Ouders gaan scheiden

  • 2 October 2022
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hoihoi, Ik ben Yuki en ik ben 15 jaar. Vandaag hoorde ik dat mijn ouders gaan scheiden. Mijn moeder had al mijn broers en mij erbij gehaalt om even te praten en toen zei ze dat het echt officieel over is en dat ze geen stel meer zijn. Ik heb hier best veel last van, ookal wist ik het al wat langer dat dit zou gaan gebeuren. Ze zijn al ongeveer 30 jaar dik verliefd op elkaar geweest en nu ineens gaan ze uit elkaar. Iemand die tips heeft? Naast dit krijg ik ook nog eens EMDR, trauma therapie, mijn kat is vermist, zelf beschadeging, mijn beste vriendin gaat verhuizen naar zuid afrika en hiernaast heb ik ook nog gekloot op school. Ik weet niet echt wat ik nog voor de rest kan doen.


2 reacties

Reputatie 1

Hi @Yuki ,

Wat een lastige situatie! Mijn ouders zijn ook gescheiden, dus ik begrijp  waar je het over hebt, het kan echt als een behoorlijke klap aankomen! Wat vooral heel belangrijk is is dat je wel weet dat het niet jouw schuld is, jij kan hier niks aandoen! Je ouders zijn 2 volwassen mensen die hun eigen keuzes maken, dat je niet meer bij elkaar zijn en misschien niet meer zoveel van elkaar houden heeft dus ook niks met jou te maken!

Wat mij heel veel heeft geholpen was schrijven. Alles wat je dwars zit lekker opschrijven, zo blijft het niet de hele tijd in je hoofd dwalen. Je kan het natuurlijk ook aan iemand die je goed vertrouwd vertellen, maar dat is soms best lastig.  Maak bijvoorbeeld een boekje en plak er allemaal plaatjes of foto’s op waar je blij van word, als je het dan lastig hebt of je bent ergens boos over, kan je het daar in opschrijven (of tekenen) Spreek met jezelf bijvoorbeeld af: Als ik dit boekje dichtdoe, blijven mijn gedachtes in het boekje en gaan ze uit mijn hoofd om plaats te maken voor leuke gedachtes.

Ik hoop dat je je snel beter voelt! <3

Liefs, Bellefleur

Reputatie 1

Wat ik je trouwens ook kan aanraden zij de apps van: Villa Pinedo. 

Villa Pinedo is een app waarop allemaal mensen zitten met gescheiden ouders, een beetje hetzelfde als dit, maar dan specifiek voor jongeren (en kinderen) met gescheiden ouders. 

Hopelijk heb je hier wat aan!

Reageer