (Btw. Sommige moeders vinden het gewoon leuk om voor huizen te kijken, echt waar ik ken best veel die dat doen ookal hoeven ze helemaal niet te verhuizen)

Ik hoop dat ik je zorgen hier mee een heel klein beetje heb weggehaald, 

Heel veel liefs,

Shine✨️

Reageer